Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social. |
A6 |
CE6 - Avaliar a capacidade e eficacia das medidas de intervención para corrixir ou previr situacións e procesos de exclusión social. |
A7 |
CE7 - Identificar e valorar a posibilidade de intervención e prevención en procesos de conflitividade social. |
A8 |
CE8 - Identificar procesos e factores de cohesión social, e deseñar medidas para a súa potenciación. |
B1 |
CB1 - Demostrar coñecementos avanzados, de carácter multidisciplinar, para a investigación e o exercicio profesional no ámbito da exclusión social. |
B2 |
CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional. |
B4 |
CB4 - Identificar os dilemas éticos e a responsabilidade social tras os retos formulados na práctica profesional e investigadora. |
B8 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B9 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B10 |
CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B13 |
CX1 - Comprender e integrar coñecementos complexos para traducilos en propostas de investigación e programas de intervención en contextos sociais problemáticos. |
B14 |
CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa. |
B15 |
CX3 - Deseñar, aplicar e avaliar proxectos de investigación en ciencias sociais relacionados cos procesos e as situacións de exclusión social. |
B17 |
CX5 - Elaborar e defender informes, proxectos e memorias no campo das ciencias sociais. |
B21 |
CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión. |
C5 |
CT5 - Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people. |
C6 |
CT6 -Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines. |
C7 |
CT7 - Developing the ability to work in interdisciplinary and transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social. |
AC3 AC6 AC7 AC8
|
BC1 BC2 BC4 BC8 BC9 BC10 BC13 BC14 BC15 BC17 BC21
|
CC5 CC6 CC7
|
CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional. |
AC3 AC6 AC7 AC8
|
BC2 BC8 BC9 BC17 BC21
|
|
CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa. |
AC3 AC6 AC7
|
BC1 BC9 BC14 BC21
|
CC5 CC6
|
CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión. |
AC3 AC6 AC7 AC8
|
BC1 BC2 BC4 BC8 BC9 BC10 BC13 BC14 BC15 BC21
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. Conceptos básicos das políticas sociais |
|
TEMA 2. Actores nas políticas sociais |
|
TEMA 3. Problematización e establecemento da axenda pública. |
|
TEMA 4. Formulación e deseño das políticas sociais |
|
TEMA 5. A implementación das políticas sociais: enfoques e instrumentos |
|
TEMA 6. A avaliación das políticas sociais: concepto, utilidade, procedimento e tipoloxías |
|
TEMA 7. Ferramentas de avaliación |
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A3 A6 A7 A8 B1 B2 B4 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B17 B21 C5 C6 C7 |
40 |
85 |
125 |
Guest lecture / keynote speech |
A3 B2 B14 B21 |
10 |
15 |
25 |
|
Personalized attention |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
O traballo que se realizará para a materia consistirá na avaliación dunha política pública concreta. Cada estudante deberá escoller unha política municipal para poder facer un deseño da avaliación, fixar os indicadores e finalmente elaborar un pequeno informe avaliativo. |
Guest lecture / keynote speech |
Cada xornada lectiva comezará cunha hora de sesión maxistral na que se aborden os contidos teóricos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A3 B2 B14 B21 |
Participación activa na clase (10%)
Realización das prácticas e debates de cada unha das sesións (20%) |
20 |
Supervised projects |
A3 A6 A7 A8 B1 B2 B4 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B17 B21 C5 C6 C7 |
O traballo que se realizará para a materia consistirá na avaliación dunha política pública concreta. Cada estudante deberá escoller unha política municipal para poder facer un deseño da avaliación, fixar os indicadores e finalmente elaborar un pequeno informe avaliativo.
|
80 |
|
Assessment comments |
Na medida do posible, o traballo final farase en coordinación coa asignatura "INVESTIGACIÓN-ACCIÓN PARTICIPATIVA, ACCIÓN COMUNITARIA E XESTIÓN DAS ORGANIZACIÓNS SOCIAIS". As instruccións e detalles a este respecto serán propostas na plataforma moodle por parte dos equipos docentes das dous materias. Para os estudantes da modalidade a distancia o traballo tutelado terá un 100% de peso na calificación final.
|
Sources of information |
Basic
|
GEORGE, V. and WILDING, P (1996 (5ª ed.)). Ideolology and Social Welfare. London: Routledge
HOEFER, R. (2016). Advocacy practice for social justice. Chicago: Lyceum
BIRKLAND, T.A (2005). An Introduction to the Policy Process. Theories, concepts andmodels of public policy making. Armonk: M:E. Sharpe
HASGUINDÉGUY, J.B (2015). Análisis de políticas públicas. . Madrid: Tecnos
SUBIRATS, J., KNOEPFEL, P.; LARRUE, C. y VARONE, F. (2008). Análisis y gestión de política públicas. . Barcelona: Ariel
MUNGER, M. (2000). Analyzing Policy. Choices, Conflicts and Practices. . New York, Norton.
RAMIO, C. y BALLART, X. (2000). Ciencia de la Administración.. Valencia: Tirant lo Blanch
DENTE, B. y SUBIRATS, J. (2014). Decisiones públicas. Análisis y estudio de los procesos de decisión en políticas públicas. Barcelona: Ariel
TAMAYO SAENZ, M (1997). El análisis de las políticas públicas. Madrid, Alianza editorial
NAVARRO, C (2008). El estudio de las políticas públicas. Revista Jurídica de la UAM
BAÑÓN, R (2003). La evaluación de la acción y de las políticas públicaS. Madrid:Díaz de Santos
SABATIER, P. & MAZMANIAM, A (1993). La implementación de la política pública: un marco de análisis. Aguilar Villanueva, L La Implementación de las Políticas Públicas. México: Miguel Angel Porrúa.
BAUMGARTNER, F; Berry, J.; HOINACKI, M.; LEECCH, B (2009). Lobbing and policy change. Chicago: The University of Chicago Press
DE MIGUEL, J., CAIS, J. y VAQUERA, E. (1999). Modelo de indicadores de calidad de las Universidades. Gestión y Análisis de Políticas Publicas, nº 16
HECLO, H. (1974). Modern social politics in Britain end Sweden. New Haven and London: Yale University Press.
WEIMER, D. L. & V (1998). Policy analysis, concepts and practice.. New Jersey: Prentice Hall
STONE, D. (1997). Policy Paradox. The Art of Political Decision Making. . New York, Norton.
SIMPSON, G. & CONNOR, S. (2011). Social Policy for social welfare professioals. Bristol: the policy press
PASTOR, G. (2014). Teoría y prácticas de las políticas públicas. Valencia: Tirant lo Blanch
PARSONS, W (2007). Una introducción a la teoría y la práctica del análisis de políticas públicas. México: FLACSO |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|