Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A7 |
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A13 |
Coñecer a lingua, a literatura e a cultura latina. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española. |
A18 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes. |
A19 |
Dominar a gramática da lingua española. |
A20 |
Coñecer a situación sociolingüística da lingua española. |
A21 |
Coñecer a variación lingüística da lingua española. |
A22 |
Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua española. |
A23 |
Ter coñecementos de terminoloxía e neoloxía. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
O alumno debe coñecer os principios da Semiótica da Cultura e teorías afíns que insiren os estudos literarios nun ámbito superior e complexo como é o da cultura
|
A1 A2 A3 A11 A14
|
B1 B2 B3 B5 B8 B9
|
C3 C6
|
O alumno debe ser capaz de aplicar a investigación en literatura comparada con la realidad de su ámbito vital, histórico y artístico |
A1 A2 A3 A11 A15 A21 A22 A23
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B10
|
C1 C6 C8
|
O alumno debe ser capaz de valorar a memoria sociohistórica da súa contorna vital e de poñela en relación con outros ámbitos distantes no tempo e no espazo para acadar unha interpretación universal dos casos de estudo comparado aos que se enfronta |
A11 A14
|
B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C6 C8
|
O alumno debe coñecer as linguas e literaturas castelá, galega, portuguesa e inglesa, así como posuír algúns coñecementos doutras linguas e culturas para poder investigar no campo da literatura comparada |
A7 A13 A15 A16 A17 A18 A19 A20
|
|
C1 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Cultura e literatura como obxectos de estudo das ciencias
humanas.
|
1.1. Os estudos literarios
1.2. A Literatura como Institución social.
1.3. O sistema literario como parte da cultura.
|
2. Cultura, memoria e literatura
|
2.1 O papel da memoria na formación das culturas. O
rexistro da memoria.
2.2. A memoria e o esquecemento como fenómenos
individuais e colectivos.
2.3. Os lugares da memoria
2.4. Tradición e ruptura na memoria do sistema literario. |
3. Estudo de caso: Fundación ou Casa-Museo de autor ou autora
|
3.1. O estudo de caso como método de investigación:
realidade próxima e traballo de campo.
3.1.1. O local e o universal: A contextualización socio-literaria.
3.1.2. Análise do caso escollido: un lugar de memoria literaria.
3.2. Conclusións. A función social da memoria literaria hoxe |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A7 A11 B3 B5 B8 C1 C6 |
16 |
14 |
30 |
Oral presentation |
A15 B2 B4 B5 B6 B8 C1 C3 C6 |
1 |
5 |
6 |
Case study |
A2 A7 A13 A14 |
7 |
33 |
40 |
Supervised projects |
A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A11 A7 A3 A2 A1 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 C1 C3 C6 C8 |
4 |
8 |
12 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A7 A11 A15 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 |
2 |
20.5 |
22.5 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
O docente explicará na aula os contidos principais da materia. Inclúense dúas sesións máis sobre a orientación teórica do método chamado "estudo de caso", que servirán como introdución á práctica comparatista. |
Oral presentation |
Os alumnos presentarán na aula os traballos realizados |
Case study |
Para aplicar á práctica o estudo comparado da cultura e a literatura, se centrarán os estudantes en analizar casos reais e achegados, para o cal se realizarán visitas á Casa-Museo ou Fundación elixida para cursar a materia. Para o estudo de caso acudirán a todo tipo de documentación e ferramentas de análise. |
Supervised projects |
Los estudiantes realizarán en el aula y fuera de ella, como trabajo autónomo, un proyecto de investigación en el que irán aplicando lo aprendido durante el curso, valorando lo que es pertinentemente científico y manejando la tecnología necesaria para ordenar la información.
|
Mixed objective/subjective test |
Proba final escrita que constará dunha serie de respostas a determinadas cuestións teóricas e dun apartado onde o estudante exporá ou resolverá casos prácticos concretos |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
O profesor atenderá na aula e nos horarios de titorías ao estudante |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A7 A11 B3 B5 B8 C1 C6 |
Valoraráse a asistencia ás clases, tanto nas sesións expositivas como nos talleres. |
5 |
Oral presentation |
A15 B2 B4 B5 B6 B8 C1 C3 C6 |
Presentarase na aula o resultado do traballo realizado, explicando o proceso de realización e os aspectos relevantes. A idoneidade, coherencia e valor académico do traballo proposto serán tidos en conta na súa cualificación |
20 |
Supervised projects |
A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A11 A7 A3 A2 A1 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 C1 C3 C6 C8 |
Valorarase a elaboración continuada do traballo, a comunicación ao docente das dificultades e avances ao longo do proceso, o uso de axeitadas fontes de documentación e o tratamento coherente da información. |
25 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A7 A11 A15 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 |
O día señalado no calendario oficial da facultade, os alumnos realizarán un examen no que demostrarán os coñecementos teórico-prácticos adquiridos |
50 |
|
Assessment comments |
Na aula, ao comezo do curso, especificarase os pormenores da realización do traballo tutelado. A presentación oral dese traballo (duración e ferramentas empregadas) axustarase ao número de alumnos na materia. Os plaxios serán detectados coa aplicación informática que a UDC pon a disposición dos docentes e os traballos nos que o alumno plaxie serán penalizados cun 0,00. Na primeira oportunidade realizarase unha proba mixta ou exame teórico (a finais do cuadrimestre correspondente), cuxa cualificación se sumará á do traballo tutelado. Para obter a nota media entre a proba mixta e o traballo, o estudante deberá obter na primeira unha nota non inferior a 4. Será considerado NP o alumno que non se presente á chamada "proba mixta". Na segunda oportunidade, a proba mixta será máis extensa e constará dunha parte teórica e outra práctica. As probas escritas e os traballos deben realizarse con corrección lingüística: o docente baixará a nota por erros de acentuación, ortografía, puntuación ou concordancia sintáctica. Ou por redundancias excesivas, falta de precisión ou pobreza léxica, uso de abreviaturas ou utilización dun rexistro non formal. Repetidores ou alumnos con exención de asistencia, por razóns laborais ou doutra índole, deberán poñerse en contacto co docente ao inicio do curso -e non máis tarde- para a organización da súa docencia. No relativo ás prácticas, estas poderán seguir o ritmo de entrega que se estableza para todo alumnado, ou, de ser imposible o seu seguimento, confeccionarase un calendario de entrega adaptado ás necesidades do estudante en concreto. Tamén se programarán titorías presenciais e non presencias para cursar satisfactoriamente a materia.
|
Sources of information |
Basic
|
Ricoeur, Paul (2003). La memoria, la historia, el olvido. Madrid: Trotta,
Pujante, David (2003). Manual de retórica . Madrid: Castalia
Yates, Francis A. (1966). El arte de la memoria. Madrid: Siruela. 2ª ed., 2011
Fernández Flórez, Wenceslao (1943). El bosque animado. Madrid: Espasa-Calpe
Fernández Flórez, Wenceslao (1932). El hombre que compró un automóvil. Madrid: Anaya, 1985 e ss.
Halbwachs, Maurice ( 1950). La memoria colectiva. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza, 2004
Fernández Flórez, Wenceslao (1927). O ilustre Cardona (1º ed. cast., 1923). A Cruña: Colección LAR novela curta
Jurij M. / Escuela de Tartu (1971). Semiótica de la cultura. Madrid: Cátedra
Fernández Flórez, Wenceslao (1923). Visiones de neurastenia. Zaragoza: Librería General
Fernández Flórez, Wenceslao (1917). Volvoreta. Madrid: Cátedra, 1980 e ss. |
Parte do traballo do alumnado é a procura de recursos bibliográficos (documentación en bases de datos e bibliotecas en liña). Por esta razón, completarase a bibliografía fundamental con algunhas referencias que o docente indicará ao comezo do curso. Por outra banda, queda a criterio do docente a escolla de lecturas literarias relacionadas co tema (en primeiro lugar, obras de Wenceslao Fernández Flórez ou de Emilia Pardo Bazán). |
Complementary
|
Pardo Bazán, Emilia (1888). "Marineda", en De mi tierra. Vigo: Xerais, 1984
Moretti, Franco (1999). Atlas de la novela europea (1800-1900). Madrid: Siglo XXI
Pardo Bazán, Emilia (1892). Cuentos de Marineda. Obras completas. Biblioteca Castro, tomo VII
Halbwachs, Maurice (1950) (2004). La memoria colectiva. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza
Pardo Bazán, Emilia (1891). La piedra angular. Obras completas. Biblioteca Castro, tomo III
Pardo Bazán, Emilia (1905). La Quimera. Obras completas. Biblioteca Castro, tomo V
Pardo Bazán, Emilia (1896). Memorias de un solterón. Obras completas. Biblioteca Castro, tomo III
Godinho,Paula (coord.) (2012). Usos da memória e práticas do património. Lisboa: Colibri |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Antes do comezo desta materia no segundo cuadrimestre, a profesora mandará un aviso por moodle para confirmar que hai que ler as catro obras de Wenceslao Fernández Flórez indicadas en "Fontes de Información". Deste xeito, os estudantes terán máis ou menos preparada a lectura previa ao traballo na aula. Asistir a clase é a recomendación final. |
|