Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Planificación e xestión de destinos e produtos turísticos para grupos especiais Código 615524019
Titulación
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Gomis Rodriguez, Alfonso
Correo electrónico
alfonso.gomis@udc.es
Profesorado
Gomis Rodriguez, Alfonso
Correo electrónico
alfonso.gomis@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos
A7 CE9 - Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sustentable das comunidades receptoras
A12 CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
B7 CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
B10 CG5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B12 CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 CT1 - Resolver problemas de forma efectiva
C4 CT4 - Traballar de forma colaborativa
C8 CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica
C9 CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AP6
AP7
AM3
BM2
BM4
BM5
BM7
BM12
CM1
CM4
CM8
CM9
BM10

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa C4 0 15 15
Discusión dirixida B4 B10 C1 C9 4 0 4
Lecturas A7 B5 C8 0 10 10
Sesión maxistral A12 A6 C7 26 0 26
Traballos tutelados B2 B7 B9 B12 C6 0 15 15
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa
Discusión dirixida
Lecturas
Sesión maxistral
Traballos tutelados

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados B2 B7 B9 B12 C6 Trabajo sobre el análisis pormenorizado de un destino especializado en alguna de las tendencias turísticas comentadas en el programa de la asignatura. El alumnado presencial deberá de hacer este trabajo en grupos de un máximo de 3 personas, deberán de entregarlo a través de la plataforma online en formato PDF y con una extensión máxima de 15 páginas. El alumnado online podrá elegir si quiere hacerlo de manera individual o en grupo pero en ambos casos deberá de entregarlo a través de la plataforma online en formato PDF con una extensión máxima de 15 páginas. El documento deberá de llamarse siguiendo la siguiente propuesta: Destino y el primer apellido de los diferentes componentes del grupo: Destino_Apellido_Apellido_Apellido.pdf 50
Discusión dirixida B4 B10 C1 C9 Participación en los foros propuestos en la plataforma virtual o en el aula. 10
Lecturas A7 B5 C8 Lectura de dos documentos elegidos por el alumnado (misma temática) a partir de la propuesta previa realizada por el docente y que se puede consultar en la plataforma Moodle. Para la evaluación el alumnado deberá de entregar una recensión a través de la plataforma Moodle en formato PDF y con una extensión máxima de 6 páginas. 40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

BIBLIOGRAFÍA

ABAD C. (2011). El turismo idiomático en España como potenciador cultural en ciudades patrimoniales: el caso de Salamanca y Alcalá de Henares. Cuadernos de turismo, (27), 701-723.

ALCAIDE, J. (2005): «¿Dónde está el Marketing para mayores?», Marketing+Ventas, nº 205, septiembre, pp. 46-57.

ALONSO, J.; GRANDE, I. (2004): Comportamiento del consumidor: decisiones y estrategia de marketing. 5ªed. Madrid: ESIC.

ÁLVAREZ, A. (1994): El ocio turístico en las sociedades industriales avanzadas. Barcelona: Bosch.

ARMANDANS, I. (2002) Actividad de ocio-turístico y personas mayores: Análisis de diferencias psicosociales entre “viajeros” y “no viajeros”. Tesis doctoral. Universidad de Barcelona, España

BALOGLU, S.; SOEMAKER, S. (2001): “Prediction of Senior Travelers’ Motorcoach Use from De-mographic, Psychological, and Psychographic Characteristics”, Journal of Travel Research, 40 (1), pp. 12-18.

BATRA, A. (2009): “Senior Pleasure Tourists: Examination of their Demography, Travel Ex-perience, and Travel Behavior Upon Visiting the Bangkok Metropolis”, International Jour-nal of Hospitality & Tourism Administration, 10 (3), pp. 197-212.

BORJA, L.; CASANOVAS, J.A.; BOSCH, A. (2002): El consumidor turístico. Madrid: ESIC.

BUENO, M. y MEROÑO, M. (2017). Perfiles turísticos en función de las motivaciones para viajar. Cuadernos de Turismo, (39), 41-65.

CABRERA ROLLÁN, M. (2014). El papel del marketing en el turismo LGBT: especial dedicación a los eventos.

CHEN, C.; WU, C. (2009): “How Motivations, Constraints, and Demographic Factors Predict Seniors’ Overseas Travel Propensity”, Asia Pacific Management Review, 14 (3), pp. 301- -312.

CHEN, H.W. J. (2009): Baby Boomers ‘and Seniors’ Domestic Travel Motivations: An Examina-tion of Citizens in Tainan, Taiwan. (Master Thesis). University of Waterloo.

COOPER, C., FLETCHER, J., FYALL, A., GILBERT, D. & WANHILL, S. (2007) “El turismo: teoría y práctica”. Síntesis, Madrid 3

GARCÍA ORTEGA, MARTHA; MARÍN POOT, HÉCTOR MANUEL (2014). “Creación y apropiación de espacios sociales en el turismo gay: Identidad, consumo y mercado en el Caribe mexicano”. Culturales Época II 2 (1): 71-94.

HOSTELTUR (2013). Reportaje “Millennials, el target de moda del turismo”. https://static.hosteltur.com/web/uploads/2013/10/REPORTAJE_-_Millennials_el_target_de_moda_del_turismo.pdf 

HOYO, M. y VALIENTE C. (2010). Turismo accesible, turismo para todos: la situación en Cataluña y España. Cuadernos de Turismo, (25), 25-44.

MONER KORFLÜR, CARYN; ROYO VELA, MARCELO; RUIZ MOLINA, M. EUGENIA (2007). “Oferta y demanda en el mercado turístico homosexual: una propuesta de estrategias de intercambio para la mejora del marketing en el segmento”. Cuadernos de Turismo 20: 171-197

OTERO, A. y GONZÁLEZ M. (2015). Turismo LGTB. Unha aproximación ao caso de Galicia. Revista Galega de Economía, 23(1).

González, P. y De la Orden M. (2015). Primer estudio académico sobre Turismo Halal en España. In Didáctica actual para enseñanza superior (pp. 479-492). ACCI (Asociación Cultural y Científica Iberoamericana).

Quiroga, M. (2014). Desarrollo local Halal. El turismo halal como emprendimiento innovador. In SERMED 2014 Conference Papers (No. p28). Instituto Universitario de Análisis Económico y Social.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías