Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Fundamentos de neurociencia Código 614522015
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Optativa 3
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Coordinación
Cudeiro Mazaira, F.Javier
Correo electrónico
javier.cudeiro@udc.es
Profesorado
Cudeiro Mazaira, F.Javier
Rivadulla Fernandez, Juan Casto
Correo electrónico
javier.cudeiro@udc.es
casto.rivadulla@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral Introducción o funcionamento do sistema nervioso, para que o estudante entenda conceptos como neuromodulación, redes neuronais, circuitos, etc dende un punto de vista fisiolóxico que lle permita logo aplicar estes coñecementos nas aproximacións teóricas ó sistema


Competencias
COMPETENCIAS DO TíTULO
TipoA Código  
TipoB Código  
TipoC Código  

Obxectivos de aprendizaxe

Contidos
Temas Subtemas
Introdución á estrutura e función básica do sistema nervioso Sinapsis
Neuronas
Circuítos.
Descrición do sistema nervioso como un sistema distribuído Áreas
Integración
Redes neuronais e integración .
Redes neuronais por defecto. Fisioloxía

Patoloxía
Análise teórica e modelización computacional das funcións do sistema nervioso Comprender cómo se fai unha modelización.
Práctica con neurosimulador.
Informe sobre a aplicación do proceso de modelización

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Presentación oral B3 B4 B6 B7 B8 C1 C4 C6 C8 2 7 9
Lecturas A3 A4 B1 B5 B6 B7 3 3 6
Prácticas de laboratorio A7 B2 7 7 14
Proba obxectiva A7 B2 B7 C4 2 15 17
Sesión maxistral A3 B3 B5 B7 7 14 21
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Lecturas
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Proba obxectiva A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Presentación oral
Prácticas de laboratorio
Descrición
O alumno exporá un traballo científico, para a elaboración do mesmo contará co apoio individual do profesor.

As prácticas faranse en grupos reducidos onde os alumnos estarán dirixidos polo profesor á hora de realizar algunhas prácticas que doutra forma serían irrealizables e ininteligibles para o alumno.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A3 B3 B5 B7
Asistenza e participación
10
Lecturas A3 A4 B1 B5 B6 B7 Participación nas discusións.
Comprensión das lecturas
10
Presentación oral B3 B4 B6 B7 B8 C1 C4 C6 C8 Claridade da exposición
Comprensión dos contidos
Discurso coherente e ordeado
30
Proba obxectiva A7 B2 B7 C4 Coñecemento da materia 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Bear, Connors, Paradiso (2016). Neurociencia. La exploración del cerebro . Altamar
Larry Squire (Editor), Darwin Berg (Editor), Floyd E. Bloom (Editor), Sascha du Lac (Editor), Anirva (2012). Fundamental Neuroscience, Fourth Edition . Academic Press
Kandel, E (2012). principles of neural science . McGraw-Hill Education
Hines, M. (1992). “NEURON—A program for simulation of nerve equations”. In: Neural Systems: Analysis and Modeling. p. 127-136. F. Eeckman. Norwell, MA: Kluwer
Hines, M. (1994). “The NEURON simulation program”. In: Neural Network Simulation Environments, p. 147-163.. J. Skrzypek. Norwell, MA: Kluwer
Carnevale, N.T. & Hines, M.L. (1997). "The NEURON simulation enviroment". 1179-1209.. Neural Computation 9

Bibliografía complementaria



Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías