Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Levar a cabo unha leitura crítica e reflexiva de textos poéticos da literatura en lingua española, recoñecendo a súa poética e percibindo a súa singularidade |
A5 A15 A17
|
B1 B5 B6 B7
|
|
Coñecer as características do discurso poético. Ser quen de valorar estéticamente diferentes textos líricos da literatura gongorina. Saber analizar un texto poético e sitúalo no seu contexto histórico e filolóxico. |
A1 A2 A11 A15 A16 A17
|
B1 B5 B6 B7 B10
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introducción metodolóxica ao comentario de texto poético |
1.- Manuais actuais para o comentario de texto poético
2.- A retórica
3.- As figuras |
Contexto histórico e filolóxico da poesía no século XVII
|
1.- A polémica gongorina.
2.- Rasgos estéticos
3.- Textos dos debates |
Estudo particularizado de Góngora |
1.- Romances
2.- Letrillas
3.- Soledades |
Outros poetas do século XVII |
1.- Lope de Vega
2.- Quevedo
3.- Calderón de la Barca: un gongorino singular |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A5 A11 A15 |
2 |
32 |
34 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 |
10 |
26 |
36 |
Introductory activities |
B1 B5 B10 |
1.5 |
2 |
3.5 |
Workshop |
A16 A17 B6 B7 |
18 |
18 |
36 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Mixed objective/subjective test |
Consiste na realización de varios comentarios de texto nos que se explicitarán algunhas preguntas e se deixará a liberdade do alumno a selección de outros aspectos salientables e que deben tratarse. A proba incluirá unha mostra das diferentes técnicas que se utilizarán no obradoiro e nas discusións dirixidas. |
Guest lecture / keynote speech |
A sesión maxistral serve para fixar a metodoloxía e a contextualización histórico-filolóxica dos textos cos que se traballará no obradoiro e nas discusión dirixidas. |
Introductory activities |
Presentación do contido e avaliación dos coñecementos previos do alumnado, así como avaliación da sua disposición fronte a materia. Valoración das necesidades específicas do alumnado. |
Workshop |
O obradoiro consta dunha serie de exercicios prácticos diversos nos que se persigue o dominio da disciplina mediante a práctica e a metodoloxía. Os alumnos farán comentarios, manipularán textos, farán exposicións e articulacións de ideas conrecreación intelectual dos contextos históricos e situacións comunicativas, co fin de profundar nas técnicas poéticas e na contextualización ideolóxica a patir dos textos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workshop |
Mixed objective/subjective test |
|
Description |
O carácter práctico da materia obriga a poñer a atención na singularidade dos alumnos, por iso se atenderá ao alumno de xeito individualizado para profundar na adquisición da metodoloxía histórico filoloxíca que se persegue. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
A16 A17 B6 B7 |
Realización de exercicios encamiñados a adquisicón dun dominio excelente dos textos literarios dende o punto da creación e da crítica literaria, histórica e estética.
Os exercicios poden ser individuais e colectivos e realizaránse na aula e fóra da aula, según se indique en cada caso. |
60 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A5 A11 A15 |
A proba mixta consistirá en demostrar mediante un exercicio práctico o dominio das grandes técnicas de análise de textos poéticos do século XVII |
40 |
|
Assessment comments |
Os alumnos terán que conseguir unha cualificación mínima de 5 en la prueba mixta realizada o día marcado pola Facultade e nos exercicios do obradoiro para poder aprobar la asignatura. Os que suspendan o examen terán que repetir a proba mixta da segunda oportunidade; no caso de suspender o obradoiro terán que facer un traballo individualizado que se acordará coa profesora e que será entregado con unha semana de antelación á data oficial da proba mixta da segunda oportunidade marcada pola Facultade. Terase en conta a situación dos alumnos con dispensa académica que deberán informar o profesor da sua condición o inicio do curso. O profesor deseñará un sistema de avaliación que, además de actividades como prácticas textuales e bibliográficas, incluirá unha proba mixta especialmente formulada para un alumno que non participara nas sesións de obradoiro. A avaliación será simétrica na primeira e segunda oportunidade. A convocatoria de decembro consistirá nunha proba mixta na que se incluirá unha práctica de comentario de texto. Calificaránse con non presentado os alumnos que non entreguen as prácticas do obradoiro ou non se presenten a proba mixta.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Lecturas obrigatorias Poesía satírica y burlesca de los Siglos de Oro, ed. I. Arellano, V. Roncero, Madrid, Espasa Calpe, 2002, L6T POESIA satitica.
Góngora y Argote, Luis de, Letrillas, ed. Robert Jammes, Castalia, D.L. 1991. L6t-GONGORA-let a c.2 . Góngora y Argote, Luis de, Obra selecta. Antología poética, ed. A. Carreira, Barcelona, Crítica,
D.L. 2009, L6t-GONGORA-ant, L6t-GONGORA-ant a c.2, L6t-GONGORA-ant b. Vega, Lope de, Rimas humanas y divinas del Licenciado Tomé de Burguillos, Madrid, Castalia,2004, L6T VEGA-rima. |
Complementary
|
Aranda, José Carlos (2009). Como se hace un comentario de texto. Córdoba, Berenice
Moral Aguilera, Rafael del, (2004). Diccionario práctico del comentario de textos literarios. Barcelona, Ariel
Vera Luján, Agustín, et. alt (2014). el comentario de texto: teoría y práctica. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces
Navarro Durán, Rosa (1995). La mirada al texto. Comentario de textos literarios. Barcelona, Ariel
Azaústre Galiana, A. y J. Casas (1997). Manual de retórica española. Barcelona, Ariel
Lausberg, Heinrich (1975). Manual de retórica literaria: fundamentos de una ciencia de la literatura. Madrid, Gredos
Cassany, Daniel (2006). Taller de textos: leer, escribir y comentar en el aula. Barcelona, Paidós
Hernández Guerrero, J. A. y M. C. García Tejera (2005). Teoría, historia y práctica del comentario literario, principios, criterios y pauta para la lectura crítica de la literatura. Barcelona, Ariel |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|