Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
CE7 - Coñecer os diferentes modelos de datos 2D e 3D, modelos temporais, xeovisualización de datos, operacións 3D, visualización de ferramentas de escritorio, creación de cartografía, visualización web |
B1 |
CB1 - Posuir e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miudo nun contexto de investigación |
B2 |
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos, dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados ca súa área de estudo |
B4 |
CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B9 |
CG4 - Adquirir o coñecemento para desenvolver bases de datos xeoespaciais, aplicar e desenvolver xeoprocesos dependendo das necesidades existentes e aplicar as ferramentas tecnolóxicas de xeovisualización de datos |
C2 |
CT2 - Ser capaces de predecir e controlar a evolución de situacións complexas mediante o desenvolvemento de novas e innovadoras metodoloxías de traballo adaptadas ao ámbito científico/investigador, tecnolóxico ou profesional concreto, en xeral multidisciplinar, no que se desenvolva a súa actividade. |
C4 |
CT4 - Concebir a Xeoinformática como unha ferramienta de traballo transversal de aplicabilidade a multitud de sectores |
C5 |
CT5 - Adquirir a capacidade para comprender o significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria. |
C6 |
CT6 - Ter a capacidade para comunicarse por oral e por escrito en lingua galega |
C7 |
CT7 - Desenvolver sensibilidade á sustentabilidade e compromiso ambiental, así coma o uso equitativo, responsable e eficiente dos recursos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as alternativas existentes para publicar e compartir información xeográfica a través de internet e outros medios |
AP7
|
BP1 BP2 BP4 BP9
|
CP2 CP4 CP5 CP6 CP7
|
Coñecer as ferramentas para visualizar información xeográfica |
AP7
|
BP1 BP2 BP4 BP9
|
CP2 CP4 CP5 CP6 CP7
|
Aprender a realizar análises visuais sobre datos xeográficos tanto vectoriais como ráster |
AP7
|
BP1 BP2 BP4 BP9
|
CP2 CP4 CP5 CP6 CP7
|
Coñecer, manexar os diferentes modelos de datos existentes (2D, 3D e 4D), e sabelos xerar a partir de datos xeoespaciais. |
AP7
|
BP1 BP2 BP4 BP9
|
CP2 CP4 CP5 CP6 CP7
|
Coñecer as operacións 3D más comunes e aprender a integrar modelos 3D en SIX. |
AP7
|
BP1 BP2 BP4 BP9
|
CP2 CP4 CP5 CP6 CP7
|
Coñecer as principais ferramentas BIM e as súas funcionalidades. |
AP7
|
BP1 BP2 BP4 BP9
|
CP2 CP4 CP5 CP6 CP7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
xeovisualización de datos |
Visualización de obxectos xeográficos
Visualización de atributos xeográficos
Análise visual de información xeográfica
Creación de cartografía |
Modelado avanzado de información |
Integración de modelos CAD 3D en GIS.
Operacións 3D (navegación, animación, etc).
Modelado de información en procesos constructivos (BIM) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 B1 B2 B4 B9 C2 C4 C5 C6 C7 |
15 |
0 |
15 |
Prácticas a través de TIC |
A7 B1 B2 B4 B9 C2 C4 C5 C6 C7 |
15 |
15 |
30 |
Estudo de casos |
A7 B1 B2 B4 B9 C2 C4 C5 C6 C7 |
5 |
5 |
10 |
Proba práctica |
A7 B1 B2 B4 B9 C2 C4 C5 C6 C7 |
3 |
6 |
9 |
Proba oral |
A7 B1 B2 B4 B9 C2 C4 C5 C6 C7 |
1 |
0 |
1 |
Traballos tutelados |
A7 B1 B2 B4 B9 C2 C4 C5 C6 C7 |
1 |
82 |
83 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. O TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Proba práctica |
Proba na que se busca que o alumno desenvolva total ou parcialmente algunha práctica que previamente tivese feito durante as clases prácticas. A proba práctica pode incluír previamente a resolución dunha pregunta/problema que teña como resultado a aplicación práctica dunha determinada técnica ou práctica aprendida. |
Proba oral |
Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de elaboración e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Se estima que entre o alumnado haberá diferencias notables tanto en canto á sua familiariación con conceptos e termos informáticos, como en canta ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas. Por iso, prevese desenvolver unha atención personalizada para as prácticas na aula e para os traballos que se desenvolverán de forma individual. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A7 B1 B2 B4 B9 C2 C4 C5 C6 C7 |
Avaliaranse a adecuación ás pautas marcadas, a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, e a entrega dos traballos no prazo establecido. Os traballos pódense repetir na segunda oportunidade. |
60 |
Proba oral |
A7 B1 B2 B4 B9 C2 C4 C5 C6 C7 |
Constará dunha proba na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos durante as clases maxistrais e as prácticas. Esta proba pódese repetir na segunda oportunidade. |
20 |
Proba práctica |
A7 B1 B2 B4 B9 C2 C4 C5 C6 C7 |
Constará dunha proba na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos durante as clases maxistrais e as prácticas. Esta proba pódese repetir na segunda oportunidade. |
20 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE Para aprobar a asignatura é obligatorio: - Unha NOTA MÍNIMA de 2,5 (sobre 6) nos traballos tutelados.
- Unha NOTA MÍNIMA de 1 (sobre 2) na proba práctica.
- Unha NOTA MÍNIMA de 1 (sobre 2) na proba oral.
De non obter a nota mínima nalgunha das probas ou nos traballos tutelados, a nota máxima global da materia non será superior a un 4,9 ainda que a suma das partes o sexa. Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba práctica. SEGUNDA OPORTUNIDADE Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. A recuperación de cada unha das partes farase mediante a realización e presentación dos entregables nas mesmas condicións que na primeira oportunidade - Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación dalgunha das partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte.
- Para aprobar a materia é obligatorio obter unha nota mínima de 2,5 sobre 6 no traballo tutelado, e de 1 sobre 2 na proba práctica e na proba oral.
- Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha dúas partes.
OPORTUNIDADE ADIANTADA: A avaliación na oportunidade adiantada consistirá de dúas probas: - Proba práctica (50%), recollendo coñecementos e competencias adquiridos durante as sesións maxistrais, prácticas e traballo tutelado.
- Proba oral (50%), onde o estudante deberá realizar unha exposición oral da probar práctica na que se contemplen todos os coñecementos e competencias adquiridos na materia.
DISPENSA ACADÉMICA Aqueles estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases deberán contactar cos docentes durante as dúas primeiras semanas de clase para establecer as condicións de entrega dos traballos tutelados.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Representación da Información Espacial/614520102 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|