Identifying Data 2018/19
Subject (*) Qualitative techniques applied to tourism Code 615524008
Study programme
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Santiago Gómez, Elvira
E-mail
elvira.santiago@udc.es
Lecturers
Santiago Gómez, Elvira
E-mail
elvira.santiago@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A6 CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos
A8 CE11 - Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector
A9 CE12 - Utilizar as metodoloxías científicas adecuadas tanto cualitativas como cuantitativas
A10 CE10 - Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
B6 CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma
B7 CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
B10 CG5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B12 CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 CT1 - Resolver problemas de forma efectiva
C2 CT2 - Comunicarse de xeito afectiva nunha contorna de traballo
C4 CT4 - Traballar de forma colaborativa
C7 CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións
C8 CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica
C9 CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
AJ6
AR1
AR2
BC1
BC5
BC10
BC12
CC1
CC7
CC9
AJ6
AR2
BC10
CC1
AJ6
AR2
BC10
CC1
AJ6
AR2
BC10
CC1
AJ6
AR2
BC10
CC1
AJ6
AR1
AR2
BC1
BC10
CC1
CC4
CC7
CC9
AR1
AC1
BC4
BC6
BC7
BC12
CC2
CC4
CC8

Contents
Topic Sub-topic
•A entrevista aberta - Definición
- Obxetivos e peculiaridades
- Selección e aproximación aos informantes
- Selección da entrevista
- Guión, rexistro e estratexia da entrevista
- A entrevista aberta e os estudos turísticos: exemplos
Introducción a observación participante -Definición
-Estratexia da observación
-Rexistro e proceso da observación
-Modalidades da observación: o cliente misterioso
-Problemas metodolóxicos da observación participante
-A observación participante e os estudos turísticos: exemplos
O grupo de discusión -Definición
-Peculiaridades e obxetivos
-Deseño do grupo de discusión
-Funcionamento do grupo de discusión
-Rexistro e análisis de contenido
-O grupo de discusión e os estudos turísticos: exemplos
Introducción ao grupo de expertos -Definición
-Características básicas
-Descrición do proceso: Fases do Método Delphi.
-A vía cualitativa
-O grupo de expertos/as e os estudos turísticos: exemplos

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A6 A10 A8 A9 B1 B4 B10 C1 C4 C9 50 30 80
Guest lecture / keynote speech B5 B12 C7 C9 52 0 52
Oral presentation B6 B7 C2 C8 8 0 8
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Elaboración titorizada das prácticas plantexadas na asignatura
Guest lecture / keynote speech Sesións destinadas a abordaxe dos aspectos teóricos de cada unha das técnicas cualitativas de investigación descritas nos contenidos
Oral presentation Exposición oral e debatida das prácticas plantexadas na asignatura

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Supervised projects
Description
A atención personalizada ten como obxetivo atender as dubidas individuais e grupais do alumnado. Existen duas vías de acción titorial: presencial na aula ou nas horas estipuladas nos despachos (modalidad presencial); virtual a través do correo electrónico ou skype (modalidad on-line).

1/ Lugar e horario de tutorías presenciais:

-Facultade de Socioloxía (Despachos na 2º Planta, módulo II). Rógase acudir a titorías previa cita por e-mail. Jueves: 9:00 a 14:30*.

*Este horario pode estar suxeito a cambios, que se comunicarán coa debida antelación ao alumnado.

2/ Horario de titorías virtuais: se comunicará ao alumnado no inicio da asignatura. Rogase concertar unha titoría virtual con antelación vía e-mail.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Oral presentation B6 B7 C2 C8 Exposición oral e debatida das prácticas plantexadas na asignatura 10
Supervised projects A6 A10 A8 A9 B1 B4 B10 C1 C4 C9 Elaboración titorizada das prácticas plantexadas na asignatura 90
 
Assessment comments

EVALUACIÓN MODALIDADE PRESENCIAL

Realizarase unha práctica de grupo que constará de duas partes. Na primeira parte (5 puntos) se plantexará a realización dunha observación
participante nun escenario turístico da cidade da Coruña; na segunda (5 puntos), se levará a cabo a aplicación do Método Delphi
coa elaboración dun panel de expertos nun tema turístico concreto
a tratar.

A puntuación desta práctica grupal (máximo de 10
puntos) equivale a nota final da asignatura. Cada grupo estará
composto por un mínimo de 2 personas e un máximo de 3.

No caso de acudir a  convocatoria de xullo, haberá que entregar esta misma práctica para superar a asignatura.

O alumnado que quiera optar a unha Matrícula de Honra, realizará unha
recensión crítica sobre algun dos libros incluidos na
bibliografía básica. A recensión terá un valor máximo de 0,5
puntos sobre a nota final.

EVALUACIÓN MODALIDAD NO PRESENCIAL

EVALUACIÓN MODALIDADE PRESENCIAL

Realizarase
unha práctica individual que constará de duas partes. Na primeira parte
(5 puntos) se plantexará a realización dunha observación
participante nun escenario turístico da cidade da Coruña; na segunda (5
puntos), se levará a cabo a aplicación do Método Delphi
coa elaboración dun panel de expertos nun tema turístico concreto
a tratar.

A puntuación desta práctica grupal (máximo de 10
puntos) equivale a nota final da asignatura.

No caso de acudir a  convocatoria de xullo, haberá que entregar esta misma práctica para superar a asignatura.

O alumnado que quiera optar a unha Matrícula de Honra, realizará unha
recensión crítica sobre algun dos libros incluidos na
bibliografía básica. A recensión terá un valor máximo de 0,5
puntos sobre a nota final.

Fecha de entrega de las prácticas:

-Para o alumnado de ambas modalidades, as prácticas  enviaranse ao correo electrónico elvira.santiago@udc.es, do 24 ao 30 de abril
(convocatoria de xuño).

-Para o alumnado de ambas modalidades
que non haxa superado a asignatura na convocatoria de xuño, ou non se teña presentado a dita convocatoria, as datas de entrega das
prácticas serán, aproximadamente, na primeira semana de xullo
(convocatoria de xullo). Se enviarán os exercicios alocorreo electrónico elvira.santiago@udc.es.

Presentación de las calificaciones:

-Para a convocatoria de xuño, as calificacións obtidas se comunicarán na primeira semana de maio.

-Para a convocatoria de xullo, as calificacións obtidas se comunicarán,
aproximadamente, na primeira ou segunda semana do mes de xullo.


Sources of information
Basic

· Bardin, L. 1986. Análisis de contenido. Madrid: Ediciones Akal.

· Bogdan, R. y Taylor, S. J. 1987. Introducción a los métodos cualitativos de investigación. Buenos Aires: Paidós.

· Camas, V. 2008. Nuevas perspectivas en la observación participante. Madrid: Editorial Síntesis.

· Delgado, J. M. y Gutierrez, J. (coords.). 1995. Métodos y técnicas cualitativas de investigación en ciencias sociales. Madrid: Síntesis.

· Guasch, Ó. 1999. Observación participante. Madrid: CIS.

· Gutierrez, J. 2007. La investigación social del turismo. Madrid: Thomson.

· Landeta, J. 1999. El método Delphi. Una técnica de previsión para la incertidumbre. Barcelona: Ariel Practicum.

· Sirakaya-Turk, E. et al. (eds.). 1999. Research Methods for Leisure, Recreation and Tourism. Cambridge: Cabi Tourism.

*Todas las referencias se pueden localizar en la biblioteca de Sociología de la UDC.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.