Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural |
A2 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural |
A3 |
Ser capaz de realizar aportacións creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos productos artísticos e das realidades culturais |
A4 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos |
A5 |
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación |
A7 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes |
A8 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma |
A9 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos |
A12 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais |
A14 |
Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais |
B4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
B6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse |
B7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe |
B8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
B10 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos |
C3 |
Demostrar un compromiso ético coas desigualdades |
C4 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade |
C5 |
Integrar coñecementos de campos de estudos diversos |
C8 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico |
C9 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aplicación ao ámbito hispánico das principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM5 AM7 AM8 AM9 AI1 AI3
|
BP1 BP3 BP4 BP5 BP7
|
CM2 CM3 CM4 CM5 CI2 CI3
|
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM5 AM7 AM8 AM9 AI1 AI3
|
BP1 BP3 BP4 BP5 BP7
|
CM2 CM3 CM4 CM5 CI2 CI3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Pintura e poesía nos séculos XVI y XVII |
1.- El lienzo de Flandes (Góngora)
2.- El pincel (Quevedo)
3.- Calderón (Memorial dado a los profesores de pintura)
|
Representacións do ideario pastoril no século XVI |
1.- A poesía e a narrativa de pastores
2.- As representacións pictóricas do ideario pastoril |
Versións cinematográficas da Comedia Nueva |
1.- La dama boba
2.- La dama duende
3.- El perro del hortelano |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A4 A14 A8 A9 A12 B4 B6 B8 C2 C4 C5 C8 |
10 |
0 |
10 |
Lecturas |
A1 A4 A14 A8 B6 B7 B10 |
0 |
10 |
10 |
Seminario |
A1 A2 A3 A4 A5 A14 A7 A8 A9 A12 B4 B6 B7 B8 B10 C2 C3 C4 C5 C8 C9 |
3 |
8 |
11 |
Aprendizaxe colaborativa |
A4 A5 A7 A8 |
2 |
8 |
10 |
Traballos tutelados |
A4 A7 A12 B10 |
0 |
33 |
33 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A profesora presentará contidos teórico-criticos pertinentes da materia obxecto de estudo. |
Lecturas |
O alumno preparará diversas lecturas asignadas polo profesor. |
Seminario |
O alumno levará a cabo distintas actividades relacionadas coa materia mediante a combinación de metodoloxías como discusión dirixida, debate, etc. para familiarizarse coa perspectiva crítica interdisciplinar. |
Aprendizaxe colaborativa |
Os alumnos levarán a cabo en grupo reducido unha actividade relacionada coa materia aplicando as metodoloxías de análise crítica adquiridas. |
Traballos tutelados |
Os alumnos desenvolverán un traballo, previamente consensuado coa profesora, sobre aspectos relacionados coa materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Aprendizaxe colaborativa |
Seminario |
|
Descrición |
Atenderase ao alumno en horario de titorías e dedicarase atención persoalizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A4 A7 A12 B10 |
Valoraranse os traballos individuais como resultado do aproveitamento e da metodoloxía aplicada a un tema previamente acordado coa profesora e realizado baixo a súa supervisión. |
70 |
Aprendizaxe colaborativa |
A4 A5 A7 A8 |
Traballo en grupo que permite valorar xunto á asistencia a capacidade de colaboración e análise crítica adquirida. |
15 |
Seminario |
A1 A2 A3 A4 A5 A14 A7 A8 A9 A12 B4 B6 B7 B8 B10 C2 C3 C4 C5 C8 C9 |
Traballo participativo, de intercambio e debate permite valorar o aproveitamento e evolución, a dinámica individual na aula. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non entreguen o traballo tutelado.
Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades
superadas. Para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou de
modalidades específicas de aprendizaxe e apoio a diversidade, o
profesorado responsable poderá adoptar as medidas que considere
oportunas para non perxudicar ao alumno. Non obstante o anterior, o alumnado con dispensa académica recoñecida deberá comunicar por escrito ao profesor a súa situación, coa certificación correspondente, en canto comece o curso ou sexa efectiva a matrícula. En cada caso estudaranse, dentro da normativa académica vixente, as actividades alternativas que se determinen.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Pacheco, Francisco (1990). Arte de la pintura . Madrid, Cátedra
Egido, Aurora (2004). De la mano de Artemia. Estudios sobre literatura, emblemática, mnemotécnica y arte en el Siglo de Oro . Barcelona, Olaneta
Carducho, Vicente (1979). Diálogos de la pintura. Madrid, Turner
Palomino, Antonio (1947). El museo pictórico y escala óptica. Madrid, Aguilar
Sánchez Jiménez, Antonio (2011). El pincel y el Fénix: pintura y literatura en la obra d eLope de Vega Carpio. Madrid, Iberoamericana
Brown, Jonathan (1988). Imágenes e ideas en la pintura del siglo XVII. Madrid, Alianza Editorial
López Torrijos, Rosa (1985). la mitología en la pintura española del Siglo de Oro. Madrid, Cátedra
Dumanoir, Virginie (2003). Música y literatura en la España de la Edad Media y del Renacimiento. Madrid, Casa de Velázquez
Hauser, Arnold (1974). Origen de la literatura y del arte modernos . Madrid, Guadarrama
Armas, Frederick de (2004). Writing for the eyes in the Spanish Golden Age . Lewisburg, Bucknell University Press |
Durante o curso aportarase máis referencias bibliografícas de textos e recursos online |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|