Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A6 |
Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
A14 |
Capacidade de elaboración de normas. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Manexo das leis, a xurisprudencia e a doctrina existente en materia de Dereito de Obrigas e Danos. |
A1 A3 A4 A7 A8 A9 A14
|
B6 B7 B8 B9 B10 B2 B3 B5
|
C4 C6 C7
|
Coñecer os dereitos, principos e valores constitucionais que resultan de aplicación ao Dereito de Obrigas e Danos e as relacións xurídico obrigatorias. |
A5
|
|
|
Comprender a evolución social e xurídica do Dereito de Obrigas e Danos. |
A6
|
|
|
Coñecer a función do Dereito de Obrigas e Danos como sistema regulador das relacións xurídicas no ámbito patrimonial. |
A2
|
|
|
Interpretar e analizar críticamente as normas integrantes desta parte do Dereito no seu correspondente entorno casuístico. |
A10
|
|
|
Afrontar os conflictos surxidos na execución e aplicación das relacións obrigatorias cumplindo as esixenciass éticas propias da profesión e asumindo a responsabilidade derivada da actuación profesional. |
|
B11
|
|
Comprender e redactar os documentos xurídicos cuxo otorgamento esixen as relacións obrigatorias. |
A11
|
|
|
Expresarse apropiadamente en público. |
A12
|
|
|
Dominar as novas tecnoloxías aplicables ao Dereito de Obrigas e Danos. |
A13
|
B13
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: A obriga. Concepto e fontes. |
1. Concepto de obriga. 2.Débeda e responsabilidade. 3. A patrimonialidade da obriga. 4. A complexidade da relación obrigatoria. 5. Fontes de obrigas. 6. A declaración unilateral de vontade. |
TEMA 2: Os suxeitos da relación obrigatoria. |
1. Introducción. 2. As relacións obrigatorias con pluralidade de suxeitos. 3. Réximen das obrigacións mancomundas divisibles. 4. Réximen das obligacións mancomunadas indivisibles. 5. Réximen das obligacións solidarias. |
TEMA 3: O obxecto da relación obrigatoria. |
1. A prestación e o seu contido. Obrigas de dar, facer e non facer. 2. As obrigas xenéricas. 3. As obrigas alternativas. 4. As obrigas sinalagmáticas. 5. As obrigas pecuniarias. A débeda de intereses. |
TEMA 4: As circunstancias da relación obrigatoria. |
1. o tempo da relación obrigatoria. 2. As obrigas a prazo. 3. O lugar da relación obrigatoria. 4. A relación obrigatoria condicional. |
TEMA 5: O pago ou cumprimento da obriga. |
1. Os medios solutorios. 2. O pago e os seus requisitos. 3. A imputación de pagos. |
TEMA 6: Os subrogados do cumprimento. |
1. Introducción. 2. A consignación. 3. A compensación. 4. A dación en pago e o pago por cesión de bens. 5. A remisión ou condonación da débeda. |
TEMA 7: O incumprimento da obriga e as súas consecuencias. |
1. O incumprimento da obriga e o cumprimento defectuoso. 2. As medidas de protección do dereito de crédito lesionado. 3. A responsabilidade polo incumprimento. Criterios de imputación. 4. A mora do debedor. 5. A imposibilidade sobrevenida. |
TEMA 8: Protección e garantías do dereito de crédito. |
1. Introducción. 2. Medios de tutela preventiva. 3. Acción pauliana. 4. Acción subrogatoria. 5. Pena convencional. 6. Arras. 7. Dereito de retención. |
TEMA 9: Concurrencia de acreedores e insuficiencia do patrimonio do debedor. |
1. Nocións xerais. 2. Os créditos privilexiados. 3. Concurrencia singular de acreedores. 4. Concurrencia universal de acreedores. 5. O concurso de acreedores e Lei Concursal. |
TEMA 10: A modificación e a extinción da relación obrigatoria. |
1. A novación e as súas clases. 2. Novación por cambio do acreedor. 3. Novación por cambio do debedor. 4. Novación por cesión de contrato. 5. Extinción da relación obrigatoria. |
TEMA 11: Os cuasicontrantos |
1. Os cuasicontratos. 2. O enriquecimento sin causa. 3. A xestión de negocios alleos sin mandato. 4. O cobro do indebido. |
TEMA 12: A responsabilidade civil. |
1. Concepto e funcións da responsabilidade civil. 2. Responsabilidade civil contractual e extracontractual. 3. Responsabilidade civil e responsabilidade penal. 4. Os elementos constitutivos da responsabilidade civil. 5. Os suxeitos da responsabilidade civil. A responsabilidade por feito alleo. 6. A prescripción da acción de reclamación de danos. 7. O seguro de repsonsabilidade civil. |
TEMA 13: As responsabilidades civiles especiais. |
1. A responsabilidade civil na circulación de vehículos a motor. 2. A responsabilidade civil por danos causados por productos defectuosos. 3. A responsabilidade civil médica. 4. A responsabilidade por danos causados por animais e no ámbito da caza. 5. Os accidentes de traballo e a responsabilidade do empresario. |
TEMA 14: A responsabilidade pola actuación administrativa |
1. Introducción. 2. O réximen xurídico da responsabilidade da a
Administración pública. 3. O resarcimento da lesión. A indemnización. 4. Os procedimentos de responsabilidade patrimonial. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A2 A6 A9 A10 A11 |
7 |
0 |
7 |
Lecturas |
A2 A6 A9 A10 A11 |
3 |
3 |
6 |
Prácticas a través de TIC |
A2 A6 A9 A10 A11 |
2 |
4 |
6 |
Presentación oral |
A2 A5 A6 A9 A10 A11 |
10 |
20 |
30 |
Proba de resposta breve |
A2 A5 A6 A9 A10 A11 |
3 |
6 |
9 |
Proba oral |
A2 A6 A9 A10 A11 |
2 |
20 |
22 |
Sesión maxistral |
A2 A6 A9 A10 A11 |
21 |
20 |
41 |
Actividades iniciais |
A2 A6 A9 A10 A11 |
4 |
4 |
8 |
Actividades iniciais |
A2 A6 A9 A10 A11 |
4 |
2 |
6 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A3 A4 A7 A8 A12 A13 A14 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B2 B3 B5 C4 C6 C7 |
3 |
0 |
3 |
Traballos tutelados |
A2 A6 A9 A10 A11 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Esta actividad será realizada de modo presencial y consistirá en la puesta en común de opiniones sobre una materia, o bien en la resolución común de problemas actuales que estén directamente relacionados con el objeto de estudio. |
Lecturas |
Lecturas de libros o artículos en sesiones presenciales o no presenciales. |
Prácticas a través de TIC |
Se trata de adiestrar a los estudiantes en el manejo de las herramientas básicas de las tecnologías de la información y comunicación necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje. Esta actividad requiere atención personalizada en trabajo presencial y trabajo no presencial. |
Presentación oral |
Los estudiantes deberán defender en el aula los temas y materias que les sean encargadas por el Profesor. Se trata de una actividad presencial de exposición oral pública que no requiere presentación por escrito, pero que precisa trabajo no presencial. |
Proba de resposta breve |
Cada tres semanas (aproximadamente) se realizarán pruebas de respuesta breve las cuales versarán sobre los contenidos expuestos y estudiados hasta ese instante. Dichas pruebas exigen trabajo no presencial. |
Proba oral |
Al final del Curso y en la fecha oficialmente convocada se realizará una prueba oral sobre la totalidad de los contenidos explicados a lo largo del cuatrimestre. |
Sesión maxistral |
Las sesiones magistrales constituirán la base teórica que facilite los conocimientos esenciales al estudiante sobre la materia. |
Actividades iniciais |
Esta actividad consistirá en la resolución de los problemas y casos propuestos por el Profesor en donde los estudiantes asumirán los distintos roles propios de un proceso juidicial sobre Derecho de Obligaciones y Daños: demandante, demandado, Juez, etc. |
Actividades iniciais |
Esta actividad consiste en la iniación de la materia de manera más sencilla al alumno |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Esta actividad consiste en la realización de eventos científicos o divulgativos sobre la materia |
Traballos tutelados |
El Profesor sugerirá el desarrollo de trabajos individuales o en grupo sobre un tema concreto. Dichos trabajos se presentarán por escrito, no habrá exposición oral y exigen trabajo no presencial y atención personalizada. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
Actividades iniciais |
|
Descrición |
Durante a realización dos traballos tutelados por parte dos estudantes, a atención personalizada do profesor é necesaria para: encauzar e orientar o tema a tratar, seleccionar a bibliografía e xurisprudenza, resolver as dúbidas de contido ou metodóloxicas que xurdiran na redacción del trabajo.
No referente ás prácticas mediante TICS, preténdese que cada un dos estudantes poida realizar a súa labor nun posto informático, desde onde despois poida impartir unhas explicacións xerais sobre o manexo da ferramenta teconlóxica. En calquera caso, o profesor encargarase da realización de concretas actividades que serán supervisadas persoalmente.
A discusión dirixida centraráse no debate en aula, supervisada e controlada polo profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta breve |
A2 A5 A6 A9 A10 A11 |
As probas escritas a realizar estarán compostas por varias respostas breves. |
54 |
Discusión dirixida |
A2 A6 A9 A10 A11 |
Valoraráse a iniciativa na intervención, o número de intervencións e a utilización de argumentos e razonamientos xurídicos adecuados. Non se precisa que se aporte a solución ocrrecta. Interesa o debate. |
5 |
Proba oral |
A2 A6 A9 A10 A11 |
Se se realiza polo profesor unha proba oral, nela valoraráse a expresión verbal, a utilización da terminoloxía xurídica e os contenidos expostos. |
5 |
Lecturas |
A2 A6 A9 A10 A11 |
Valoraráse as propostas de lecturas realizadas polos estudantes, a propia lectura na aula e posterior resumen, análise e conclusións obtenidas da mesma. |
5 |
Presentación oral |
A2 A5 A6 A9 A10 A11 |
Valoraráse a expresión oral, o manexo dos térmos, a orientación pedagóxica, e a utilización de TICS e contenidos da exposición. |
5 |
Traballos tutelados |
A2 A6 A9 A10 A11 |
Os casos prácticos que haberán de entregarse contarán polo menos o 20% da asignatura |
20 |
Actividades iniciais |
A2 A6 A9 A10 A11 |
Valoraráse a iniciativa na intervención, o debate e a discusión, a defensa da propia posición xurídica, a expresión oral, e a capacidade de convicción e o contenido xurídico en xeral. |
5 |
Actividades iniciais |
A2 A6 A9 A10 A11 |
Valoraráse a iniciativa e interese do alumno respecto da materia. |
1 |
|
Observacións avaliación |
Os estudantes dos diferentes grupos de Dereito de Obrigas e danos recibirán indicacións concretas e específicas sobre as probas de avaliación no momento de presentación da materia polos seus respectivos profesores encargados da docencia, que poderán modular ou modificar as pautas establecidas con carácter xeral nesta Guía docente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Westlaw Aranzadi (). .
CARRASCO PERERA; MARÍN LÓPEZ; CORDERO LOBATO (2017). Derecho de obligaciones y contratos en general. Madrid, Tecnos
BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO, R. et al (2016). Manual de Derecho Civil. Obligaciones. Madrid, Bercal |
|
Bibliografía complementaria
|
|
BELADÍEZ ROJO, M. Responsabilidad e imputación de daños por el funcionamiento de servicios públicos. Tecnos. Madrid 1997. GONZÁLEZ PÉREZ, J. Responsabilidad patrimonial de las Administraciones Públicas. Civitas. Madrid 2000. MIR PUIG PELAT, O. La responsabilidad patrimonial de la Administración. Hacia un nuevo sistema. Civitas. Madrid 2002. GAMERO CASADO, EDUARDO; FERNÁNDEZ RAMOS, SEVERIANO. Manual Básico de Derecho Administrativo. Tecnos. Decimocuarta Edición, 2017 (Tema 21). |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dereito da persoa/612G01007 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Dereito da Contratación/612G01024 |
|
Observacións |
Na presentación da materia nos respectivos grupos, os profesores encargados da docencia concretarán e especificarán as recomendacións para cada grupo. En todo caso, como regla xeral, recoméndase aos estudantes seguir o sistema de avaliación continua asistindo regularmente ás aulas (teóricas y prácticas) e realizando as actividades e traballos que sean encargados polos profesores de cada grupo respectivo.
|
|