Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A2 |
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. |
A3 |
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. |
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A5 |
Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A7 |
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A9 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A10 |
Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A12 |
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais |
B7 |
CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización |
B8 |
CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
B9 |
CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento dos aspectos generais do imposto sobre socedades |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
|
Conocimiento de los incentivos fiscales en el impuesto sobre sociedades |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
|
Estudios de los principales regímenes especiales en el impuesto sobre sociedades |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
|
Coñecemento dos aspectos generáis do imposto sobre renda |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
|
Determinar la cuota diferencial del impuesto sobre sociedades a partir de diferentes supuestos. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Conocimiento y delimitación de los tres hechos imponibles del IVA. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
|
Delimitación entre el IVA y el ITP y AJD. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
|
Calcular la cuota a ingresar o a devolver en el IVA a partir de diferentes supuestos.
|
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Conocimiento y delimitación de los tres hechos imponibles del IVA. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
|
Conocer la integración entre el Impuesto sobre Sociedades y el IRPF.
|
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
|
Determinar la cuota diferencial del IRPF a partir de diferentes supuestos. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Aclarar os puntos de conexión do imposto sobre a renda |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
|
|
|
C1 C2 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema I. Introducción.
|
Os tributos e a relación xurídica tributaria. Aspectos cuantitativos do feito impoñible. Elementos persoais da débeda tributaria.
Os procedementos tributarios e os recursos. Infraccións tributarias e delito fiscal. |
Tema 2. O Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (I) |
Natureza e ámbito de aplicación.
Feito impoñible.
Exencións.
Elementos patrimoniais afectos.
Presuncións e operacións vinculadas.
O suxeito pasivo |
Tema 3.- O Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (II) |
Aspectos vinculados á súa condición de tributo cedido.
Imputación temporal de ingresos e gastos. Período impositivo.
Deveño |
Tema 4. O Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (III) |
A determinación da base impoñible en estimación directa.
Rendementos do traballo persoal. Rendementos do capital mobiliario. Rendementos do capital inmobiliario. |
Tema 5.- O Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (IV) |
Rendementos de actividades económicas en Estimación Directa.
Aplicación do imposto sobre sociedades. Rendementos de actividades económicas en estimación obxectiva
|
Tema 6.- O Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (V) |
Ganancias e perdas patrimoniais. Concepto. Regras xerais.
Regras especiais.
Ganancias non xustificadas |
Tema 7.- O Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (VI) |
Esquema xeral de liquidación.
Integración e compensación de rendas.
Determinación da base impoñible. Determinación da base liquidable |
Tema 8.- O Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (VII) |
Adecuación do imposto ás circunstancias persoais e familiares.
Determinación da cota íntegra.
Límite conxunto co imposto sobre o patrimonio |
Tema 9.- O Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (VIII) |
Deducións na cota íntegra estatal.
Deducións da cota íntegra autonómica.
Cota líquida e cota líquida diferencial |
Tema 10.- O Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (IX) |
Unidade familiar. Tipoloxía.
Tributación conxunta. |
Tema 11.- O Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (X)
|
Obrigación de declarar.
Autoliquidación. Borrador
Pago. Devolución |
Tema 12.- O Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (XI)
|
Obrigacións formais.
Infraccións e sancións.
Pagos a conta |
Tema 13.- O Imposto sobre Sociedades (I) |
Natureza e obxecto.
Feito impoñible.
Exencións.
Suxeito pasivo.
Territorialidad.
Imputación temporal de ingresos y gastos. Período impositivo. Deveño |
Tema 14.- O Imposto sobre Sociedades (II) |
A base impoñible. A compensación de perdas.
Valoración de ingresos e gastos. Operacións vinculadas.
Gastos. Requisitos.
Reglas de valoración.
Doble imposición económica y jurídica |
Tema 15.- O Imposto sobre Sociedades (III) |
Compensación de perdas.
Tipos de gravame.
Cota íntegra.
Deducións. Disposicións xerais
Réxime Común
Réximes especificos
|
Tema 16.- O Imposto sobre Sociedades (IV) |
Fórmulas de colaboración empresarial. Institucións de investimento colectivo.
Réxime de consolidación fiscal.
Operacións de reestruturación empresarial. |
Tema 17.- O Imposto sobre Sociedades (V) |
Minería e hidrocarburos.
Empresas de reducida dimensión.
Contratos de arrendamento financeiro. Entidades de tenencia de valores.
Transparencia fiscal internacional. |
Tema 18.- O Imposto sobre Sociedades (VI). |
Retencións e pagos a conta.
Xestión do imposto.
Obrigacións formais.
|
Tema 20.- O Imposto sobre o Valor Engadido (II). |
Suxeitos pasivos.
Tipos impositivos.
Deducións e devolucións.
Xestión do imposto.
Réximes especiais.
Efectos económicos do Imposto sobre o Valor Engadido. |
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 |
17 |
17 |
34 |
Seminario |
B1 B2 C1 C2 |
4 |
6 |
10 |
Solución de problemas |
B1 B2 C3 |
25 |
25 |
50 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
12 |
14 |
Actividades iniciais |
B1 |
2 |
0 |
2 |
Traballos tutelados |
B1 B2 C1 C2 |
2 |
30 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Haberá un total de 17 horas. Darase as explicacións conceptuais necesarias para a comprensión da materia e unha orientación sobre as fontes bibliográficas que poden facilitar a comprensión. Estas sesións terán un carácter teórico. |
Seminario |
Realizaranse dous seminarios cunha duración de 2 horas. Os alumnos dividiranse en grupos dun máximo de 20 estudantes. Utilizaranse para profundar en ámbitos da materia, previamente impartida nas sesións maxistrais, que requiran especial atención. Poderase acompañar dunha lectura e comprensión previa por parte do alumno dun texto adecuado a tal fin |
Solución de problemas |
As 25 horas destinadas á solución de problemas terán como obxectivo coñecer o esquema liquidatorio dos os diferentes impostos, así como resolver os supostos que se expoñan en relación a cada un deles. |
Proba mixta |
Será a proba máis relevantes desde o punto de vista da avaliación de alumno. Terá unha duración de dúas horas. A través de preguntas teóricas e de supostos prácticos preténdese valorar os coñecementos adquiridos en relación coas materias desenvolvidas previamente. |
Actividades iniciais |
Cunha duración de dúas horas, preténdese introducir os conceptos básicos que constitúen o contido esencial do Tema 1 do programa. |
Traballos tutelados |
Proba complementaria a efectos da avaliación. Preténdese conseguir unha aplicación conceptual a un tema específico elixido polo alumno e orientado polo profesor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada consistirá, basicamente, en tutorías onde o profesor atenderá as cuestións que expoñan persoalmente os alumnos por mor das explicacións dadas durante as sesións maxistrais e aqueloutras que poidan xurdir no desenvolvemento dos traballos tutelados. As tutorías fixaranse antes do inicio do período docente.
Ademais, a dirección de correo electrónico do profesor estará a disposición dos alumnos para que estes poidan concertar unha atención personalizada fose dos horarios das tutorías, así como expor anticipadamente cuestións que poidan resolverse con posterioridade
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C4 C5 C6 C7 C8 |
É a proba relevante a efectos da avaliación dos coñecementos adquiridos polos alumnos. Terá unha duración máxima de 2 horas. Consistirá nunhas preguntas teóricas de resposta curta (máximo 10 liñas)e varios supostos prácticos. A súa superación será imprescindible para aprobar a materia. Terá lugar, unha vez finalizado o período docente, na data oficial que se fixe. |
70 |
Traballos tutelados |
B1 B2 C1 C2 |
É obrigatorio e individual, sobre un tema específico previamente elixido por alumno. Non esixirá unha gran extensión (entre 5 e 10 folios), sendo exclusivamente autodidacta na análise e comentario do suposto elixido. Deberá entregarse antes da data da proba mixta. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Calificación de Non Presentado. Obterá a cualificación de Non Presentado o alumno que non se presente a realizar a proba mixta. A simple entrega do traballo tutelado non implica a condición de presentado aos efectos da avaliación
Chama antes de decembro. A clasificación dos alumnos que optaren pola sesión de decembro por diante será unha suma ponderada do exame final (70%) e avaliación continua curso de cualificación de 2018-19 (30%). Será necesario unha cualificación mínima de 3 sobre 10 no exame final para obter da cualificación de aprobado ou superior. Requirirase unha cualificación, igualmente, mínima de 3 en cada unha das partes do exame correspondente aos impostos sobre a renda da persoa física e sobre sociedades.
Condicións para a realización das probas. Durante a realización das probas non terán acceso a calquera dispositivo que permite a comunicación co almacenamento EXTERIOR / ou. O alumno pode utilizar un non-gráfico e calculadora científica non programable. Exames escritos a lapis non serán aceptados. Os estudantes deben ser identificados por ID ou equivalente, para a realización da proba mesturado. O uso de información adicional, en particular para a realización da parte práctica da proba mixta, que será establecido en cada caso.
Para a avaliación da segunda oportunidade se tera en conta o resultado do traballo tutelado, mais a resultado de unha nove proba mixta, con a mesma ponderación que na primeira avalIación
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Argente Álvarez, Javier, Mellado Benavente, Francisco Manuel y otros (2017). Todo fiscal 2016. Editorial Ciss. |
|
Bibliografía complementaria
|
Varios autores (2017). Memento Práctico. Fiscal. 2016. Francis Lefebvre
Seijo, Pérez, Francisco Javier (2017). Memento Práctico. IRPF 2016. Francis Lefebvre.
Badás Cerezo, Jesús (2015). Renta y Patrimonio. Thomson Reuters
Albi, Emilio, Paredes, Raquel y Rodríguez, José Antonio (2017). Sistema fiscal español I. Ariel Editorial
Poveda Blanco, Francisco y Sánchez Sánchez, Ángel (2015). Sistema fiscal. Esquemas y supuestos prácticos. Aranzadi
Mellado Benavente, F. M. (2017). Todo Fiscal. Editorial Ciss
Argente Álvarez, Javier, Mellado Benavente, Francisco Manuel y otros: (2016). Todo Renta 2016. Editorial Ciss. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contabilidade Financeira I/611G02013 | Contabilidade Financeira II/611G02018 | Facenda Pública. Sistema Fiscal/611G02026 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Contabilidade das Operacións Societarias/611G02027 |
|
Materias que continúan o temario |
Facenda Pública. Fiscalidade empresarial Avanzada/611G02040 |
|
|