Identifying Data 2018/19
Subject (*) Design, management and evaluation of social policies Code 615525009
Study programme
Mestrado Universitario en Políticas Sociais e Intervención Sociocomunitaria
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description A asignatura é una introducción a os conceptos básicos do deseño, xestión y avaliación dos proxectos sociais. A través da discusión sistemática dos textos principais e de traballos e guías existentes, os estudantes aprenderán cómo facer dende o principio ao fin un proxecto de temática social. A asignatura ten un componente eminentemente práctico.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A3 CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social.
A6 CE6 - Avaliar a capacidade e eficacia das medidas de intervención para corrixir ou previr situacións e procesos de exclusión social.
A7 CE7 - Identificar e valorar a posibilidade de intervención e prevención en procesos de conflitividade social.
A8 CE8 - Identificar procesos e factores de cohesión social, e deseñar medidas para a súa potenciación.
B1 CB1 - Demostrar coñecementos avanzados, de carácter multidisciplinar, para a investigación e o exercicio profesional no ámbito da exclusión social.
B2 CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional.
B4 CB4 - Identificar os dilemas éticos e a responsabilidade social tras os retos formulados na práctica profesional e investigadora.
B8 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B9 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B10 CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B13 CX1 - Comprender e integrar coñecementos complexos para traducilos en propostas de investigación e programas de intervención en contextos sociais problemáticos.
B14 CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa.
B15 CX3 - Deseñar, aplicar e avaliar proxectos de investigación en ciencias sociais relacionados cos procesos e as situacións de exclusión social.
B17 CX5 - Elaborar e defender informes, proxectos e memorias no campo das ciencias sociais.
B21 CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión.
C5 CT5 - Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people.
C6 CT6 -Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 CT7 - Developing the ability to work in interdisciplinary and transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social. AC3
AC6
AC7
AC8
BC1
BC2
BC4
BC8
BC9
BC10
BC13
BC14
BC15
BC17
BC21
CC5
CC6
CC7
CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional. AC3
AC6
AC7
AC8
BC2
BC8
BC9
BC17
BC21
CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa. AC3
AC6
AC7
BC1
BC9
BC14
BC21
CC5
CC6
CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión. AC3
AC6
AC7
AC8
BC1
BC2
BC4
BC8
BC9
BC10
BC13
BC14
BC15
BC21

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. Conceptos básicos das políticas sociais
TEMA 2. Actores nas políticas sociais
TEMA 3. Problematización e establecemento da axenda pública.
TEMA 4. Formulación e deseño das políticas sociais
TEMA 5. A implementación das políticas sociais: enfoques e instrumentos
TEMA 6. A avaliación das políticas sociais: concepto, utilidade, procedimento e tipoloxías
TEMA 7. Ferramentas de avaliación

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A3 A6 A7 A8 B1 B2 B4 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B17 B21 C5 C6 C7 40 85 125
Guest lecture / keynote speech A3 B2 B14 B21 10 15 25
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects O traballo que se realizará para a materia consistirá na avaliación dunha política pública concreta. Cada estudante deberá escoller unha política municipal para poder facer un deseño da avaliación, fixar os indicadores e finalmente elaborar un pequeno informe avaliativo.
Guest lecture / keynote speech Cada xornada lectiva comezará cunha hora de sesión maxistral na que se aborden os contidos teóricos.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A3 B2 B14 B21 Participación activa na clase (10%)
Realización das prácticas e debates de cada unha das sesións (20%)
20
Supervised projects A3 A6 A7 A8 B1 B2 B4 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B17 B21 C5 C6 C7 O traballo que se realizará para a materia consistirá na avaliación dunha política pública concreta. Cada estudante deberá escoller unha política municipal para poder facer un deseño da avaliación, fixar os indicadores e finalmente elaborar un pequeno informe avaliativo.
80
 
Assessment comments

Na medida do posible, o traballo final farase en coordinación coa asignatura "INVESTIGACIÓN-ACCIÓN PARTICIPATIVA, ACCIÓN COMUNITARIA E XESTIÓN DAS ORGANIZACIÓNS SOCIAIS". As instruccións e detalles a este respecto serán propostas na plataforma moodle por parte dos equipos docentes das dous materias. 

Para os estudantes da modalidade a distancia o traballo tutelado terá un 100% de peso na calificación final.


Sources of information
Basic GEORGE, V. and WILDING, P (1996 (5ª ed.)). Ideolology and Social Welfare. London: Routledge
HOEFER, R. (2016). Advocacy practice for social justice. Chicago: Lyceum
BIRKLAND, T.A (2005). An Introduction to the Policy Process. Theories, concepts andmodels of public policy making. Armonk: M:E. Sharpe
HASGUINDÉGUY, J.B (2015). Análisis de políticas públicas. . Madrid: Tecnos
SUBIRATS, J., KNOEPFEL, P.; LARRUE, C. y VARONE, F. (2008). Análisis y gestión de política públicas. . Barcelona: Ariel
MUNGER, M. (2000). Analyzing Policy. Choices, Conflicts and Practices. . New York, Norton.
RAMIO, C. y BALLART, X. (2000). Ciencia de la Administración.. Valencia: Tirant lo Blanch
DENTE, B. y SUBIRATS, J. (2014). Decisiones públicas. Análisis y estudio de los procesos de decisión en políticas públicas. Barcelona: Ariel
TAMAYO SAENZ, M (1997). El análisis de las políticas públicas. Madrid, Alianza editorial
NAVARRO, C (2008). El estudio de las políticas públicas. Revista Jurídica de la UAM
BAÑÓN, R (2003). La evaluación de la acción y de las políticas públicaS. Madrid:Díaz de Santos
SABATIER, P. & MAZMANIAM, A (1993). La implementación de la política pública: un marco de análisis. Aguilar Villanueva, L La Implementación de las Políticas Públicas. México: Miguel Angel Porrúa.
BAUMGARTNER, F; Berry, J.; HOINACKI, M.; LEECCH, B (2009). Lobbing and policy change. Chicago: The University of Chicago Press
DE MIGUEL, J., CAIS, J. y VAQUERA, E. (1999). Modelo de indicadores de calidad de las Universidades. Gestión y Análisis de Políticas Publicas, nº 16
HECLO, H. (1974). Modern social politics in Britain end Sweden. New Haven and London: Yale University Press.
WEIMER, D. L. & V (1998). Policy analysis, concepts and practice.. New Jersey: Prentice Hall
STONE, D. (1997). Policy Paradox. The Art of Political Decision Making. . New York, Norton.
SIMPSON, G. & CONNOR, S. (2011). Social Policy for social welfare professioals. Bristol: the policy press
PASTOR, G. (2014). Teoría y prácticas de las políticas públicas. Valencia: Tirant lo Blanch
PARSONS, W (2007). Una introducción a la teoría y la práctica del análisis de políticas públicas. México: FLACSO

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.