Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Definir, avaliar e seleccionar a arquitectura e o software máis axeitado para a resolución dun problema |
A2 |
CE2 - Analizar e mellorar o rendimento dunha arquitectura ou un software dado |
A4 |
CE4 - Afondar no coñecemento de ferramentas de programación e diferentes linguaxes no campo da computación de altas prestacións |
A5 |
CE5 - Analizar, deseñar e implementar algoritmos e aplicacións paralelas eficientes |
A7 |
CE7 - Coñecer as arquitecturas emerxentes no campo da supercomputación |
B1 |
CB6 - Posuir e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenrolo e/ou aplicación de ideas, a miudo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que deberá ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
CG1 - Ser capaz de buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo |
B9 |
CG4 - Ser capaz de planificar e realizar tarefas de investigación, desenrolo e innovación en ámbitos relacionados coa computación de altas prestacións |
C1 |
CT1 -Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer optimizacións avanzadas aplicables a programas paralelos |
AP1 AP2 AP5
|
BP1 BP2 BP5 BP6 BP9
|
|
Controlar a afinidade e o balanceo de carga |
AP5
|
BP1 BP2 BP5 BP6 BP9
|
CP1
|
Optimizar comunicacións en sistemas de memoria distribuida |
AP2 AP4 AP5
|
BP1 BP2 BP5 BP6 BP9
|
CP1
|
Realizar entrada/salida paralela |
AP4 AP5
|
BP1 BP2 BP5 BP6 BP9
|
CP1
|
Programar sistemas con varios aceleradores hardware |
AP4 AP5 AP7
|
BP1 BP2 BP5 BP6 BP9
|
CP1
|
Programar sistemas con memoria compartida/distribuida |
AP4 AP5 AP7
|
BP1 BP2 BP5 BP6 BP9
|
CP1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1- Técnicas avanzadas de optimización de códigos paralelos. |
- |
2- Control de afinidade e balanceo de carga. |
- |
3- Optimización de comunicacións en sistemas de memoria distribuida.
|
- |
4- Entrada/salida paralela. |
- |
5- Programación híbrida para sistemas con varios aceleradores hardware.
|
- |
6- Programación híbrida para sistemas de memoria compartida/distribuida. |
- |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A2 A5 C1 |
21 |
63 |
84 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A4 A5 A7 B1 B2 B5 B6 B9 C1 |
0 |
45 |
45 |
Proba mixta |
A2 A5 B2 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A1 A4 A7 B1 |
18 |
0 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Nestas clases se realizan tarefas dirixidas que permitan ao alumno familiarizarse desde un punto de vista práctico cos contidos expostos nas clases teóricas. |
Traballos tutelados |
Realización de traballos, nos que o alumno ten que empregar os coñecementos adquiridos para resolver distintos problemas de forma autónoma. |
Proba mixta |
Realización dunha proba de avaliación da materia. |
Sesión maxistral |
Clases teóricas, nas que se expón o contido de cada tema. O alumno disporá de todo o material necesario antes da clase e o profesor promoverá unha actitude activa, realizando preguntas que permitan aclarar aspectos concretos e deixando cuestións abertas para a reflexión do alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Tanto nas práticas de laboratorio así como durante o desenvolvemento dos traballos tutelados, os estudantes poderán presentar cuestións, dúbidas, etc. O profesor/a, atendendo a estas solicitudes, repasará conceptos, resolverá novos problemas ou utilizará calquera actividade que considere axeitada para resolver as cuestións plantexadas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A4 A5 A7 B1 B2 B5 B6 B9 C1 |
Calidade do traballo e do progreso do alumno durante a súa realización |
70 |
Proba mixta |
A2 A5 B2 |
Corrección e calidade das solucións propostas polos estudiantes ás cuestións plantexadas na proba |
30 |
|
Observacións avaliación |
Nas actividades de avaliación a distancia se lles poderá requirir aos alumnos a aplicación de mecanismos que garantan a súa identidade así como o autoría de os elementos avaliables presentados.
Todas as actividades de avaliación recolleitas nesta guía conforman o proceso de avaliación continua da asignatura. Nin as clases nin a meirande parte das actividade de avaliación requiren presencialidade do alumno, sendo a excepción a proba mixta, dun máximo de 2 horas. Isto, unido ao feito de que todos os materiais da asignatura están dispoñibles na plataforma web de educación do título, favorece o traballo e a avaliación dos alumnos matriculados a tempo parcial e con dispensa académica de exención de docencia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Using Advanced MPI: Modern Features of the Message-Passing Interface. 2014. W. Gropp, T. Hoefler, R. Thakur, E. Lusk. MIT Press - Using OpenMP: The Next Step: Affinity, Accelerators, Tasking, and SIMD (Scientific and Engineering Computation). 2017. R. van der Pas, E. Stotzer, C. Terboven . MIT Press - OpenCL Programming Guide. 2011. A. Munshi, B. Gaster, T. G. Mattson, J. Fung, D. Ginsburg. Addison-Wesley/Pearson Education |
Bibliografía complementaria
|
|
- Multi-core programming. 2006. S. Akhter e J. Roberts. Intel Press. - Professional CUDA C Programming. 2014. J. Cheng, M. Grossman, T. McKercher. Wross. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Programación Paralela/614473102 | Programación de Arquitecturas Heteroxéneas/614473103 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Máster/614473111 |
|
Observacións |
Debido á forte interrelación entre a parte teórica e a parte práctica, e á progresividade na presentación de conceptos moi relacionados entre si na parte teórica, é recomendable dedicar un tempo de estudo ou repaso diario.
Nesta materia faráse un uso intensivo de ferramentas de comunicacioun en liña: videoconferencia, correo electrónico, chat, etc.
|
|