Competencias |
COMPETENCIAS / RESULTADOS DO TíTULO |
TipoA
|
Código |
|
|
Profesionalizador |
|
AP2 |
CE2 - Definir, avaliar e seleccionar a arquitectura e o software máis axeitado para resolver un problema no campo da Bioinformática |
|
AP3 |
CE3 - Analizar , deseñar , desenvolver, implementar , verificar e documentar solucións software eficientes sobre a base dun coñecemento adecuado das teorías, modelos e técnicas actuais no eido da Bioinformática |
|
AP4 |
CE4 - Capacidade para adquirir, obter, formalizar e representar o coñecemento humano nunha forma computable para a resolución de problemas mediante un sistema informático en calquera ámbito de aplicación, particularmente os relacionados con aspectos de computación, percepción e actuación en aplicacións Bioinformáticas |
|
AP6 |
CE6 – Capacidade para identificar as ferramentas software e fontes de datos de bioinformática máis relevantes, e adquirir destreza no seu uso |
TipoB
|
Código |
|
|
Profesionalizador |
|
BP1 |
CB6 – Posuír e comprender o coñecemento que fornecen unha base ou oportunidade de orixinalidade no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
|
BP2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
|
BP3 |
CB8 – Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e xestionar a complexidade de formular xuízos en base a información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
|
BP6 |
CG1 - Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo |
|
BP7 |
CG2 - Manter e estender enfoques teóricos fundados para permitir a introdución i explotación de tecnoloxías novas e avanzadas |
TipoC
|
Código |
|
|
Profesionalizador |
|
CP1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
CP3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
CP6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
Obxectivos de aprendizaxe |
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción ao Big data. |
Qué é Big Data
Principais características do Big data
Principais campos de aplicación
|
Minería de datos e alta dimensión |
Analítica Big data
Técnicas de preprocesado
MapReduce
|
Modelos de programación Batch |
Hadoop
Resilient Distributed datasets
Programación batch en Spark
|
Modelos de programación streaming
|
Conceptos básicos
Kafka, Apache Storm, Spark streaming |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 C1 C6 |
7 |
14 |
21 |
Solución de problemas |
A25 A33 A41 B1 B6 C3 |
8 |
16 |
24 |
Traballos tutelados |
A21 B3 B6 C1 C2 C3 C6 |
4 |
4 |
8 |
Seminario |
A21 B1 B3 B6 |
4 |
4 |
8 |
Proba mixta |
A2 A3 A4 A6 B1 B2 B3 B6 B7 C1 C3 C6 |
4 |
10 |
14 |
|
Atención personalizada |
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Empregada durante as clases presenciais teóricas para expor o núcleo básico de coñecementos que logo os alumnos terán que saber utilizar e ampliar nas prácticas, seminarios e traballos do curso |
Solución de problemas |
Emprego de técnicas de minería de datos en alta dimensión.
Uso de paradigmas Big data
Realización dunha práctica nunha plataforma específica de Big data |
Traballos tutelados |
Entrega dun breve traballo que discutirase na clase sobre algún aspecto concreto da materia. |
Seminario |
Exposición dun traballo específico de investigación que involucre tecnoloxías de alta dimensionalidade |
Proba mixta |
Realizarase ao final do cuadrimestre sobre os contidos tratados ao longo do curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
Proba mixta |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
No esquema de carácter práctico utilizado nesta materia, as tutorías resultan un recurso fundamental moi empregado polos alumnos, sobre todo debido á complexidade dalgúns conceptos da materia, en función das titulacións de entrada dos diferentes alumnos.
Os alumnos poden realizar dous tipos de tutorías: virtuais e presenciais. As primeiras poden utilizalas para dúbidas moi concretas de resposta rápida. As máis comúns iranse depositando nun apartado de %"Preguntas Frecuentes" que deberán consultar antes de enviar unha nova pregunta.
.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A21 B1 B3 B6 |
|
0 |
Traballos tutelados |
A21 B3 B6 C1 C2 C3 C6 |
Nota correspondente á parte práctica da materia, que comprende tanto os desenvolvementos realizados sobre as plataformas, como os traballos entregados. |
50 |
Proba mixta |
A2 A3 A4 A6 B1 B2 B3 B6 B7 C1 C3 C6 |
Realizarase unha proba con cuestións relativas ás partes teóricas da materia |
50 |
Sesión maxistral |
A4 C1 C6 |
|
0 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Vladimir Bacvanski. (2015). Introduction to Big Data An Overview of Fundamental Big Data Concepts, Tools, Techniques and Practices.. O'Reilly Media
Venkat Ankam (2016.). Big Data Analytics. Packt Publishing
Tom White (2015). Hadoop: The Definitive Guide. O'Reilly Media
Thilina Gunarathne (2015). Hadoop MapReduce v2 Cookbook. Packt Publishing
Holden Karau, Andy Konwinski, Patrick Wendell, Matei Zaharia (2015). Learning Spark. O'Reilly Media
Sean T. Allen, Matthew Jankowski, and Peter Pathirana (2015). Storm Applied. . O'Reilly Media
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Intelixencia computacional para bioinformática/614522012 | Métodos estatísticos avanzados en bioinformática/614522009 | Computación de altas prestacións en bioinformática/614522011 | Introdución á programación/614522001 | Fundamentos de intelixencia artificial/614522003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|