Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A17 |
Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura dos sistemas distribuídos, as redes de computadores e internet, e deseñar e implementar aplicacións baseadas nelas. |
A38 |
Capacidade para deseñar, despregar, administrar e xestionar redes de computadores. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fenómenos básicos da propagación das ondas de radio. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer os principios básicos da transmisión da información en redes sen fíos. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer os equipos hardware máis comúns dunha rede sen fíos. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Entender e estimar a área de cobertura dunha rede sen fíos. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Planificar o despregamento dunha rede sen fíos. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Introdución. Perspectiva global |
1.1. Orixe das comunicacións sen fíos
1.2. Redes de telefonía móbil
1.3. Redes de datos
1.4. Redes satelitais |
Tema 2: Conceptos fundamentais |
2.1 Revisión da terminoloxía
2.1.1. Frecuencia e lonxitude de onda. Ancho de banda
2.1.2. Ganancia e atenuación. Decibelios
2.1.3. Relación sinal a ruido
2.1.4. Multitraxecto e fading. Diversidade
2.1.5. Modulación e tipos
2.1.6. Multiplexación e tipos
2.1.7. Polarización e tipos
2.2. Radiofrecuencia. Espectro radioeléctrico |
Tema 3: Transmisión nas redes sen fíos |
3.1 Conceptos básicos de propagación do sinal
3.1.1. Atenuación en espacio libre
3.1.2. LOS e NLOS
3.1.3. Modelos básicos de propagación
3.1.4. Fading e efecto Doppler
3.2. Cálculo de radioenlaces |
Tema 4: Antenas |
4.1. Antenas
4.1.1. Fundamentos de radiación
4.1.2. Parámetros das antenas
4.1.3. Clasificación das antenas
4.1.4. Diagramas de radiación
4.1.5. Tipos |
Tema 5: Redes Celulares |
5.1. Concepto e arquitectura dunha rede celular
5.2. Reuso de frecuencias
5.3. Interferencias
5.4. Aumento da capacidade do sistema |
Tema 6: Estándares e protocolos |
6.1. Clasificación de redes sen fíos e estándares
6.2. Redes de telefonía móbil
6.2.1. Compoñentes e arquitectura
6.2.2. Procedementos
6.2.3. Capa física: LTE
6.3. Redes WiFi
6.3.1. Protocolos
6.3.2. Modos de funcionamento
6.3.3. Autenticación e seguridade
6.4. Bluetooth
6.4.1. Pila de Bluetooth
6.4.2. Capa física e capa MAC
6.4.3. Procedementos
6.4.4. Perfís e versións
6.5. ZigBee e UWB
6.5.1. ZigBee
6.5.2. UWB
6.6. RFID
6.6.1. Principios de funcionamento
6.6.2. Tipos de sistemas RFID
6.6.3. Protocolos
6.7. SDR |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A17 B3 C2 C8 |
21 |
63 |
84 |
Obradoiro |
A17 C3 C4 C8 |
6 |
0 |
6 |
Prácticas a través de TIC |
A17 A38 B3 C3 C6 C7 |
6 |
30 |
36 |
Solución de problemas |
B1 B3 C7 |
3 |
18 |
21 |
Proba mixta |
B1 B3 C6 C7 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos teóricos da asignatura dacordo co temario da mesma.
|
Obradoiro |
Talleres previos as prácticas de laboratorio para definir obxetivos, preparar o material necesario e orientar os alumnos. |
Prácticas a través de TIC |
As prácticas non serán necesariamente presenciais, facilitando así a súa realización para aqueles alumnos que non poidan asistir ás sesións presenciais ou o fagan de xeito parcial mediante a modalidade de matriculación a tempo parcial. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas, cuestións e casos prácticos coa participación, presentación e/ou discusión en grupos reducidos de estudantes. |
Proba mixta |
Proba escrita con preguntas de teoría e de solución de problemas dacordo cos contidos da asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
Obradoiro |
Proba mixta |
|
Descrición |
Resolver dudas do alumnado suscitadas tanto nas sesións maxistrais como nas sesións de solución de problemas e de prácticas.
Seguimento da aprendizaxe evolutiva do alumno e da súa participación activa na dinámica da aula.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A17 A38 B3 C3 C6 C7 |
A avaliación realizarase mediante o seguimento da entrega das prácticas e unha proba obxetiva.
|
25 |
Solución de problemas |
B1 B3 C7 |
A avaliación do traballo do alumno realizarase tendo en conta a participación e a capacidade do alumno para a solución de problemas plantexados polo profesor nas clases de titorías en grupos reducidos. |
10 |
Obradoiro |
A17 C3 C4 C8 |
Avaliación continua do traballo do alumno con probas semanais dos avances obtidos na semana previa. |
25 |
Proba mixta |
B1 B3 C6 C7 |
Os conceptos teóricos expostos nas clases maxistrais e a capacidade do alumno para a solución de problemas vanse a avaliar na proba mixta final. |
40 |
|
Observacións avaliación |
A suma das partes correspondentes o taller, as prácticas a través de TIC, a solución de problemas e a proba mixta debe ser maior ou igual a 5. Esixirase unha nota mínima de 1 punto sobre 4 na proba mixta. No caso de non acadar dita nota, a cualificación final do alumno vaise calcular como a suma da nota obtida nesta proba e o resultado de dividir por dous a suma da nota obtida nos obradoiros, prácticas a través de TIC e solución de problemas. Na segunda oportunidade poderase avaliar soamente a proba mixta e a de prácticas, optando o estudante por unha de estas ou as duas. Os resultados acadados na solución de problemas e nos obradoiros será a que
os estudantes acadaran na primeira oportunidade dacordo coa avaliación
continua descrita na guía. Alumnos matriculados a tempo parcial: non se realizará a avaliación dos talleres nin da avaliación continua das prácticas (aínda que a entrega das prácticas será obrigatoria). Nestes casos, esas partes avaliaranse mediante unha proba que se realizará o mesmo día que a proba obxetiva. En calquera caso, a data límite para a entrega das prácticas será a da proba mixta.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carl J. Weisman (2002). The Essential Guide to RF and Wireless. Prentice Hall
Erik Dahlman, Stefan Parkvall, Johan Skold, Per Beming (2010). 3G Evolution: HSPA and LTE for Mobile Broadband. Academic Press
A. Cardama, L. Jofre, J.M. Rius, J. Romeu, S. Blanch, M. Ferrando (2002). Antenas. Edicions UPC
Constantine A. Balanis (2005). Antenna Theory: Analysis and Design. Caps. 1, 2 y 6. John Wiley & Sons
Z. N. Chen, K.M. Luk (2009). Antennas for Base Stations in Wireless Communications, Caps. 1 y 7. McGraw-Hill Professional
Robert Morrow (2002). Bluetooth: Operation and Use. McGraw-Hill
Robert Faludi (2011). Building Wireless Sensor Networks. O’Reilly.
Jeffrey G. Andrews, Arunabha Ghosh, Rias Muhamed (2007). Fundamentals of WiMAX: Understanding Broadband Wireless Networking . Pearson Education
Cisco Systems, José M. Díaz, Bruce E. Alexander, Jim Geier, Burce McMurdo (2006). Fundamentos de redes inalámbricas. Cisco Press
Julio Brégains, Carlos Escudero, Oscar Fresnedo (2017). https://moodle.udc.es/. Aula virtual
Dharma Prakash Agrawal, Qing-An Zeng (2010). Introduction to Wireless and Mobile Systems. Cengage Learning
Stefania Sesia (2011). LTE - The UMTS Long Term Evolution: From Theory to Practice. Wiley
Klaus Finkenzeller (2003). RFID Handbook. John Wiley & Sons
Andrea Goldsmith (2005). Wireless Communications . Cambridge University Press
William Stallings (2005). Wireless communications and networks. Pearson Prentice Hall
Drew Gislason (2008). Zigbee Wireless Networking. Newnes |
|
Bibliografía complementaria
|
Ramón Agusti, Francisco Bernardo, Fernando Casadevall, Ramon Ferrús, Jordi Pérez-Romero, Oriol Sa (2010). LTE: Nuevas tendencias en comunicaciones móviles. Fundación Vodafone España
C. Siva Ram Murthy, B.S. Manoj (2004). Ad Hoc Wireless Networks: Architectures and Protocols. Pearson Education
Jochen H. Schiller (2003). Mobile Communications. Pearson Education
Chris Hurley, Russ Rogers, Frank Thornton, Brian Baker (2007). WarDriving and Wireless Penetration Testing. Syngress |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Redes/614G01017 | Xestión de Infraestruturas/614G01025 | Software de Comunicacións/614G01034 | Procesamento Dixital da Información/614G01035 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Enxeñaría de Infraestructuras Informáticas/614G01059 | Deseño de Redes/614G01082 |
|
Materias que continúan o temario |
Administración de Redes/614G01048 | Administración de Infraestruturas Informáticas/614G01093 |
|
|