Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE 1 - Resolución de problemas derivados da unión económica e monetaria |
A2 |
CE 2 - Claves da libre circulación de persoas, servizos e capitais |
A5 |
CE5 - Coñecemento dos ámbitos materiais nos que existe unha primacía do Dereito da Unión Europea: consumo; Dereito industrial; Dereito da competencia; Dereito de sociedades; Dereito das telecomunicacións; espazo de liberdade, seguridade e xustiza. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que deberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
CG1 - Coñecemento das institucións da Unión Europea e da vías de acceso ante elas dos cidadáns e das persoas xurídicas |
B8 |
CG3 - Manexo solvente da información sobre a UE e dos portais xurídicos e de información da Unión Europea |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Que o alumno alcance unha comprensión sistemática dunha área de estudo e o dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados coa devandita área |
AR2
|
|
|
Que o alumno adquira e comprenda unha serie de coñecementos nos diferentes ámbitos xurídico-económicos determinados pola primacía do Dereito comunitario europeo. Especificamente, en materias como: dereito do consumo, dereito industrial, dereito da competencia, dereito de sociedades, réxime financeiro e tributario da Unión Europea, unión económica e monetaria, dereito comunitario do traballo e da seguridade social, transportes, telecomunicacións, espazo de liberdade, seguridade e xustiza. Materias, en fin, que lle acheguen unha base ou unha oportunidade de ser orixinal no desenvolvemento e/ou aplicación das ideas |
AR5
|
|
|
Que o alumno sexa capaz, por un lado, de concibir, deseñar, poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con seriedade académica, así como, por outro lado, de contribuír a través dunha investigación orixinal que sexa merecedora da oportuna publicación referenciada a nivel nacional ou internacional |
|
BR4
|
|
Que sexa capaz de comunicar as súas conclusións aos seus colegas, á comunidade académica no seu conxunto e á sociedade en xeral |
|
BR5
|
|
Que empregue as técnicas de autoaprendizaxe de maneira que lle permitan fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance tecnolóxico, social ou cultural. |
|
BR6
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
BR8
|
CR3
|
Que sexa capaz, mediante a análise crítica, de avaliar e sintetizar ideas novas e complexas. |
|
|
CR4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
AR1
|
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
BR1
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
|
BR2
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
|
BR3
|
CR6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
PARTE I: MERCADO INTERIOR
Tema 1. Libre circulación de persoas
Tema 2. Liberdade de establecemento e libre circulación de servizos
Tema 3. Libre circulación de mercadorías
Tema 4. Libre circulación de capitais
Tema 5. Normas sobre competencia
PARTE II: POLÍTICAS E ACCIÓNS COMUNITARIAS
Tema 6. Política agrícola común
Tema 7. Protección do medio ambiente
Tema 8. Saúde pública e seguridade alimentaria
Tema 9. Política Pesqueira Común
Tema 10. Sociedade da información
Tema 11. Educación e cultura
Tema 12. Turismo
Tema 13. Enerxía
PARTE III: ACCIÓN EXTERIOR
Tema 14. Acción exterior |
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A5 |
1 |
0 |
1 |
Case study |
A1 A2 B5 B1 B3 |
5 |
5 |
10 |
Guest lecture / keynote speech |
B8 C6 |
42 |
84 |
126 |
Objective test |
B2 |
1 |
3 |
4 |
Collaborative learning |
B4 C3 C4 |
3 |
0 |
3 |
Supervised projects |
B6 |
0 |
5 |
5 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Durante a primeira hora de clase, o Coordinador da Materia realizará unha presentación da estrutura da guía docente e da materia obxecto de estudo, do cronograma da Materia, así como das metodoloxías que se empregarán e o sistema de avaliación. |
Case study |
Algúns profesores entregarán aos alumnos casos prácticos sobre temas tratados durante as sesións maxistrais, que serán debatidos durante as clases. Para iso, os alumnos terán que acudir a distintas fontes xurídicas do Ordenamento xurídico da Unión Europea, e, así mesmo, aprender a traballar en equipo. |
Guest lecture / keynote speech |
O profesor explicará aos alumnos os aspectos máis relevantes dos temas incluídos, e facilitando en todo momento o diálogo cos alumnos, e tratando de ofrecer unha visión o máis práctica posible. |
Objective test |
Avaliación do alumno a través do exame da Parte Xeral, que terá lugar no mes de xaneiro. De todos os xeitos, na medida en que o profesor pida por escrito e devolva corrixidos os casos prácticos, tamén serán tidos en conta. A materia corresponderase cos contidos previamente traballados en clase. |
Collaborative learning |
Os alumnos terán a oportunidade de coñecer o contido e a estrutura da maior parte das materias optativas que poderán escoller para estudar na Parte especial, mediante a presentación das materias optativas realizada polos Coordinadores das mesmas. |
Supervised projects |
A posibilidade dos alumnos de escoller un tema estudado nesta Materia para elaborar o Traballo Fin de Máster, requisito imprescindible para a obtención do título oficial de Máster universitario en Dereito: Estudos da Unión Europea pola Universidade da Coruña. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
Supervised projects |
Collaborative learning |
|
Description |
Os alumnos recibirán orientacións dos profesores da Materia encargados dos estudos de casos prácticos, así como respostas ás consultas realizadas. E serán corrixidos os aspectos de forma e de fondo que se presenten durante a presentación oral dos mesmos.
As actividades académicas desenvolveranse de forma presencial tanto no áula de clase como durante as horas de tutoría.
Os profesores ofrecerán tutorización a aqueles alumnos que escollesen como tema para o Proxecto Fin de Máster cuestiones estudadas no marco desta Materia.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
B2 |
Consistirá nun exame escrito que terá lugar ao finalizarse as clases da Parte Xeral do programa. |
70 |
Case study |
A1 A2 B5 B1 B3 |
Avaliaranse: a asistencia a clase; a participación activa; a capacidade de traballo en grupo; a procura de documentación; a análise crítica. |
9 |
Supervised projects |
B6 |
Avaliarase o traballo individual ou en grupo realizado polos alumnos seguindo as orientacións e indicacións realizadas polo profesor. |
10 |
Guest lecture / keynote speech |
B8 C6 |
Avaliaranse: a asistencia a clase; a participación activa; a análise crítica. |
1 |
|
Assessment comments |
<p> &lt;p&gt;Avaliarase ao alumno a través do exame da Parte xeral que terá lugar en xaneiro de 2015; o exame será tipo test, e&amp;nbsp;a nota obtida no mesmo representará o 70% da cualificación global de&amp;nbsp;a materia "Políticas e liberdades". Así mesmo, na medida en que o profesor pida por escrito e devolva corrixidos os casos prácticos, tamén serán tidos en conta na cualificación global da materia, que representarán o 20% da mesma. O obxectivo non é pór a proba a capacidade memorística do alumno, senón a súa visión xeral. Así mesmo, valorarase a súa capacidade crítica e de reflexión. A materia corresponderase, en todo caso, con contidos previamente traballados en clase ... A avaliación desta participación do alumnado nas clases representará o 10% da cualificación global desta materia. Ademais, para superar esta materia sobre "Políticas e liberdades" esíxese un 80% de asistencia ás clases presenciais. &lt;/p&gt; </p>
|
Sources of information |
Basic
|
OANTA, G.A. (2012). &quot;La libre prestación de servicios en la Unión Europea: ¿un proyecto de integración ya finalizado o todavía un proyecto en marcha?&quot;. Navarra: Ed. Aranzadi
OANTA, G.A. (2007). &quot;Some normative and institutional developments in the field of common agricultural policy and their consequences on the protection of the europeans citizens' interests&quot;. Bucarest: Romanian Journal of European Affairs
LÓPEZ ESCUDERO, M. Y MARTÍN Y PÉREZ DE NANCLARES, J. M. (coords.) (2000). Derecho comunitario material. Madrid: Ed. McGraw Hill
OANTA, G.A. (2007). La Política de seguridad alimentaria en la Unión Europea. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch
ORTEGA GÓMEZ, M. (ED.) (2016). Las políticas de la Unión Europea en el siglo XXI. Barcelona: Bosch Editor
BACHE, I. and GEORGE, S. (2006). Politics in the European Union, 2nd ed. . Oxford: Oxford University Press
BENEYTO PÉREZ, J. M. (dir.) (2012). Tratado de Derecho y Políticas de la Unión Europea. Navarra: Aranzadi Thomson Reuters |
Dado que esta Materia organízase mediante a participación de numerosos especialistas, os principais recursos serán os que vaian indicando os propios profesores. Neste sentido, os materiais (guións, casos prácticos, lexislación, xurisprudencia, indicacións biográficas) proporcionados por cada profesor serán colgados na plataforma Moodle ou enviados aos correos electrónicos dos alumnos. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
A acción exterior da Unión Europea/612847201 | Dereito comunitario do mar/612847205 | Traballo Fin de Master/612847220 |
|
|