Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades |
A3 |
Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas |
A4 |
Ser quen de discriminar a técnica de investigación axeitada ao problema plantexado |
A5 |
Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación |
A7 |
Ser quen de xustificar unha axeitada segmentación e selección do público obxectivo |
A8 |
Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados |
A9 |
Ter capacidade para integrar e aplicar as novas tendencias en investigación social e de mercados de xeito rentable e efectivo na empresa, as administracións ou outras organizacións |
A10 |
Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados |
B1 |
Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos |
B4 |
Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
B6 |
Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións |
B8 |
Ser quen de integrar as NTICs (Novas Tecnoloxías da Información e as Comunicacións) na tarefa profesional e/ou investigadora |
B9 |
Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros |
B10 |
Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente |
B11 |
Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma de Galicia |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da vida |
C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer a teoría de probabilidades e das principais distribucións asociadas a teoría da mostraxe e das probas de decisión estatística. |
AC1 AC3 AC4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8 BC9 BC10 BC11
|
CC1 CC3 CC6 CC8
|
Estimar parámetros e empregar probas de decisión estatística. |
AC1 AC3 AC4 AC5 AC8 AC9 AC10
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8 BC9 BC10 BC11
|
CC1 CC3 CC6 CC8
|
Analizar e explicar críticamente as diferenzas entre os tipo de mostraxe e seleccionar o máis adecuado para diferentes contextos. |
AC5 AC7 AC8 AC9 AC10
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8 BC9 BC10 BC11
|
CC1 CC3 CC6 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1: INTRODUCIÓN Á ESTATÍSTICA INFERENCIAL |
Introdución. |
TEMA 2: CONCEPTOS BÁSICOS DE ESTATÍSTICA |
Conceptos xeráis: poboación e mostra, variable aleatoria, parámetro e estimador. |
TEMA 3: TIPOS DE MOSTRAXE |
Introdución á mostraxe na investigación social e de mercados. Mostraxe aleatoria simple, mostraxe sistemática, mostraxe estratificado e mostraxe por conglomerados. Determinación do tamaño da mostra. |
TEMA 4: PROBAS DE DECISIÓN ESTATÍSTICA |
Introdución. Hipótese estatística. Tipos de erro. Criterios de decisión. Nivel crítico ou p-valor. Contrastes de hipóseses paramétricos e non paramétricos. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workshop |
A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C6 C8 |
24 |
24 |
48 |
Problem solving |
A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C6 C8 |
3 |
9 |
12 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 C1 C3 |
3 |
6 |
9 |
|
Personalized attention |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workshop |
Coa axuda dos medios informáticos pertinentes, vanse expor, analizar e debatir os principais métodos de mostraxe e probas de decisión estatística, e vanse facer estudos de casos de interese na investigación social e na análise de mercados.
Tanto a asignatura como o material se dará en lingua española ou galega.
|
Problem solving |
Os grupos de traballo chegarán a resolver problemas concretos, a partir dos coñecementos revisados previamente. Exporanse distintos tipos de problemas relacionados coa aplicación da mostraxe e coa utilización das probas de decisión estatística. |
Mixed objective/subjective test |
O alumno deberá demostrar o seu dominio dos aspectos teóricos da materia e a súa capacidade para a resolución de problema relacionados co deseño mostral e a utilización de probas de decisión estatística. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Mixed objective/subjective test |
Problem solving |
Workshop |
|
Description |
A atención personalizada é unha actividade académica que ten como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado, de forma individual ou en pequeno grupo, relacionadas co estudo e temas vinculados coa materia.
Esta atención servirá tamén, por unha parte, ao profesor para detectar posibles problemas na metodoloxía utilizada para impartir a materia e, por outra, aos alumnos para consolidar coñecementos teóricos e para expresar as súas inquietudes acerca da materia.
Esta actividade desenvolverase de forma presencial.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 C1 C3 |
A proba mixta ten por obxeto valorar a correcta comprensión e aplicación dos contidos da materia. Realizarase de forma individual empregando os coñecementos adquiridos nas sesións de Obradoiro e de Solución de problemas. |
50 |
Problem solving |
A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C6 C8 |
Os alumnos, agrupados en equipos de traballo, presentarán no prazo establecido unha memoria en formato electrónico coa resolución dos casos prácticos que se lles plantexarán en forma de problemas. Para a resolución destes problemas empréganse o software e os coñecementos adquiridos nas sesións de Obradoiro. |
40 |
Workshop |
A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C6 C8 |
Valorarase a asistencia e participación na clase. |
10 |
|
Assessment comments |
Os alumnos a tempo parcial poden solicitar que o 10% da cualificación correspondente ao Obradoiro se incorpore á Proba mixta, que neste caso pasaría a ter unha valoración do 60% da nota final, sendo o outro 40% o correspondente á Solución de problemas.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Hervada Vidal, X., BarbeitoNaveira, G., Santiago Pérez, M. I., MujicaLengua, O. J., y VázquezFernández, E. (2012). Manual de ayuda de Epidat 4.0.[https://www.sergas.es/Saude-publica/Epidat--Axuda-en-pdf]. Consellería de Sanidade da Xunta de Galicia SPSS, IBM. (2016). IBM SPSS Statistics Base 24. Chicago, IL: SPSS Inc. . |
Complementary
|
|
Boza Chirino, J, Pérez Rodríguez J.V y De León Leresma J. (2016). Introducción a las técnicas de muestreo. Ed Pirámide Cao, R., Francisco, M., Naya, S., Presedo, M.A., Vázquez, M., Vilar, J.A. y Vilar, J.M. Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Ediciones Pirámide (Grupo Anaya). 2001. Gornik , L. y Smith, W. Á estatística ¡en caricaturas! SGAPEIO. 2001 Manzano, V.G. Manual para Encuestadores. Ed. Ariel. Barcelona 1996. Martin Lee Abbott (2017). Using Statistics in the Social and Health Sciences with SPSS and Excel. John Wiley & Sons. Santesmases Mestre, M. DYANE versión 4: Diseño y Análisis de Encuestas en Investigación Social y de Mercados. Ed. Pirámide Madrid 2004.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|