Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria no campo dos estudos latinos medievais |
A1 A29
|
|
|
Saber analizar e comentar textos literarios e non literarios latinos da Idade Media utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A2 A16
|
|
|
Coñecer a lingua, a literatura e a cultura latina da Idade Media. |
A11 A13
|
|
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información especializados no campo dos estudios latinos medievais. |
|
B1
|
|
Adquirir capacidade de autoformación no campo dos estudos latinos medievais. |
|
B3 B6
|
|
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas, particularmente a historia das literaturas medievais vernáculas. |
|
B5
|
|
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento, de exercer o pensamento crítico e apreciar a diversidade cultural. |
|
B7 B8
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Cuestións preliminares. |
1.1. Cuestións de concepto: obxetivos e límites da materia.
1.2. Periodización da literatura latina medieval.
1.3. O latín medieval: características básicas.
1.4. Características da producción e difusión literaria medieval.
1.5. Fontes da cultura medieval: a tradición clásica e a tradición cristiana.
|
2. A literatura na Gallaecia tardoantiga |
2.1. Os séculos IV-V: panorama xeral
2.2. Paulo Orosio
2.3. Hidacio de Chaves
|
3. A literatura na Gallaecia do século VI |
3.1. O século VI: panorama xeneral
3.2. Martín de Braga. Estudio particular do De correctione rusticorum
3.3. Pascasio de Dumio. |
4. Os séculos VII-IX |
4.1. Os séculos VII-IX: panorama de autores e obras
4.2. As Etymologiae de Isidoro de Sevilla. A súa difusión e influencia durante a Idade Media
4.3. Fructuoso e Valerio do Bierzo
4.4. As crónicas asturianas
|
5. Séculos XI-XII |
5.1. Panorama xeneral
5.2. A Historia Compostellana
5.3. O Liber Sancti Iacobi
5.4. A Vida de San Rosendo de Celanova
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Collaborative learning |
A2 A16 |
16 |
16 |
32 |
Supervised projects |
A11 B6 |
0 |
16.5 |
16.5 |
Workbook |
B1 B3 B8 |
0 |
30 |
30 |
Document analysis |
A1 A2 A29 |
0 |
15 |
15 |
Mixed objective/subjective test |
B5 B7 |
2 |
0 |
2 |
Guest lecture / keynote speech |
A13 |
16 |
0 |
16 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Collaborative learning |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Supervised projects |
Pequenos traballos que se irán indicando ao longo do curso relativos aos temas de aprendizaxe colaborativa, onde o alumno terá que demostrar a asimilación de conceptos, manexo da bibliografía e/ou aplicación dunha metodoloxía concreta. |
Workbook |
Lectura dos manuais, artigos e monografías que se indiquen para cada tema, así como dos materiais que se poñan a disposición do alumnos a través da plataforma de teleformación. |
Document analysis |
Análise dos textos medievais que se comentarán especialmente nas sesións maxistrais e de aprendizaxe colaborativa. Indicaranse ao longo do curso os textos e as traducións recomendadas. |
Mixed objective/subjective test |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas sobre contidos do programa. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Os traballos estarán relacionados cos temas destinados á aprendizaxe colaborativa. Consistirán en comentarios de textos, recensións de artigos, aplicacións de métodos de análise ou outras actividades puntuais que se consideren proveitosas para a autoaprendizaxe do alumno. O profesor fará un seguimento destes traballos e atenderá dúbidas sobre os mesmos no horario de titorías ou previa cita co alumno. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A13 |
Asistencia ás aulas. Para obter a puntuación deste apartado é necesario que o alumno asista como mínimo ó 70 % das sesións. |
10 |
Collaborative learning |
A2 A16 |
Os diversos exercicios de análise e comentario de textos faranse en sesións presenciais de carácter práctico e con dinámica de grupo. Valorarase tanto a asistencia a estas sesións como a participación activa de cada estudante no desenvolvemento das mesmas. Poderá pedirse a ulterior presentación por escrito dalgúns destes exercicios en forma de breve comentario dun texto, resolución dun test etc. |
15 |
Supervised projects |
A11 B6 |
Valorarase sobre todo o rigor da análise e a capacidade de síntese, mais tamén a orixinalidade dos enfoques, así como a corrección da expresión escrita e a eficacia da presentación oral. A presentación deste traballo terá carácter obrigatorio para superar a materia |
25 |
Mixed objective/subjective test |
B5 B7 |
Proba escrita individual, que se efectuará a final de curso a propósito dos diversos contidos desenvolvidos tanto nas sesións expositivas coma nas sesións de carácter práctico. Valorarase sobre todo a capacidade crítica, a capacidade de extraer información a partir dos textos dos autores, a de relacionar uns autores con outros e a claridade dos conceptos. A expresión ha de ser correcta e a redacción clara. Os textos propostos para a proba, na lingua orixinal ou en tradución, según a cuestión a tratar, serán de similar dificultade ca os que teñan sido comentados e estudiados na aula. A proba terá unha duración de dúas horas. Ningún alumno poderá abandonar a aula ata que a totalidade dos seus compañeiros finalicen a proba e entreguen o exame. Requerirase unha cualificación mínima de 5 sobre 10 para dar por superada esta proba. |
50 |
|
Assessment comments |
As cualificacións polos
traballos tutelados, asistencia ás sesións maxistrais e traballos de
aprendizaxe colaborativa manteranse nas convocatorias de xuño e xullo. Os estudantes que, por teren dispensa académica, non asistan ás sesións maxistrais e prácticas deberán preparar pola súa conta os traballos e actividades programados para a avaliacion da materia. A cualificación ponderada será: 50% (traballos); 50% (proba final) Os estudantes recibirán a cualificación de Non Presentado en caso de non asistiren ás probas finais das oportunidades de maio e xulio
|
Sources of information |
Basic
|
Moralejo Álvarez, J.L. (1980). "Literatura hispano latina", en: Historia de las literaturas hispánicas no castellanas, pp. 15-137. Madrid
(). Bibliotheca Augustana <http://www.fh-augsburg.de/~harsch/a_alpha.html>.
López Díaz, X. (trad.) (2013). Códice Calixtino. O liber Sancti Iacobi en galego. Santiago de Compostela
Amado, T. (). Estudos Clásicos e Bibliografía: http://www.gfc-usc.org/?q=es/node/98.
Dronke, P. (1995). La lírica en la Edad Media. Barcelona
Moralejo Álvarez, J. L. (2002). La poesía latina medieval: apuntes para una clasificación genérica. León
(). Latin Library <http://www.thelatinlibrary.com/>.
Leonardi, C. (ed.) (2002). Letteratura latina medievale (secoli VI-XV). Un manuale. Firenze
Curtius, E. R. (1955). Literatura europea y Edad Media latina. México-Madrid-Buenos Aires
Cavallo, G.-Leonardi, C.-Menestò, E. (eds.) (1993-). Lo spazio letterario del Medioevo. 1. Il Medioevo latino. Roma
Dronke, P. (1968). Medieval Latin and the Rise of European Love-Lyric. Oxford
López Pereira, J.E. (1989). O primeiro espertar cultural de Galicia: cultura e literatura nos séculos IV e V. Saantiago de Compostela
Genicot, L. (dir.) (1972-). Typologie des sources du Moyen Âge occidental. Turnhout
Díaz y Díaz, M. (1985). Visiones del más allá en Galicia durante la Alta Edad Media. Santiago de Compostela |
|
Complementary
|
|
A bibliografía complementaria indicarase con cada tema |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|