Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A43 |
Capacidade para adquirir, obter, formalizar e representar o coñecemento humano nunha forma computable para a resolución de problemas mediante un sistema informático en calquera ámbito de aplicación, particularmente os relacionados con aspectos de computación, percepción e actuación en ambientes ou contornos intelixentes. |
A44 |
Capacidade para desenvolver e avaliar sistemas interactivos e de presentación de información complexa e a súa aplicación á resolución de problemas de deseño de interacción persoa-computadora. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
B9 |
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade) |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender os conceptos básicos do Procesado Dixital de imaxes orientado cara a Visión Artificial, as diferentes técnicas dispoñibles e o seu ámbito de aplicabilidade. |
A43 A44
|
B1 B9
|
|
Ser capaz de aplicar as distintas técnicas de aprendizaxe empregando unha metodoloxía axeitada. |
A43 A44
|
B1 B3
|
C6
|
Coñecer as técnicas dispoñibles para a avaliación dos sistemas baseados en Visión Artificial |
A44
|
B1 B3
|
|
Utilizar os coñecementos adquiridos en diversas aplicacións reais onde se utilizan procesos de tratamentos dixital de imaxes. |
A43 A44
|
B1 B9
|
C6 C8
|
Aprender a redactar documentos científicos |
A43 A44
|
B3
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución |
A Imaxe dixital e as súas propiedades
Dixitalización da imaxe
Propiedades, métricas e topoloxía
Propiedades estadísticas, histograma
|
Preprocesado |
Transformacións por nivel de gris
Transformacións xeométricas
Interpolacións
|
Filtros na Imaxe Dixital |
Filtros espaciais: Convolución
Filtros en frecuencia: Fourier
Aplicacións: Ruido, Realce, Suavizado
Operadores Morfolóxicos
Operadores de Borde |
Detección de formas na imaxe |
Transformada de Hough
Modelos deformables |
Segmentación |
Umbralización
Algoritmos de clustering
Segmentación basada en rexións |
Recoñecemento de obxectos |
Extracción de características
Contornos
Representacións
Cor e textura
Algoritmos de clasificación |
Detección de puntos de interese |
Esquinas
SURF
SIFT
Emparellamento de patrones
Rexistro |
Movemento |
Detección e caracterización do movimiento
Fluxo óptico
Seguemento |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A43 A44 B1 B3 C6 C8 |
26 |
49.4 |
75.4 |
Prácticas de laboratorio |
A43 A44 B1 C6 C8 |
7 |
14 |
21 |
Lecturas |
A43 A44 B3 C4 C6 C8 |
0 |
21 |
21 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A43 A44 B1 B3 B9 C4 C6 C8 |
7 |
21 |
28 |
Proba mixta |
A43 A44 B1 B3 B9 |
1 |
0.6 |
1.6 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes, con el objetivo de transmitir conocimiento así como de estimular el razomaniento crítico del estudiante. |
Prácticas de laboratorio |
Actividade que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, ou simulacións. |
Lecturas |
Conxunto de textos e documentación escrita, principalmente en lingua estranxeira (inglés), que se recolleu e editou como fonte de información e afondamento nos contidos traballados nas clases maxistrais. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Actividade que permite aos estudantes o estudo e aprendizaxe da aplicación e combinación das diferentes técnicas estudadas para a resolución de problemas baseados en ámbitos reais de aplicación. |
Proba mixta |
Actividade para a avaliación da comprensión e capacidade analítica das técnicas que o alumno utilizou para a resolución de determinados problemas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
|
Descrición |
Dada a amplitude do traballo de investigación será necesario tanto o seguimento periódico do traballo co fin de guiar o seu desenvolvemento e asegurar a súa calidade, así como permitir aos alumnos aclarar co profesor dúbidas particulares do proxecto. Para o seguimento deste ademais de titorías presenciais contarase cun espazo de titorías virtuais onde o alumno poderá enviar tamén as súas consultas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A43 A44 B1 C6 C8 |
Asistencia e realización das prácticas. Compresión e análise crítica de cada unha delas. |
30 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A43 A44 B1 B3 B9 C4 C6 C8 |
Realización do traballo de estudo, implementación e combinación de técnicas de visión artificial. |
20 |
Proba mixta |
A43 A44 B1 B3 B9 |
Proba escrita final con diferentes supostos e cuestións que avaliarán a capacidade de compresión, razoamento e coñecementos do alumno na materia |
50 |
|
Observacións avaliación |
En cada unha das tres partes será obrigatorio alcanzar unha nota mínima para poder aprobar a materia: - Proba mixta (escrita): 50% da nota máxima neste apartado
- Prácticas de laboratorio (defensa oral): 33% da nota máxima neste apartado
- Traballo de investigación (defensa oral): 33% da nota máxima neste apartado
Se un alumno se presenta a calquera das partes avaliables propostas, considerarase PRESENTADO e, polo tanto, se non se presentase a algunha das outras partes a cualificación final sería de SUSPENSO. No caso de actividades presenciais facilitarase a súa realización aos estudantes matriculados a tempo parcial.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Anil Jain (1989). Fundamentals of Digital Image Processing . Prentice Hall
Andrew Blake (1998). Active Contours . Springer
Milan Sonka (1999). Image Processing, Analysis and Machine Vision . PWS Publishing
Rafael González (1996). Tratamiento Digital de Imágenes . Addison-Wesley |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|