Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A6 |
CE6 - Desenvolver e aplicar métodos de investigación forense para o análisis de incidentes ou riscos de ciberseguridade |
B1 |
CB1 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formar xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B7 |
CG2 - Resolución de problemas. Ter capacidade de resolver, cos coñecementos adquiridos, problemas específicos do ámbito técnico da seguridade da información, as redes e/ou os sistemas de comunicacións |
C4 |
CT4 - Valorar a importancia da seguridade da información no avance socioeconómico da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento das metodoloxías adecuadas para a realización de traballos forenses con validez legal |
AP6
|
BP1
|
CP4
|
Capacidade para a realización de análise forense dos diferentes elementos que forman un sistema de información, en múltiples plataformas e sistemas operativos |
AP6
|
BP2 BP7
|
CP4
|
Capacidade para xerar informes como resultado da análise forense claros, concisos e intelixibles tanto por expertos como por persoas alleas ao ámbito da seguridade informática |
AP6
|
BP3 BP7
|
CP4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Fundamentos |
Fundamentos |
2. Metodología de Análisis Forense |
Metodología de Análisis Forense |
3. Ferramentas de Análise Forense: Entornos Linux e Windows |
Ferramentas de Análise Forense: Entornos Linux e Windows |
4. Casos |
Casos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 C4 |
11 |
22 |
33 |
Prácticas de laboratorio |
A6 B1 B2 B3 B7 C4 |
10 |
20 |
30 |
Proba obxectiva |
A6 B1 B2 B3 B7 C4 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases expositivas de presentación dos coñecementos teóricos de cada un dos temas. Fomentarase a participación do alumnado. |
Prácticas de laboratorio |
Sesións prácticas en computador, nas que se deben resolver unha serie de boletíns de exercicios prácticos propostos polo profesor. Os exercicios buscan consolidar os coñecementos presentados nas sesións maxistrais e tamén fomentar a aprendizaxe autónoma do alumno.
Unha vez completado o boletín de exercicios, o profesor avaliará o traballo realizado polo alumno mediante unha sesión de traballo en computador.
Os boletíns de exercicios publicaranse a través da plataforma de formación da Universidade da Coruña. Imporase unha data máxima de defensa para cada boletín, co obxectivo de fomentar o estudo continuo. |
Proba obxectiva |
Proba escrita mediante a que se valorarán os coñecementos e capacidades adquiridos polo alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Resolución de dúbidas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A6 B1 B2 B3 B7 C4 |
Realización e defensa das prácticas en computador, dentro das horas de prácticas e antes da data límite establecida.
É condición necesaria (pero non suficiente) obter unha puntuación mínima de 4 sobre 10 nas prácticas para poder superar a materia. |
40 |
Proba obxectiva |
A6 B1 B2 B3 B7 C4 |
Ao finalizar o cuadrimestre, realizarase unha proba escrita mediante a que se valorarán os coñecementos e capacidades adquiridos polo alumno.
É condición necesaria (pero non suficiente) obter unha puntuación mínima de 5 sobre 10 na proba obxectiva para poder superar a materia. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Alumnos a tempo parcial Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a
"NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDIO DOS ESTUDANTES DE GRAO
NA UDC (Art. 2.3; 3.b e 4.5)(29/5/2012)". Os alumnos que cursen a materia a tempo parcial deben
realizar as mesmas probas de avaliación que os alumnos que as cursen a tempo
completo, coas seguintes consideracións: - Quedan exentos da asistencia a
clase. - En canto á defensa das prácticas,
se o alumno non puidese asistir á defensa no horario de prácticas, convirase
con el un horario alternativo.
O alumno deberá notificar ao coordinador da materia a
súa condición de estudante a tempo parcial tan pronto como lle sexa recoñecida,
de xeito que o profesor poida realizar unha correcta planificación das
actividades docentes. Segunda oportunidade e oportunidade adiantada de
Decembro Aspectos a ter en conta: - En caso de non presentar (ou non
superar) as prácticas de laboratorio en primeira oportunidade, o/a alumno/a deberá
someterse a un (novo) exame de prácticas, con computador. Para iso, o/a alumno/a
debe contactar co coordinador, como mínimo 15 días antes da data do exame
oficial da asignatura para a convocatoria en cuestión (Xullo ou Decembro), e
convir con el unha data e hora para a realización do exame de prácticas.
Condición de
"Non Presentado" Consideraranse como "non presentados" aos
alumnos que non realicen a proba obxectiva.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Eoghan Casey (2009). Handbook of Digital Forensics and Investigation. Academic Press
Pilar Vila Avendaño (2018). Técnicas de Análisis Forense informático para Peritos Judiciales profesionales. Madrid : 0xWORD |
|
Bibliografía complementaria
|
Juan Garrido Caballero, Juan Luis García Rambla, Chema Alonso (2012). Análisis forense digital en entornos windows. Móstoles: Informática64
Rohit Tamma, Donnie Tindall (2015). Learning Android Forensics. Packt Publishing
Mattia Epifani, Pasquale Stirparo (2016). Learning iOS Forensics, 2nd Edition. Packt Publishing |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|