Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 - Determinar as dimensións e categorías axeitadas para o diagnóstico e a análise científica das situacións de exclusión social. |
A3 |
CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social. |
A4 |
CE4 - Recompilar e interpretar a información suficiente para chegar a diagnósticos fiables sobre os riscos de exclusión e os factores de vulnerabilidade social. |
B2 |
CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional. |
B5 |
CB5 - Comunicar con claridade os coñecementos e problemas científicos sobre os que se traballa tanto a un público non experto como de especialistas. |
B6 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B7 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B8 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B13 |
CX1 - Comprender e integrar coñecementos complexos para traducilos en propostas de investigación e programas de intervención en contextos sociais problemáticos. |
B14 |
CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa. |
B15 |
CX3 - Deseñar, aplicar e avaliar proxectos de investigación en ciencias sociais relacionados cos procesos e as situacións de exclusión social. |
B17 |
CX5 - Elaborar e defender informes, proxectos e memorias no campo das ciencias sociais. |
C3 |
CT3 - Using ICT in working contexts and lifelong learning. |
C6 |
CT6 -Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines. |
C7 |
CT7 - Developing the ability to work in interdisciplinary and transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer o papel histórico da información estatística na evolución das ciencias sociais e do estado de benestar |
|
BC14
|
CC3
|
Analizar os factores ideolóxicos, coxunturais e discrecionais na produción e interpretación de datos estatísticos |
AC1
|
BC6 BC8 BC13 BC14
|
CC3
|
Coñecer en profundidade algunhas das principais fontes de información estatística que recolle datos oficiais para a análise das desigualdades e da exclusión social, nas súas distintas vertentes |
AC3 AC4
|
BC7 BC17
|
CC3 CC6 CC7
|
Apreciar a pertinencia e as limitacións da información e ferramentas estatísticas dispoñibles para a análise e avaliación das políticas sociais |
AC1 AC4
|
BC2 BC8 BC14 BC15
|
CC3 CC7
|
Avaliar e deseñar indicadores e probas estatísticas adecuadas ao problema de investigación proposto |
AC1 AC3 AC4
|
BC2 BC5 BC13 BC15
|
CC7
|
Manexar e representar graficamente a información estatística a través de distintos programas e ferramentas informáticas |
|
BC5 BC17
|
CC7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Breve introdución histórica sobre estatísticas sociais |
• As orixes da estatítica social
• A chegada e desenvolvemento da estatitica inferencial
|
Ideoloxía e estatística: da invisibilidade á construción social do problema |
• O que non se conta non existe
• O proceso de sobredimensionar |
Argumentando con estatística |
• Argumentar
• Ilustrar
• Documentar
|
Principais fontes estatísticas e indicadores para o estudo da exclusión social e das políticas sociais |
• Operacións estatísticas do INE sobre o nivel e condicións de vida.
• Enquisa anual de custo laboral do INE.
• Enquisa Estrutural a Fogares (EEF), IGE.
• OECD Family Database
• Eurostat: Statistics of Income and Living Conditions (SILC) / Statistics on Social Protection
|
Fontes bibliográficas: |
• A referenciación da bibliografía
• Os xestores bibliográficos
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workshop |
A3 A4 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 |
9 |
45 |
54 |
Student portfolio |
A3 A4 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 |
9 |
45 |
54 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 B6 B14 C3 |
12 |
24 |
36 |
|
Personalized attention |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workshop |
Os obradoiros consistirán en traballar individualmente o en grupo exercicios de resolución de problemas e aplicación de coñecementos sobre os temas expostas na bibliografía e na documentación, así como nas clases maxistrais. Requiren lectura e preparación previa de materiais. Algúns dos exercicios desenvolvidos durante os obradoiros plasmaranse en resultados que conformarán o portafolio do alumno. |
Student portfolio |
Para esta materia levarase un portafolios dos traballos de cada alumno, o cal consistirá, básicamente, nos resultados dos exercicios realizados nos obradoiros e ampliados mediante traballo autónomo (ou en exercicios sustitutorios equivalentes). Cada exercico responderá a instrucións e a criterios de avaliación detallados con anterioridade a súa entrega. As instruccións contarán con data de entrega, e se penalizará o atraso. |
Guest lecture / keynote speech |
Dedicaranse horas presenciais para a presentación e discusión de cada tema, partindo dunha bibliografía e documentación de partida. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Student portfolio |
|
Description |
A atención personalizada que se contempla para o portafolio do alumno refire a titorías individualizadas, presenciais ou por internet, para aclarar as dúbidas e concretar suxestións adaptadas a cada caso. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Student portfolio |
A3 A4 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 |
Para esta materia levarase un portafolios dos traballos de cada alumno, o cal consistirá, básicamente, nos resultados dos exercicios realizados nos obradoiros e ampliados mediante traballo autónomo (ou en exercicios sustitutorios equivalentes). Cada exercico responderá a instrucións e a criterios de avaliación detallados con anterioridade a súa entrega. As instruccións contarán con data de entrega, e se penalizará o atraso. |
100 |
|
Assessment comments |
Haberá exercicios para o seu seguimento presencial e outros equivalentes para os alumnos on-line. Os exercicios e traballos on-line son tamén o sistema alternativo para os alumnos a tempo parcial que soliciten dispensa de asistencia. Todos os materiais e a información para realizar os exercicios e traballos que conformen o portafolio estarán dispoñibles na plataforma Moodle. Os alumnos que se presenten á convocatoria da segunda oportunidade, Terán que presentar os mesmos traballos que se requiren para os alumnos on-line.
|
Sources of information |
Basic
|
Porter, Theodore (2009). "Las estadísticas y el curso de la razón pública: compromiso e imparcialidad en un mundo cuantificado". Empiria 18: 19-35
GUPTA, D.K. (2010). Analyzing Public Policy: Concepts, Tools, and Techniques. Londres: CQ Press
NAVARRO, V (2015). Ataque a la democracia y al bienestar. Barcelona: Anagrama
WILKINSON, R.W. e PICKETT, K (2009). Desigualdad: un análisis de la infelicidad colectiva. Barcelona: Turner
PAZOS MORÁN, M (2013). Desiguales por ley. Madrid: La Catarata
García Ferrando, Manuel (Comp) (2015). El análiis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. Madrid: Alianza
MARTÍNEZ GARCIA, J. S (2013). Estructura social y desigualdad en España. Madrid: La Catarata
Cea D’Ancona, Mª Angeles (2012). Fundamentos y aplicaciones en metodología cuantitativa. Madrid: Síntesis
Fernández Esquinas, Manuel (2003). “Criterios de calidad en la investigación social: la producción de datos sociales”. Empiria 6: 47-77 |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|