Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
CE2 - Analizar e mellorar o rendimento dunha arquitectura ou un software dado |
A3 |
CE3 - Coñecer os conceptos e as técnicas básicas da computación de altas prestacións |
A6 |
CE6 - Coñecer as tecnoloxías e ferramentas dispoñibles para a computación en sistemas distribuidos sobre unha rede |
B1 |
CB6 - Posuir e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenrolo e/ou aplicación de ideas, a miudo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que deberá ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
CG1 - Ser capaz de buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo |
B7 |
CG2 - Elaborar adecuadamente e con certa orixinalidade composicións escritas ou argumentos motivados, redactar plans, proxectos de traballo, artigos científicos e formular hipótesis razoables. |
B8 |
CG3 - Ser capaz de manter e extender plantexamentos teóricos fundados para permitir a introducción e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas no campo |
B10 |
CG5 - Ser capaz de traballar en equipo, especialmente de carácter multidisciplinar, e ser hábiles na xestión do tempo, persoas e toma de decisións. |
B11 |
CG6 - Ser capaz de comprender e expresar en lingua inglesa, tanto de forma oral como escrita, información, ideas, coñecementos, problemas e solucións no ámbito HPC |
C1 |
CT1 -Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C2 |
CT2 - Estimular a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribuan a o desenrolo sostible ambiental, económico, político e social |
C4 |
CT4 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenrolo tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar e mellorar o rendemento dunha arquitectura ou software dado |
AP2
|
BP5 BP6
|
CP1
|
Coñecer os conceptos e as técnicas básicas da computación de altas prestacións |
AP3
|
BP1 BP2 BP4 BP7 BP11
|
CP4
|
Coñecer as tecnoloxías e ferramentas dispoñibles para a computación en sistemas distribuídos sobre unha rede |
AP6
|
BP8 BP10
|
CP2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Infraestrutura de soporte para computación de altas prestacións |
Formatos de servidores
Infraestrutura dun centro de datos
Virtualización de servidores |
Tecnoloxías de almacenamento |
Dispositivos físicos de almacenamento
Redes de almacenamento
Copias de seguridade |
Deseño e administración de clusters para computación de altas prestacións |
Introdución aos clusters de computación
Despregamento, configuración e administración de clusters
Monitorización e optimización de clusters
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A2 B10 B2 C1 C2 |
20 |
50 |
70 |
Traballos tutelados |
B5 B6 B7 B8 B11 |
0 |
57 |
57 |
Proba mixta |
B4 B6 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A3 A6 B1 C4 |
20 |
0 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Resolución de problemas e casos prácticos na aula de informática e pola sua conta, que permiten ao alumno familiarizarse desde un punto de vista práctico coas cuestións expostas nas clases teóricas. |
Traballos tutelados |
Encargo de traballos de recollida de información e análise relacionados coa teoría e os coñecementos adquiridos nas clases prácticas |
Proba mixta |
Avaliación dos coñecemetos mediante unha proba escrita ou, se fose convinte, oral |
Sesión maxistral |
Clases teóricas, nas que se expón o contido de cada tema. O alumno disporá de copias das transparencias con anterioridade e o profesor promoverá unha actitude activa, realizando preguntas que permitan aclarar aspectos concretos e deixando cuestións abertas para a reflexión do alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Nas prácticas de laboratorio, o profesor asistirá aos alumnos durante o horario presencial, presentando o traballo a desenvolver, axudándoos a comezar, e finalmente resolvendo as dúbidas que xurdiran durante o traballo non presencial.
Os alumnos poderán empregar as titorías para solventar dúbidas xurdidas durante a realización dos traballos tutelados. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A3 A6 B1 C4 |
Valorarase a asistencia e grao de participación nas clases |
10 |
Prácticas de laboratorio |
A2 B10 B2 C1 C2 |
Valorarase a calidade do traballo desenvolvido dentro e fora do laboratorio |
40 |
Traballos tutelados |
B5 B6 B7 B8 B11 |
Valorarase a calidade do traballo entregado tendo ademáis en conta o grao de asistencia que requira por parte dos profesores. |
20 |
Proba mixta |
B4 B6 |
Proba escrita ou, solo se fose necesario, oral |
30 |
|
Observacións avaliación |
É necesario obter polo menos o 50% da cualificación total para aprobar. Tamén e necesario obter polo menos o 50% da cualificación máxima da proba mixta.
Non é posible recuperar as prácticas se o alumno se presenta á segunda oportunidade. Os alumnos que fagan uso da segunda oportunidade serán avaliados segundo as prácticas que entregaran antes da primeira oportunidade. Por outra banda, si sería posible presentar os traballos tutelados entre a primeira e segunda oportunidade.
Non se fará ningunha consideración especial cara aos alumnos con matrícula a
tempo parcial. Se considerará como "non presentados" os alumnos que non realicen
a proba mixta.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
R. Rosen. Linux
Kernel Networking. Implementation and Theory. 2014
Tom Shanley.
InfiniBand Network Architecture. 2002
Matthew Portnoy.
Virtualization Essentials, 2nd Edition. 2016
Kailash Jayaswal.
Administering Data Centers: Servers, Storage, and Voice over IP. 2005
Ulf Troppens
& Rainer Erkens & Wolfgang Müller. Storage Networks Explained: Basics
and Application of Fibre Channel SAN, NAS, iSCSI, InfiniBand and FCoE. 2009
E. Nemeth &
G. Zinder & T.R. Hein. Linux Administration Handbook. 2006 Sam Alapati. Modern Linux Administration: How to Become a Cutting-Edge Linux Administrator. O'Reilly. 2016 |
Bibliografía complementaria
|
|
Barb Goldworm & Anne Skamarock. Blade Servers and Virtualization: Transforming Enterprise Computing While Cutting Costs. 2007
W. Curtis Preston. Backup & Recovery: Inexpensive Backup Solutions for Open Systems. 2007
Tom Clark. Designing Storage Area Networks: A Practical Reference for Implementing Fibre Channel and IP SANs (2nd Edition). 2003
Cougias & Heiberger & Koop. The Backup Book: Disaster Recovery from Desktop to Data Center 3rd Edition. 2003
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|