Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A2 |
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. |
A3 |
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. |
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A5 |
Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A7 |
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A9 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A10 |
Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A12 |
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais |
B7 |
CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización |
B8 |
CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
B9 |
CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principios explicativos dos procesos políticos-económicos fundamentais que afectan ó entorno da empresa |
A1 A11 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C1
|
Comprender a utilidade da materia estudada para analizar as posibles situacións de natureza económica que afectan ás decisións empresariais |
A2 A5 A6 A7 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
|
Desenvolver actitudes intelectuais como: creatividade, intuición e capacidade de análise, de reflexión lóxica e de crítica |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir un conxunto de instrumentos útiles para analizar a realidade económica en entornos cambiantes |
A1 A3 A4 A6
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema I. Fundamentos teóricos da Política Económica: Política Económica e Goberno
|
1.1. Introdución: A Política Económica como campo de análise.
1.2. Os sistemas económicos e as razóns da intervención na economía
1.3. O papel do Estado naeconomía e os fallos do sector público.
1.4. A interdependencia entre política e economía.
|
Tema II. O proceso de elaboración da Política Económica |
2.1. Introdución
2.2. O esquema fins-medios.
2.3. Etapas e suxeitos do proceso de elaboración da Política Económica.
2.4. Problemas e restricións ó proceso de elaboración da política económica |
Tema III. Obxectivos de Política Económica (I) |
3.1. Introdución.
3.2. O pleno emprego.
3.3. A estabilidade de prezos.
3.4. Equilibrio exterior.
|
Tema IV. Obxectivos de Política Económica (II) |
4.1. Introdución.
4.2. Crecemiento económico.
4.3. Redistribución da renda.
4.4. Calidade de vida e conservación do medioambiente.
|
Tema V. Política Económica coxuntural |
5.1. Introdución.
5.2. O ciclo económico e a política coxuntural.
5.3. Política monetaria: fundamentos e instrumentos.
5.4. Política fiscal: fundamentos e instrumentos.
5.5. Política mixta.
|
Tema VI. Política Económica estrutural |
6.1. Introdución.
6.2. Políticas económicas de oferta.
6.3. Políticas económicas de reformas estruturais.
6.4. Política de competencia.
|
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
Obradoiro |
A6 A8 B3 B4 B9 C1 |
25 |
50 |
75 |
Seminario |
A6 A8 A10 B4 B9 C1 |
4 |
8 |
12 |
Proba mixta |
A7 A8 A11 B4 C1 C6 |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Cada semana en horario presencial explicaránse os aspectos fundamentais da materia, empregando os medios audiovisuais necesarios. Nestas sesións será necesaria a participación activa do alumnado para facilitar o proceso de ensino-aprendizaxe |
Obradoiro |
Nas clases de natureza práctica, co apoio e supervisión do profesor e empregando diversas metodoloxías (análise de fontes documentais, discusións dirixidas, lecturas), o alumno terá que realizar unha serie de exercicios prácticos. |
Seminario |
Durante o curso se realizarán actividades con grupos reducidos de 15 alumnos naqueles temas que requiran un tratamento máis intensivo. Esta técnica permitirá que os alumnos participen de forma activa no desenvolvemento dos contidos do programa. |
Proba mixta |
Ó final do curso realizaráse unha proba escrita que combinará preguntas de resposta breve ou resposta múltiple con algunhas cuestións de desenvolvemento amplo. Co este modelo de exame preténdense valorar os coñecementos adquiridos polo alumnado ó longo do curso, así como a capacidade de razoamento, a creatividade e o espíritu crítico do alumnado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Obradoiro |
|
Descrición |
Para o mellor desenvolvemento desta metodoloxía o alumnado conta co apoio e supervisión do profesor.
Durante o curso os profesores comunicarán a hora e o lugar de realización dos seminarios sobre temas seleccionados. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A6 A8 B3 B4 B9 C1 |
Avaliación ó longo do curso. Dentro deste apartado considérase a participación nas clases e as actividades prácticas desenvolvidas e presentadas polo alumnado durante o curso. |
30 |
Proba mixta |
A7 A8 A11 B4 C1 C6 |
Avaliación nun exame final. Consiste na realización dun exame escrito no que se avalían todos os contidos desenvolvidos durante o curso. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Cualificación de non presentado: De acordo co criterio xeral utilizado nas materias de Grado da Facultade de Economía e Empresa, cando se realizaran actividades que permitan obter ó menos dous puntos, a calificación final nunca poderá ser non presentado, senón que será a calificación numérica obtida como suma dos diferentes apartados que se califican na asignatura (neste caso os cuestionarios das clases interactivas e a proba final obxectiva).
Calificación final: Será necesario realizar cando menos o 20% das probas de avaliación continua (obradoiro) para aprobar a materia. A avaliación na convocatoria de xullo realizaráse cos mesmos criterios que a avaliación da primeira oportunidade.
Aqueles alumnos que optaran á avaliación da oportunidade adiantada de decembro rexeránse polos mesmos criterios que se manteñen na convocatoria de xullo, é dicir, 70% exame final e 30% en avaliación continua.
Condicións de realización do exame final e das probas de avaliación:
Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación.
Os profesores encargados de cada grupo comunicarán ó alumnado o material necesario para a realización das distintas probas de avaliación continua e do exame final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
ARIAS, X.C. (1996). La formación de la política económica. Madrid: Civitas.
PAREJO GÁMIR, J. A.; A. CALVO BERNARDINO y J. PAUL GUTIÉRREZ (1995). La política económica de reformas estructurales. Madrid: Centro de Estudios Ramón Areces
CUADRADO ROURA, J. R. (dir.) (2010). Política Económica. Madrid:McGraw-Hill
FERNÁNDEZ DÍAZ, A.; J. A. PAREJO GÁMIR y L. RODRÍGUEZ SÁIZ (2011). Política Económica. Madrid: McGraw-Hill
GÁMIR. L. (coord) (2008). Política Económica de España. Madrid: Alianza Editorial
Aranda, E.;Pérez, S.;Sánchez, A (2018). Política Económica y Entorno Empresarial. Madrid:Pearson
JORDÁN GALDUF, J.M. y A. GARCIA RECHE (coords) (1995). Política Económica. Objetivos, instrumentos, sectores y territorio. Valencia: Tirant lo Blanc
García Reche, A.; Sánchez Andrés, A. (2016). Políticas económicas estruturales y de competitividad. Valencia: Tirant Lo Blanch
MANKIW, N. G. (2004). Principios de economía. Madrid:McGraw-Hill.
PETITBÒ, A. (2000). “La defensa de la competencia en el ámbito del sector servicios”. Información Comercial Española, nº 787, págs. 153-185. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|