Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer diferentes métodos de analise e comentario de textos |
A1 A3 A14
|
B1 B7 B10
|
|
Analizar e comentar diferentes tipos de textos, aplicando diferentes metodoloxías e integrando os coñecementos adquiridos en outros cursos e materias |
A1 A2 A5 A11 A15
|
B5
|
|
Producir diferentes tipos de textos |
A10 A16
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introducción ao comentario lingüístico de textos |
Análise filolóxica e lingüística: obxectivos, metodoloxías, niveis |
2. O comentario sincrónico de textos |
Análise e comentario de textos contemporáneos en español |
3. O comentario diacrónico de textos |
Análise e comentario de textos da historia do español
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A14 B5 |
14 |
28 |
42 |
Workshop |
A1 A2 A5 A10 A11 A15 A16 B1 B5 B7 B10 |
14 |
28 |
42 |
Practical test: |
A5 A15 B7 |
3 |
23.5 |
26.5 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral do profesor coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Workshop |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías (exposicións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc). Con esta metodoloxía o alumnado, individualmente ou en grupo, desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesor durante as aulas.
|
Practical test: |
Proba escrita na que se analizará e comentará un texto en español. Haberá de poñerse en práctica os conceptos e procedimentos adquiridos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workshop |
Practical test: |
|
Description |
As prácticas dos obradoiros realizaranse cun seguimento personalizado por parte do profesor.
Espérase que se faga uso das titorías para resolver dúbidas relacionadas cos materiais empregados ou coas actividades, información ou conceptos desenvolvidos nas aulas.
Enténdese que a avaliación forma parte do proceso de aprendizaxe e, por tanto, recoméndase que nas titorías se revisen os exercicios e o exame final.
As titorías poderán ser individuais ou en grupo. Poderanse levar a cabo persoalmente, mediante correo electrónico ou outros medios.
A atención a estudantes con necesidades especiais abordarase desde esta perspectiva de atención individual, ben en titorías, ben na aula. Se é conveniente, adaptaranse as metodoloxías e deseñaranse actividades especiais. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
A1 A2 A5 A10 A11 A15 A16 B1 B5 B7 B10 |
Diversos comentarios e exercicios sobre textos en español. |
60 |
Practical test: |
A5 A15 B7 |
Proba escrita en que se analizarán e comentarán textos en español. Deberán poñerse en práctica os conceptos e procedimentos adquiridos. |
40 |
|
Assessment comments |
Cualificarase como non presentado ("NP") a quen non se presente ao exame final oficial (proba práctica), independentemente do número de actividades entregadas. Na segunda oportunidade poderanse recuperar os instrumentos de avaliación coa mesma ponderación que na primeira edición de actas. Ofreceranse actividades alternativas ás realizadas nos obradoiros. As actividades entregaranse no tempo e forma establecidos. No caso de actividades que se remitan a través de Moodle, o estudante comprométese a gardar unha copia de cada traballo, en previsión de problemas na recepción. Os traballos, actividades e exame deben cumprir as esixencias de corrección lingüística propias destes textos (ortografía, puntuación, precisión léxica, rexistro formal, discurso coherente e cohesionado, etc). Penalizarase a nota dos escritos que non se axusten a esta norma. Os estudantes con dispensa académica de asistencia a clases realizarán a proba práctica final e actividades alternativas ás
que se desenvolvan nos obradoiros. Poderánse establecer as adaptacións oportunas para o estudantado con modalidades específicas de aprendizaxe.
Recoméndase un nivel de español equivalente a B2 ou superior para seguir esta materia.
|
Sources of information |
Basic
|
Marimón Llorca, Carmen (2008). Análisis de textos en español. Teoría y práctica. Alicante: Universidad de Alicante
Vilarnovo, Antonio y Sánchez, José Francisco (1994). Discurso, tipos de texto y comunicación. Pamplona: EUNSA, 2.ª ed. corregida
Ariza, Manuel (2008). El comentario filológico de textos. Madrid: Arco/Libros, 3.ª ed.
De Beaugrande, Robert-Alain y Dressler, Wolfgang Ulrich (1997). Introducción a la lingüística del texto. Barcelona: Ariel
Loureda Lamas, Óscar (2009). Introducción a la tipología textual. Madrid: Arco/Libros, 2.ª ed.
Metzeltin, Miguel (1988). Lingüística textual y análisis de textos hispánicos. Murcia: Universidad de Murcia
Gross, Gaston (2013). Manual de análisis lingüístico. Barcelona: UOC
Bassols, Margarida y Torrent, Anna M. (1997). Modelos textuales. Teoría y práctica. Barcelona: Eumo - Octaedro
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2009). Nueva gramática de la lengua española. Morfología. Sintaxis I. Sintaxis II. Madrid: Espasa
Portolés, José (2004). Pragmática para hispanistas. Madrid: Síntesis
Gutiérrez Ordóñez, Salvador (1996). Presentación de la Pragmática. Lección inaugural del curso académico 1996-1997. León: Universidad de León
González Nieto, Luis (2001). Teoría lingüística y enseñanza de la lengua (Lingüística para profesores). Madrid: Cátedra
Herrero Cecilia, Juan (2006). Teorías de pragmática, de lingüística general y de análisis del discurso. Cuenca:Universidad de Castilla-La Mancha |
|
Complementary
|
Pujante, David (2003). Manual de retórica. Madrid: Editorial Castalia
Segre, Cesare (1985). Principios de análisis del texto literario. Barcelona: Editorial Crítica |
Ofrecerase máis bibliografía ao remate de cada tema. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
History of Spanish/613G01025 | Contemporary Spanish/613G01028 | Varieties of Spanish/613G01032 | Text Grammar/613G01039 | Aspects of the History of the Spanish Language/613G01043 |
|
|