Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A9 |
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española. |
A18 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes. |
A19 |
Dominar a gramática da lingua española. |
A22 |
Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua española. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os procesos da investigación linguístico-literaria no ámbito da filoloxía hispánica. |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A22
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C3 C4 C6 C8
|
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas do análisis lingüístico y literario. |
A1 A2 A5 A9 A11 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A22
|
B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C3 C4 C6 C8
|
Manexar as ferramientas para a obtención e clasificación da información. |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A22
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C3 C4 C6 C8
|
Ser capaz de ofrecer os resultados de la investigación de modo ordenado, coherente e axustado ao que se entende como traballo científico nas áreas da filoloxía hispánica. |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A22
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9
|
C3 C4 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A Filoloxía no marco das Ciencias Humanas |
Os métodos filolóxicos |
O estudo literario dos textos/contextos |
Condicionantes histórico-literaios:
Procesos de creación, mediación e recepción.
|
O estudo lingüístico dos textos |
Estudos lingüísticos
O traballo con corpus |
Organización e elaboración do traballo de investigación
|
Tipos de traballos de investigación: TFG, TFM, tesiña, tese, edición crítica etc.
O proceso de elaboración do traballo de investigación. Obtención e selección de fontes.
A redacción.
Aspectos formais. |
Recursos para a investigación lingüística e literaria |
Recursos orais e escritos
Recursos electrónicos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C3 C6 C8 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A14 A15 A16 A17 A18 A22 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C3 C4 C6 C8 |
21 |
28 |
49 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A14 A15 A16 A19 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C3 C4 C6 C8 |
0 |
28 |
28 |
Lecturas |
A2 A11 A14 A15 A16 A17 B1 C3 C4 C6 C8 |
2 |
14 |
16 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A14 A15 A16 A17 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 C3 C4 C6 C8 |
18 |
36 |
54 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Exame dos coñecementos previos relacionados coa materia. Actividades para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado. Preténdese obteer información relevante que permita articular unha docencia que favoreza a aprendizaxe eficaz e significativa. |
Sesión maxistral |
Exposición teórico-práctica. Agárdase que o alumnado se implique nestas sesións de forma participativa. |
Traballos tutelados |
Traballos orixinais sobre aspectos relacionados coa materia obxeto de estudio, consensuados co profesor. |
Lecturas |
A lectura de textos literarios e bibliográficos será necesaria para a elaboración dos traballos propostos nos obradoiros e do traballo tutelado. |
Obradoiro |
Combinación de diversas metodoloxías e probas (exposicións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas etc.) a través das que o alumnado desenvolve tarefas sobre un tema específico co apoio e supervisión do profesorado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os traballos tutelados requerirán de titorías cos profesores antes da entrega.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A14 A15 A16 A17 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 C3 C4 C6 C8 |
Criterios para LITERATURA:
Se valorarál a comprensión e capacidade crítica do alumno mediante exercicios prácticos:
1. Presentacións orais breves, consensuadas co profesor.
2. Análisis/comentario de textos e contextos, consensuadas co profesor.
Para LENGUA:
Exercicios nos que o alumno poñerá en práctica o explicado nas clases expositivas e o estudado ou lido na bibliografía indicada |
50 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A14 A15 A16 A19 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C3 C4 C6 C8 |
Avaliarase a orixinalidade, correcta estructuración de contidos, corrección expositiva, calidade e profundidade da análise así coma a súa correcta presentación e logro dos obxetivos propostos. Valorarase a capacidade de relación co visto nas clases. |
50 |
|
Observacións avaliación |
En calquera das metodoloxías avaliables, é necesario obter unha cualificación mínima de catro sobre dez para superar a materia.
Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles estudantes que non presenten o traballo tutelado.
Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades superadas e proporánse actividades alternativas ás que se fixeron nos obradoiros e non se superaron. Os traballos e actividades entregaranse en tempo e forma e deberán cumprir as esixencias de
corrección lingüística propias destes textos (ortografía, puntuación,
precisión léxica, rexistro formal, discurso coherente e cohesionado,
etc). Penalizarase a nota dos escritos que non se axusten a esta norma. Os estudantes con dispensa académica de asistencia a clases
entregarán o traballo tutelado e realizarán actividades alternativas ás
que se fagan nos obradoiros. Poderánse adoptar as adaptaciones oportunas para o estudantado con modalidades específicas de aprendizaxe. Será necesario ao menos un nivel de español intermedio (B1) para cursar esta materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Lecturas OBLIGATORIAS para LITERATURA : 1. AA. VV. Va de cuento. Madrid: Espasa, 1999. 2. Gómez de la Serna, R. Los sonámbulos , en Teatro muerto. Madrid: Cátedra, 1995. 3. 3. Jung, Carl G. El Hombre y sus simbolos. Barcelona: Paidos, 1999. Fontes do método de análisis literario. Abad, F. Literatura e historia de las mentalidades . Madrid: Cátedra, 1987. Albaladejo Mayordomo, T. Teoría de los mundos posibles ymacroestructura narrativa . Alicante:Universidad de Alicante, 1987. Aldaraca, B., E. Baker, y J. Beverly, eds. Texto ysociedad: Problemas de historia literaria . Amsterdam: Rodopi, 1990. Alsina CLota, J. Problemas y métodos de la Literatura .Madrid, Espasa- Calpe, 1984. Anderson Imbert, E. La crítica literaria y sus métodos yproblemas . Madrid: Alianza Editorial Mexicana, 1984. Bachelard, G. La poética del espacio . México: Fondo de Cultura, 1983. ----------. El aire y los sueños . México: Fondo de Cultura, 1980. ----------. El agua y los sueños . México: Fondo de Cultura, 1978. Durand, G. Las estructuras antropológicas de lo imaginario . Madrid: Taurus, 1982. Propp, Vladimir. La morfología del cuento . Madrid: Fundamentos, 1981. Senabre, R. Literatura y público . Madrid: Paraninfo, 1986. Spitzer, L. Estilo y estructura en la literatura española . Barcelona: Crítica, 1980. NB. O profesor facilitará aos alumnos interesados unha bibliografía máis extensa sobre a investigación literaria |
Bibliografía complementaria
|
|
Elaboración do traballo de investigación Barrios, Manuel y José Barrientos (ed.): El trabajo de fin de grado: Teoría y práctica . Madrid: Visión Libros, 2016. Cunha, Iria da: El trabajo de fin de grado y de máster. Redacción, defensa y publicación . Barcelona: Universitat Oberta de Catalunya, 2016. Eco, Umberto: Cómo se hace una tesis: técnicas y procedimientos de estudio, investigación y escritura . Barcelona: Gedisa, 2009, 6.ª ed. González García, Juana María et al.: Cómo escribir un trabajo de fin de grado . Madrid: Síntesis, 2014. Jauralde Pou, Pablo: Manual de investigación literaria: Guía bibliográfica . Madrid: Gredos, 1981. Muñoz-Alonso López, Gemma: Cómo elaborar y defender un trabajo académico en humanidades. Del trabajo de fin de grado al trabajo de fin de máster . Madrid: Bubok, 2015. Montolío, Estrella (dir.): Manual de escritura académica y profesional. Barcelona: Ariel, 2014. Muñoz-Alonso López, Gemma: Estructura, metodología y escritura del trabajo de fin de máster. Madrid: Escolar y Mayo, 2012, 2.ª ed. Orna, Elisabeth y Grahan Stevens: Cómo usar la información en trabajos de investigación . Barcelona: Gedisa, 2000. Pantoja Vallejo, Antonio (coord.): Manual básico para la realización de tesinas, tesis y trabajos de investigación . Madrid: EOS Universitaria, 2009. Phillips, Estelle M. y Derek S. Pugh: La tesis doctoral. Cómo escribirla y defenderla. Un manual para estudiantes y sus directores . Barcelona: Bresca, 2005. Paun de García, S.: Manual de investigación literaria: cómo preparar informes, trabajos de investigación, tesis y tesinas . Madrid: Castalia, 2004. Platas Tasende, Ana: Diccionario de términos literarios . Madrid: Espasa, 2007. Regueiro Rodríguez, M. Luisa y Daniel M. Sáez Rivera: El español académico. Guía para la elaboración de textos académicos. Madrid: Arco Libros, 2013. Soriano, Ramón: Cómo se escribe una tesis. Guía práctica para estudiantes e investigadores . Córdoba: Berenice, 2008. NB. EL profesor facilitará a los alumnos interesados una bibliografía más extensa sobre la investigación literaria |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|