Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional |
A1 A7
|
B8 B11 B2 B3
|
C6 C7
|
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais.
|
A2 A5
|
|
|
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A5
|
|
|
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A3
|
|
|
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A8
|
|
|
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A10
|
|
|
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos |
A11
|
|
|
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A9
|
|
|
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
B7
|
|
Traballar de forma colaborativa |
|
B10
|
|
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
|
B13
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Lesson 1: Division of Powers in the Rule of Law and the Limited Government
|
1) The classical frame. 2) The meaning of the division of powers nowadays |
LESSON 2: The Spanish Crown
|
1) The political form: the parliamentary monarchy. 2) The figure and position of the King as Head of the State and his personal status: inviolability and irresponsibility. 3) The succession in the Crown and the Regency 4) The faculties and functions of the King. 6) The countersign of the King's doings. |
LESSON 3: The Legislative Branch: The Cortes Generales
|
1) The historical origin of the Parliament and its organisation: monocameralism and bicameralism 2) The Election Rules: The composition of the Parliamentary Houses in Spain: Congress of the Deputies and Senate. 3) The internal organisation of the Parliament. 4) The personal status of the parliamentarians: the content of the position; icompatibilities; inviolability, immunity and special jurisdiction. 5) Legislative Function 6) The financial and budgetary function. 7) Relationships between Legislative and Executive Branches: vote of confidence, censure motion and the dissolution of the Congress, the Senate or the Cortes 8) The Parliament Auxiliaries: The Court of Audit and the Ombudsman |
LESSON 4: The Executive Branch
|
1) Composition and structure of the Executive Branch (Gobierno) 2) The Presidency of the Executive (Prime Minister) and the procedure of investiture. 3) The personal statute of the members of the Executive. 4) The functions of the Executive 5) Powers of the outgoing Executive 6) The Government and the Public Administration: organisational principles and of operation. |
LESSON 5: The Judicial Branch and the General Council of the Judiciary
|
1) The Judicial Power and the Rule of Law in Spain: independent judges and justices (magistrates) 2) The organization of the Judiciary 3) The General Council of the Judiciary |
LESSON 6: The Constitutional Court
|
1) Nature, composition and organisation of the Spanish Constitutional Court. 2) Unconstitutionality Appeal 3) The submission of unconstitutionality 4) The preliminary action of unconstitutionality on Draft Statutes of Autonomy and proposals for their reform. 5) The Declaration about the constitutionality of the Treaties 6) The conflict in defence of the local autonomy 7) The positive conflicts of jurisdiction 8) The negative conflicts of jurisdiction 9)The challenges of the enactments without force of law and to decisions of the Autonomous Communities 10) The conflicts between constitutional organs of the State |
LESSON 7: The Territorial Organization of the State: Autonomous Communities and Local Entities |
1) The constitutional frame of the territorial organisation: Spain as a Federal State 2) The autonomy of Nationalities and Regions. 3) The formation process of the Autonomous Communities.. 4) The distribution of jurisdictions between the State and the Autonomous Communities. 5) The evolution of the Spanish territorial model and his limits. 6) The inexistence os self-determination as secession: Art 155 SC 7) The local autonomy in the Constitution. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A1 A2 A3 A5 A7 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B10 B11 B13 B2 B3 C4 C6 C7 |
1 |
1 |
2 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A5 A7 A8 |
19 |
38 |
57 |
Seminar |
B7 B8 B10 |
11 |
22 |
33 |
Case study |
B7 B8 B10 B2 B3 |
10 |
10 |
20 |
Document analysis |
A9 A10 A11 |
3 |
6 |
9 |
Directed discussion |
A11 B7 B2 B3 |
3 |
3 |
6 |
Workbook |
A1 A2 A3 A5 A7 |
3 |
0 |
3 |
Objective test |
B2 B3 |
1 |
0 |
1 |
Speaking test |
B7 B8 B3 |
1 |
0 |
1 |
Supervised projects |
A9 A11 B7 B3 |
7 |
7 |
14 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
El primer día de clase, cada uno de los profesores responsables de los diferentes grupos procederá a explicar a sus alumnos/as la estructura de la guía docente personalizada, así como las materias concretas objeto de estudio, la distribución aproximada del cronograma y las fuentes documentales más útiles para seguir el curso académico. |
Guest lecture / keynote speech |
Las sesiones magistrales constituirán la base teórica que facilite los conocimientos esenciales al alumno sobre la materia |
Seminar |
Los seminarios son sesiones de trabajo con un perfil teórico-práctico especializadas en un tema concreto. |
Case study |
Estudio de casos prácticos, análisis de textos jurídicos o de jurisprudencia que los docentes planteen a los alumnos/as. Esta actividad podrá ser presencial o no presencial. |
Document analysis |
Estudiar o comentar documentos jurídicos, documentos doctrinales o jurisprudencia del Tribunal Constitucional, Tribunal Europeo de Derechos Humanos, etc... |
Directed discussion |
Esta actividad será realizada de modo presencial y consistirá en la puesta en común de opiniones sobre una materia, o bien, en la resolución común de problemas actuales que estén directamente relacionados con el objeto de estudio |
Workbook |
Lecturas en sesiones presenciales o no presenciales |
Objective test |
Examen final y, en su caso, examen parcial (si así lo establece el profesor encargado de ese grupo).
Durante la primera semana lectiva del cuatrimestre, el profesor responsable del grupo también pondrá de manifiesto los mecanismos concretos de evaluación que serán empleados durante el cuatrimestre. |
Speaking test |
Posibilidad de prueba final o parcial oral (se establecerá por cada profesor) |
Supervised projects |
Los profesores de las diferentes materias integradas en el Módulo podrán sugerir el desarrollo de trabajos individuales o por grupos sobre un tema concreto.
Dichos trabajos podrán influir positivamente, en su caso, en la evaluación global del cuatrimestre. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
Supervised projects |
|
Description |
A atención personalizada ao estudante non estará vinculada a só unha metodoloxía, senón que será constante. Neste sentido, tanto o contido das clases teóricas, como o estudo persoal do alumno, coma calquera das actividades que integran o curso contarán coa posibilidade dunha tutorización por parte do docente, co fin de que o estudante poida formular as súas dúbidas e dificultades e que o docente poida axustar as súas metodoloxías ás especificidades da persoa concreta. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Document analysis |
A9 A10 A11 |
Lecturas / Estudio de Casos / Discusión dirigida / Trabajos prácticos individuales o colectivos |
20 |
Objective test |
B2 B3 |
Prueba objetiva: oral, escrita o tipo test |
80 |
|
Assessment comments |
The presentation of at least one assignment on some of the contents of the lessons will be required. In addition to its written form, oral presentations will be held in the classroom. The final grade will also take into account the qualification of these assignments, but it is necessary to pass the final exam to take into account the qualification of those assignments.
|
Sources of information |
Basic
|
|
There are not specific Handbooks devoted to Spanish Constitutional Law writen in English. Some resources of information are avaliable on the Internet. Be careful with those materials. For example, you can download an updated version of the Spanish Constitution at https://www.boe.es/legislacion/documentos/ConstitucionINGLES.pdf (provided by the Official State Gazette -Boletín Oficial del Estado-), which includes the ultimate version of Art. 135 after the last amendment in 2011. Other resources can also help the student to follow theConstitutional debates and the "state of the art" at the moment. See, for example: http://www.iconnectblog.com/2017/11/developments-in-spanish-constitutional-law-the-year-2016-in-review/. The Spanish Constitutional Court (Tribunal Constitucional) web page has also translated into English some of its decisions in leading cases, they are avaliable at https://www.tribunalconstitucional.es/en/jurisprudencia/Paginas/resoluciones-traducidas.aspx
See also: Lesson 1.Laws, J. (2012). THE GOOD CONSTITUTION. The Cambridge Law Journal, 71(3), 567-582. doi:10.1017/S0008197312000827 Lesson 6 http://www.unirioja.es/dptos/dd/redur/numero1/pascual.pdf
|
Complementary
|
|
In Spanish, you can also see, among others: · José Antonio Portero Molina, “Contribución al debate sobre la reforma del Senado”, Revista de Estudios Políticos, n.º 87 (1995), págs. 81-105.
· Javier Ruipérez, La protección constitucional de la autonomía, Tecnos, Madrid, 1993
. Javier Ruipérez, Constitución y Autodeterminación, Tecnos, Madrid, 1995
. Javier Ruipérez, El constitucionalismo democrático en los tiempos de la globalización, UNAM, México, 2005
· Santiago Roura Gómez, Federalismo y Justicia Constitucional. El Tribunal Constitucional y las Comunidades Autónomas, Biblioteca Nueva, Madrid, 2003
- Santiago Roura y Javier Tajadura (Dir.), La reforma constitucional, Bilioteca Nueva, Madrid, 2005.
· Sonia Garcìa Vàzquez, La controvertida reforma de la Ley Orgànica del Tribunal Constitucional, Andavira, A Coruña, 2009.
· Francisco Tomás y Valiente, El reparto competencial en la jurisprudencia del Tribunal Constitucional, Tecnos, Madrid, 1998.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Constitutions and Judicial Power/612G01014 | European Union Law/612G01021 | Regional Public Law in Spain/612G01030 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Oral and Written Communication/612G01004 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Constitutional Law: Sources of Law and Fundamental Rights/612G01003 |
|
Other comments |
Constitutional States share a lot of constitutional
institutions. Legal studentes will find some similarities and differences
between the Spanish regulations and their own Constitutional structures.
Previous knowledge of the institutions
of their countries of origin will help the students to understand the
functioning of the Spanish ones, and they will be able to contribute their
vision on the different ways that the Constitutional Law of each country approaches
different or similar problems |
|