Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
A14 |
Capacidade de elaboración de normas. |
A15 |
Capacidade de negociación e mediación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o papel do Dereito penal e do Dereito Administrativo sancionador como medios formais de control social integrados nun ordenamento xurídico complexo |
A1 A2 A3 A4 A10
|
|
|
Coñecer a norma penal e a administrativa sancionadora na súa estructura interna, a súa interpretación e a súa aplicación tempo-espacial |
A1 A2 A3 A4 A5 A9 A10 A14
|
B8 B2 B3 B5
|
|
Coñecer a infracción penal nos seus elementos constitutivos, especialmente as súas consecuencias xurídicas |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10
|
|
|
Analizar uns feitos concretos e argumentar a existencia ou non de responsabilidade penal / administrativa |
A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A15
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C7 C8
|
Coñecer o procedemento administrativo sancionador |
A1 A2 A3 A4 A5 A9 A10
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
LECCIÓN 1.- CONCEPTO, FINS E CLASES DE PENAS |
CONCEPTO, FUNDAMENTO, XUSTIFICACIÓN E FINS. CLASES DE PENAS. |
LECCIÓN 2.- AS PENAS PRIVATIVAS DE LIBERTADE |
CLASES. A SUSPENSIÓN DA EXECUCIÓN DA PENA PRIVATIVA DE LIBERTADE. A SUBSTITUCIÓN DA PENA PRIVATIVA DE LIBERTADE. |
LECCIÓN 3. A PENA DE MULTA |
SISTEMAS DE APLICACIÓN DA MULTA. RESPONSABILIDADE SUBSIDIARIA POR IMPAGO DA MULTA. |
LECCIÓN 4. AS PENAS PRIVATIVAS DE DEREITOS |
CUESTIÓNS XERAIS. TRABALLOS EN BENEFICIO DA COMUNIDADE. INHABILITACIÓNS E SUSPENSIÓNS. OUTRAS PENAS PRIVATIVAS DE DEREITOS. |
LECCIÓN 5. AS CIRCUNSTANCIAS MODIFICATIVAS DA RESPONSABILIDADE CRIMINAL |
CIRCUNSTANCIAS AGRAVANTES. CIRCUNSTANCIAS ATENUANTES. CIRCUNSTANCIA MIXTA |
LECCIÓN 7. A DETERMINACIÓN DA PENA |
REGRAS DE DETERMINACIÓN E CONCRECIÓN DA PENA. A INDIVIDUALIZACIÓN XUDICIAL. |
LECCIÓN 8. AS MEDIDAS DE SEGURIDADE |
CUESTIÓNS XERAIS. A PERIGOSIDADE CRIMINAL. CLASES. PRINCÍPIOS XERAIS DE EXECUCIÓN. |
LECCIÓN 9. CONSECUENCIAS ACCESORIAS |
CUESTIÓNS XERAIS. O DECOMISO. AS CONSECUENCIAS ACCESORIAS CONTRA ENTES COLECTIVOS. |
LECCIÓN 10. AS CAUSAS DE EXTINCIÓN DA RESPONSABILIDADE CRIMINAL |
CAUSAS. A CANCELACIÓN DE ANTECEDENTES DELICTIVOS. |
LECCIÓN 11. RESPONSABILIDADE PENAL DOS MENORES |
MEDIDAS APLICABLES A MENORES. REGLAS DE APLICACIÓN DAS MEDIDAS. |
LECCIÓN 12. POTESTADE ADMINISTRATIVA SANCIONADORA (I) |
ASPECTOS XERAIS. PRINCIPIOS REITORES DO SEU EXERCICIO. O PROCEDEMENTO ADMINISTRATIVO SANCIONADOR XERAL. |
LECCIÓN 13. POTESTAD ADMINISTRATIVA SANCIONADORA (II) |
DISCIPLINA URBANÍSTICA. DEREITO SANCIONADOR AMBIENTAL. SANCIONES NA SEGURIDADE VIAL. |
LECCIÓN 6. PLURALIDADE DE DELITOS |
CONCURSOS REAL, IDEAL E MEDIAL |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
3 |
15 |
18 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
12 |
5 |
17 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B2 B3 B5 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
12 |
0 |
12 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
10 |
0 |
10 |
Lecturas |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
0 |
20 |
20 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
4 |
10 |
14 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
39 |
10 |
49 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
O alumnado, co asesoramento dos docentes, aprenderá a manexar bases de datos de xurisprudencia penal e a realizar unha análise crítica das diversas decisións xudiciais sobre a materia. |
Aprendizaxe colaborativa |
O alumnado traballará en grupo diversos temas, debendo amosarse activo e colaborador cos compañeiros do seu grupo. |
Discusión dirixida |
Nas clases prácticas os docentes organizarán discusións sobre os temas esenciais da materia, nas que o alumnado deberá adoptar unha postura crítica e argumentada. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Ao longo do curso, organizaranse diversas xornadas, conferencias e seminarios sobre temas de interese para o alumnado, complementándose así a sua formación. |
Lecturas |
As obras en cuestión serán seleccionadas cuidadosamente polos docentes e o alumnado terá a posibilidade de elexir entre o elenco que se lle propoña. |
Proba obxectiva |
Plantexamento de preguntas acerca dos temas do programa da materia no momento do exame final, proba o cal resultado suporá un 70% da calificación final. As preguntas poderán ser tanto teóricas como prácticas. |
Sesión maxistral |
Mediante o sistema de lección maxistral, os docentes introducirán ao alumnado nos aspectos básicos de cada tema. Como soporte as suas explicacións, os docentes poderán proporcionar materiais (sentenzas, extractos de obras doctrinais...), apuntamentos ou un esquema-guía cos puntos clave do desenvolvemento da sua explicación. En todo caso, a explicación dos docentes deberá ser complementada polo alumnado tanto cos materiais proporcionados ao efecto, como poa consulta dos manuais que aparecen na bibliografía. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Análise de fontes documentais |
Aprendizaxe colaborativa |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
A atención persoalizada ao alumnado non estará vencellada a só unha metodoloxía, senon que será constante. Neste senso, tanto o contido das clases teóricas, como o estudo persoal do estudantado, como calquera das actividades que integran o curso contarán coa posibilidade dunha tutorización por parte dos docentes, a fin de que o alumnado poda plantexar as suas dúbidas e dificultades e que os docentes podan axustar as suas metodoloxías ás especificidades da persoa concreta. A estes efectos, o estudantado poderá contar con atención persoalizada (sempre, lóxicamente, dun modo organizado) tanto nas horas lectivas como nos horarios de tutorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
Esame teórico ou teórico-práctico |
75 |
Lecturas |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
Presentación de traballos sobre algunha das obras propostas como lectura |
5 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
Participación activa en eventos científicos organizados |
5 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
Análise de xurisprudencia |
5 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
Realización de traballos en equipo |
5 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B2 B3 B5 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
Intervención activa en debates en clase |
5 |
|
Observacións avaliación |
Dado que se trata dunha materia interdisciplinar, na que concurren Dereito penal e Dereito Administrativo, pero na que os principios do Dereito Administrativo Sancionador proveñen en esencia dos do Dereito penal, considérase axeitado outorgar un maior peso á primeira das materias, de modo que -ademáis de haber un reparto do 80%-20% nas clases presenciais- existirá un 80-20% na evaluación da calificación final. A calificación final da materia virá dada da seguinte maneira: - Dos 8 puntos correspondentes á materia de Dereito penal, 6 corresponderán á proba obxectiva a celebrarse no día fixado para elo no calendario académico oficial, e os restantes 2 puntos verán dados polas calificacións obtidas nos casos prácticos dentro ou fora do exame. Hai que obter un mínimo de 3 puntos sobre 6 na proba obxectiva para que podan engandirse as calificacións obtidas nas prácticas. - Pola sua banda, dos 2 puntos correspondentes á materia de Dereito administrativo, 1'5 corresponderán á proba obxectiva a celebrarse no día fixado para elo no calendario académico oficial, e os restantes 0'5 puntos verán dados polas calificacións obtidas nas diversas prácticas ao longo do curso. Será necesario obter un mínimo de 0,9 puntos na proba obxectiva para que podan engadirse as calificacions obtidas nas prácticas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
ORTS BERENGUER, Enrique y otros (2015). Compendio de Derecho penal Parte General. Valencia. Tirant Lo Blanch
Nieto García, Alejandro (2012). Derecho Administrativo Sancionador. Madrid, Tecnos
MUÑOZ CONDE, F. (2015). Derecho penal. Parte general . Valencia: Tirant Lo Blanch
GRACIA MARTÍN, L., y otros (2016). Lecciones de consecuencias jurídicas del delito : el sistema de penas, medidas de seguridad, consecuencias accesorias y responsabilidad civil derivada del delito. Valencia; Tirant Lo Blanch
SANTAMARÍA PASTOR, J. A (2015). Principios de Derecho Administrativo. Madrid, Iustel |
Ao filo dalgunhas leccións os docentes poderán por a disposición do estudantado bibliografía complementaria. Asemade, os docentes poderán entregar ao estudantado os apuntamentos da materia. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dereito Constitucional: Fontes e Dereitos/612G01003 | Dereito Penal. Parte xeral/612G01010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Dereito Penal. Parte especial/612G01025 | Criminoloxía/612G01038 | Dereito Penitenciario/612G01039 |
|
|