Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
E01 Coñecemento dos principais modelos de investigación lingüística. |
A2 |
E02. Coñecemento dos principais recursos e ferramentas de investigación lingüística. |
A4 |
E04. Coñecemento dos estudos de cognición e procesamento dentro da investigación na lingüística inglesa. |
B6 |
CX1. Capacidade de afondar naqueles conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados cos distintos campos dos Estudos Ingleses, así como de coñecer a metodoloxía necesaria para a resolución de problemas propios de devandita área de estudo |
B7 |
CX2. Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos na contorna multidisciplinar e multifacética dos Estudos Ingleses |
B8 |
CX3. Capacidade para utilizar de forma eficiente as novas tecnoloxías da información e da comunicación no ámbito dos Estudos Ingleses. |
B9 |
CX4. Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario alcanzar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral. |
B10 |
CX5. Habilidad para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses |
B11 |
CX6. Capacidade para adquirir un espírito crítico que leve aos estudantes a considerar a pertinencia das investigacións existentes nas áreas de estudo que conforman os Estudos Ingleses, así como das súas propias. |
B12 |
CX7. Habilidades de consolidación e desenvolvemento da competencia lingüística (nivel C2) no uso falado e escrito da lingua inglesa. |
B13 |
CX8. Autonomía progresiva na aprendizaxe, procuras propias de recursos e información, accedendo para iso a fontes bibliográficas e documentais sobre os distintos ámbitos que conforman os Estudos Ingleses. |
B14 |
CX9. Capacidade para realizar traballos de investigación de carácter académico nos distintos ámbitos dos Estudos Ingleses |
B15 |
CX10. Capacidade para presentar e defender un traballo de investigación utilizando a terminoloxía e os recursos adecuados e apropiados dentro do campo obxecto de estudo. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Este curso é unha introdución á psicolingüística e o procesamento lingüístico. A psicolingüística é a disciplina que estuda como a mente humana (e, en última instancia, o cerebro) almacena e usa a linguaxe en tempo real. Este curso persegue dotar o alumno dun coñecemento básico da realidade psicolóxica da linguaxe humana e do modo en que a mente fai uso (ou non) de información gramatical durante o procesamento lingüístico en tempo real. |
AI1 AI2 AI4
|
BI6 BI7 BI8 BI9 BI10 BI11 BI12 BI13 BI14 BI15
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución á psicolingüístia: obxectivos, alcance e métodos.
2. Experiencia ou xenes. Innatismo.
3. A bioloxía da linguaxe. Adquisición.
4. As palabras na mente.
5. Comprensión sintáctica.
6. Produción sintáctica. |
A Teoría cognitiva de Chomsky.
Lexical Processing and Sentence Context Effects
The Syntax–Semantic Interface: On-Line Composition of
Sentence Meaning
Semantic Memory |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A1 A2 A4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 |
14 |
60 |
74 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Clases e seminarios, combinados con ensinanza online. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
A asistencia ás sesións na aula é obrigatoria.
Pódese acudir ao despacho do profesor en horas de titoría, e tamén poden contactar con el a través do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A1 A2 A4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 |
A asistencia é obrigatoria.
Participación activa: ata un 20% da nota final.
Trabajo(s) de curso: 60%
Destreza na expresión tanto oral coma escrita e correcta estruturación e presentación dos contidos dos traballos: ata un 20% |
100 |
|
Observacións avaliación |
Dado o carácter semi-presencial do título, a
asistencia é obrigatoria, salvo dispensa solicitada en tempo e forma e
concedida pola Comisión Académica Universitaria do título, e sempre respetando
as normativas de asistencia a clase das tres universidades participantes no
título, así como os sistemas de avaliación que figuran expresamente nas guías
docentes das diferentes materias, e sen prexuízo das consecuencias que poida
ter para a súa avaliación final a ausencia a determinadas sesións presenciais. Quen
teña concedida a dispensa académica, e como establece a Normativa de
permanencia da universidade, será avaliado seguindo os criterios aplicables á oportunidade
de xullo. Quen
non leve a cabo o traballo tutelado, ou non teña realizado traballo igual ou
superior ao 50% do resto das categorías de avaliación, acadará a cualificación
de Non Presentado. Quen non aprobe na primeira oportunidade terá á posibilidade da oportunidade
de xullo, na que cada estudante terá que demostrar ter acadadas as
competencias da materia mediante dous tipos de avaliación: un traballo tutelado
do mesmo valor porcentual e natureza que na primeira oportunidade, máis os exercicios
convidos que poidan suplir o resto das actividades. Máis sobre os plaxios
Nesta asignatura podería empregarse a ferramenta Turnitin na avaliación dos traballos e as actividades. Atendendo ás recomendacións da Xunta de Facultade, engádese o seguinte texto que deberá ser tido en conta polos estudantes: Turnitin é unha aplicación de uso para o profesorado coa finalidade de revisar porcións de texto procedentes doutros textos e sinalar a súa procedencia. Esta ferramenta pode recoñecer traballos previamente presentados nesta ou noutras universidades, incluso do mesmo estudante. Se esta circunstancia acontecese entenderase como contraria á honestidade académica e aplicarase a Normativa académica de evaluaciones, de calificaciones y de reclamaciones na avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Aitchison, J. 2008. The Articulate Mammal. London: Unwin Hyman. Aitchison, J. 2001. Language Change: Progress or Decay? Cambridge: C.U.P. Aitchison, J. 2003. Words in the Mind. Oxford: Blackwell. Aitchison, J. 1996. The Seeds of Speech. Cambridge: C.U.P . Altman, G. 1997. The Ascent of Babel. Oxford: O.U.P. Carroll, D.W. 2008. Psychology of Language. Pacific Grove, California: Brooks/Cole. Field, John. 2004. Psycholinguistics: a resource book for students. London: Routledge. Field, John. 2005. Language and the mind. London: Routledge. Garman, M. 1990. Psycholinguistics. Cambridge: C.U.P . Jackendoff, R. 1993. Patterns in the Mind. New York: Harvester Wheatsheaf. Jackendoff, R. 2002. Foundations of language. Oxford: O.U.P. Pinker, S. 1994. The Language Instinct. London: Penguin. Steinberg, D. 1993. An Introduction to Psycholinguistics. Harlow, Essex: Longman. |
Bibliografía complementaria
|
|
Chomsky, N. (1957). Syntactic structures. The Hague: Mouton. Chomsky, N. (1959). A Review of B. F. Skinner’s Verbal Behavior. Language, 35, 26–58. Chomsky, N. (1965). Aspects of the theory of syntax. Cambridge, MA: MIT Press. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|