Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
CE2 - Adquirir coñecementos básicos de programación e manexar variables e sentenzas de control, así como obter a capacidade de desenvolver algoritmos |
A3 |
CE3 - Aprender a deseñar bases de datos e a realizar un modelado conceptual da información |
A4 |
CE4 - Adquirir coñecementos básicos en arquiteturas cliente-servidor e arquiteturas de aplicacións web |
A6 |
CE6 - Coñecer os conceptos básicos de procesamiento espacial, funcións vectoriais, funcións ráster, análise de terreo, interpolación, predición espacial, funcións sobre redes, xeoprocesos en bases de datos e xeoprocesos en diferentes software comerciais |
B1 |
CB1 - Posuir e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miudo nun contexto de investigación |
B4 |
CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB5 - Posuir as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
B7 |
CG2 - Adquirir coñecemento en xeomática e enxeñería cartográfica |
B8 |
CG3 - Adquirir a capacidade para analizar as necesidades dunha empresa no ámbito xeoespacial e determinar a mellor solución tecnolóxica ás mesmas |
C2 |
CT2 - Ser capaces de predecir e controlar a evolución de situacións complexas mediante o desenvolvemento de novas e innovadoras metodoloxías de traballo adaptadas ao ámbito científico/investigador, tecnolóxico ou profesional concreto, en xeral multidisciplinar, no que se desenvolva a súa actividade. |
C3 |
CT3 - Saber transmitir dun modo claro e sen ambigüidades a un público especializado ou non, resultados procedentes da investigación científica e tecnolóxica ou do ámbito da innovación máis avanzada, así coma os fundamentos máis relevantes sobre os que se sustentan |
C4 |
CT4 - Concebir a Xeoinformática como unha ferramienta de traballo transversal de aplicabilidade a multitud de sectores |
C5 |
CT5 - Adquirir a capacidade para comprender o significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria. |
C6 |
CT6 - Ter a capacidade para comunicarse por oral e por escrito en lingua galega |
C7 |
CT7 - Desenvolver sensibilidade á sustentabilidade e compromiso ambiental, así coma o uso equitativo, responsable e eficiente dos recursos. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer as capacidades actuais de visualización, consulta e procesamento de información espacial en dispositivos móbiles |
AJ2 AJ3 AJ4 AJ6
|
BJ1 BJ7 BJ8
|
CJ4 CJ5 CJ7
|
Saber construír aplicacións sinxelas que usen a información de posicionamento e a visualización de información espacial |
AJ2 AJ3 AJ4 AJ6
|
BJ4 BJ5 BJ7 BJ8
|
CJ2 CJ3 CJ4 CJ5 CJ6 CJ7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Conceptos básicos de aplicacións móbiles |
- Introdución ás arquitecturas e plataformas móbiles
- Aplicacións nativas, baseadas en web e híbridas
- Arquitectura e deseño de aplicacións móbiles |
Desenvolvemento de aplicacións móbiles híbridas con Apache Cordova (PhoneGap) |
- Introdución a Apache Cordova - PhoneGap
- Entorno e ferramentas de desenvolvemento
- Core Plugins
- Persistencia
- Frameworks para interfaz de usuario |
Tecnoloxía de posicionamento en dispositivos móbiles |
- Métodos de posicionamento
- API de xeolocalización
- Implicacións de privacidade |
Tecnoloxía de visualización de mapas en dispositivos móbiles |
- Servizos de mapas
- Comunicación con servizos de publicación SIX
- Librerías de visualización Javascript
- Visualización nativa en Cordova |
Introdución á programación de aplicacións móbiles con Android |
- Entorno e ferramentas de desenvolvemento
- Compoñentes e interfaces de usuario
- Programación en segundo plano
- Persistencia de datos
- Uso da ubicación en aplicacións móbiles Android
- Visualización de mapas en aplicacións nativas Android: Google Maps Android API
- Distribución de apps |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A3 A6 B7 B1 C7 C5 |
10 |
0 |
10 |
ICT practicals |
A2 A3 A4 B7 B8 C2 C4 C5 |
24 |
24 |
48 |
Supervised projects |
A2 A3 A4 B1 B5 B7 B8 C2 C4 C5 C7 |
8 |
72 |
80 |
Practical test: |
A2 A3 A4 B5 B7 B8 C2 |
0 |
2 |
2 |
Speaking test |
A2 A3 A4 A6 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C6 |
0 |
10 |
10 |
|
Personalized attention |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición dos contidos da materia. |
ICT practicals |
Realización de prácticas individuais para desenvolver os conceptos adquiridos nas clases maxistrais. |
Supervised projects |
Realización de diferentes traballos individuais baixo a supervisión do equipo docente da materia. |
Practical test: |
Realización dunha proba para demostrar os coñecementos e competencias adquiridos en relación á asignatura durante as sesións maxistrais e as prácticas na aula. |
Speaking test |
Realización dunha presentación oral para demostrar os coñecementos e competencias adquiridos en relación á asignatura durante os traballos tutelados. |
Personalized attention |
Methodologies
|
ICT practicals |
Guest lecture / keynote speech |
Practical test: |
Supervised projects |
|
Description |
Entre o alumnado haberá diferenzas notables en canto ao seu coñecemento sobre desenvolvemento de aplicacións móbiles. Por iso, prevese unha atención personalizada para as prácticas na aula e para o traballo, que se desenvolverán de forma individual. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Practical test: |
A2 A3 A4 B5 B7 B8 C2 |
Constará dunha proba na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos durante as clases maxistrais e as prácticas. Esta proba pódese repetir na segunda oportunidade. |
20 |
Speaking test |
A2 A3 A4 A6 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C6 |
Constará dunha defensa oral na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos durante os traballos tutelados. Esta proba pódese repetir na segunda oportunidade. |
20 |
Supervised projects |
A2 A3 A4 B1 B5 B7 B8 C2 C4 C5 C7 |
Avaliaranse a adecuación ás pautas marcadas, a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, e a entrega dos traballos no prazo establecido. Os traballos pódense repetir na segunda oportunidade. |
60 |
|
Assessment comments |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE: Para aprobar a materia é obrigatorio unha nota mínima: - Unha NOTA MÍNIMA de 1 (sobre 2) na proba práctica.
- Unha NOTA MÍNIMA de 1 (sobre 2) na proba oral.
De non obter a nota mínima nalgunha das dúas probas, a nota máxima global da materia non será superior a un 4,9. Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba práctica. SEGUNDA OPORTUNIDADE: Poderán
presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles estudantes que
non superen a materia na primeira oportunidade. A recuperación de cada
unha das partes farase da seguinte forma: - Traballos tutelados
(60% da nota final), proba práctica (20%) e proba oral (20%):
realización e presentación nas mesmas condicións que na primeira
oportunidade. - En caso de non realizar a recuperación dalgunha das partes, conservarase a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte.
- Para aprobar a materia é obrigatorio obter unha nota mínima de 1 sobre 2 na proba práctica, e de 1 sobre 2 na proba oral.
- Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha das partes.
OPORTUNIDADE ADIANTADA: A avaliación na oportunidade adiantada consistirá de dúas probas: - Proba
práctica (50%), recollendo coñecementos e competencias adquiridos
durante as sesións maxistrais, prácticas e traballo tutelado. - Proba
oral (50%), onde o estudante deberá realizar unha exposición oral onde
mostre unha aplicación móbil creada por el mesmo, na que se contemplen
todos os coñecementos e competencias adquiridos na materia.
DISPENSA ACADÉMICA: Aqueles
estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles
exima da asistencia ás clases deberán contactar cos docentes durante as
dúas primeiras semanas de clase para establecer as condicións de entrega
dos traballos tutelados.
|
Sources of information |
Basic
|
John M. Wargo (2015). Apache Cordova 4 Programming. Addison-Wesley Professional
Apache Cordova (2016). Apache Cordova Documentation. https://cordova.apache.org/docs/en/latest/
Raymond K. Camden (2015). Apache Cordova in Action. Manning Publications
Andrey Kovalenko (2015). PhoneGap By Example. Packt Publishing
PhoneGap (2016). PhoneGap Documentation. http://docs.phonegap.com/ |
|
Complementary
|
Google (2018). Android developers website. http://developer.android.com/
Erik Hellman (2014). Android programming: pushing the limits. New Jersey: John Wiley & Sons
Ivan Turkovic (2015). PhoneGap Essentials. Packt Publishing |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Representation of Spatial Information/614520102 | Visualization of Spatial Information/614520103 | GIS Projects/614520105 | Development of web GIS applications/614520106 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
É recomendable ter coñecementos básicos de HTML, CSS e
Javascript. |
|