This list is for orientation: required materials and some recommended further readings will be made available on the Moodle platform. Ayuntamiento
de Sevilla & Instituto Paulo Freire (s.d.). Materiales Didácticos para
trabajar la Participación Ciudadana. Bergold, Jarg & Thomas, Stefan
(2012). Participatory Research Methods: A Methodological Approach in Motion
[110 paragraphs]. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social
Research, 13 (1). Art. 30, http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs1201302. Bru Martín,
P., y Basagoiti R. (2003). La Investigación-Acción Participativa
comometodología de mediación e integración socio-comunitaria.
Comunidad:Publicación periódica del Programa de Actividades Comunitarias en
AtenciónPrimaria, nº 6. CIMAS
(Observatorio Internacional de Ciudadanía y Medio Ambiente Sostenible) (2009).
Manual de Metodologías Participativas, pp. 1-40. Dispoñible en
http://www.presupuestosparticipativos.com/los-presupuestos-participativos-y-las-po/_C3VTDDatmVEmYYYsYdvRIsil_ngZxyrxjOfBaaLp8YrojPPmW_ZltZD3V8TsXg0w Comas Arnau,
D. (2010). Los Presupuestos
Participativos y las políticas de juventud: Un estudio de caso sobre la cultura
de la participación social en España. DePalma, R.
(2010). Socially just research for social justice: negotiating consent and
safety in a participatory action research project. International Journal of
Research & Method in Education 33(3), pp. 215-227. DePalma, R.
(2009). Leaving Alinsu: towards a transformative community of practice. Mind
Culture and Activity 16(4), pp. 353 - 370. DePalma R,
Teague L (2008). A democratic community of practice: Unpicking all those words.
Educational Action Research, 16(4):441-456. De Ugarte, D. (2007) El Poder de las redes: Manual
ilustrado para ciberactivistas. Dispoñible en
https://lasindias.com/el-poder-de-las-redes/ Disalvo, D.
(2011). Comunidades virtuales. Mente y Cerebro 48, 60-67. El Troudi,
H., Harnecker, M., e Bonilla, L. (2005). Herramientas para la participación. Francés
García, F. & Carrillo Cano, A. (2010). Guía metodológica de presupuestos
participativos Ganuza, E.,
Paño, P., , Olivari, L., Buitrago, L., &
y Lorenzana, C. (2010). La democracia en acción: una visión desde las
metodologías participativas Kemmins S, McTaggart R (1988). Como planificar la
investigación-acción. Laertes ediciones, Barcelona Pérez Crego, M. C., DePalma, R., Serantes Pazos, A.,
Rodríguez Romero, M., Zapico Barbeito,
M.H., Pazos Leis, V., Cotelo Guerra, M. D., Iglesias Salgado, J.L., y Lampón
Gude, A. (2016). Investigando colaborativamente en Educación para el
desarrollo. Crónica de una experiencia. Presentación en el III Congreso
Internacional de Estudios del Desarrollo, Zargaoza. Prego Vázquez, G. and Zas Varela, L. (2015).
Identidades en los márgenes de la superdiversidad: prácticas comunicativas y
escalas sociolingüísticas en los nuevos espacios educativos multilingües en
Galicia. Discurso and Sociedad, 9(1, 2), 165-196. Verdía Varela, V. (2017). Participatory citizenship
initiatives as a crucial factor for social cohesion. In DePalma, R. & Pérez
Caramés, A. (Eds). Beyond Global Cities:
A Case Study of Emerging Super-Diversity. NY: Springer. Zas Varela, L. & Prego Vázquez, G. (2017) A view
of Linguistic Landscapes for an Ethical and Critical Education. In DePalma, R.
& Pérez Caramés, A. (Eds). Beyond
Global Cities: A Case Study of Emerging Super-Diversity. NY: Springer. Ayuntamiento de Sevilla &
Instituto Paulo Freire (s.d.). Materiales Didácticos para trabajar la
Participación Ciudadana. Bergold, Jarg & Thomas, Stefan (2012).
Participatory Research Methods: A Methodological Approach in Motion [110
paragraphs]. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social
Research, 13 (1). Art. 30, http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs1201302. Bru Martín, P., y Basagoiti R.
(2003). La Investigación-Acción Participativa comometodología de mediación e
integración socio-comunitaria. Comunidad:Publicación periódica del Programa de
Actividades Comunitarias en AtenciónPrimaria, nº 6. CIMAS (Observatorio
Internacional de Ciudadanía y Medio Ambiente Sostenible) (2009). Manual de
Metodologías Participativas, pp. 1-40. Dispoñible en http://www.presupuestosparticipativos.com/los-presupuestos-participativos-y-las-po/_C3VTDDatmVEmYYYsYdvRIsil_ngZxyrxjOfBaaLp8YrojPPmW_ZltZD3V8TsXg0w Comas Arnau, D. (2010). Los Presupuestos Participativos y las
políticas de juventud: Un estudio de caso sobre la cultura de la participación
social en España. DePalma, R. (2010). Socially
just research for social justice: negotiating consent and safety in a
participatory action research project. International Journal of Research &
Method in Education 33(3), pp. 215-227. DePalma, R. (2009). Leaving
Alinsu: towards a transformative community of practice. Mind Culture and
Activity 16(4), pp. 353 - 370. DePalma R, Teague L (2008). A
democratic community of practice: Unpicking all those words. Educational Action
Research, 16(4):441-456. De Ugarte, D. (2007) El Poder de las redes: Manual
ilustrado para ciberactivistas. Dispoñible en https://lasindias.com/el-poder-de-las-redes/ Disalvo, D. (2011).
Comunidades virtuales. Mente y Cerebro 48, 60-67. El Troudi, H., Harnecker, M.,
e Bonilla, L. (2005). Herramientas para la participación. Francés García, F. & Carrillo
Cano, A. (2010). Guía metodológica de presupuestos participativos Ganuza, E., Paño, P., ,
Olivari, L., Buitrago, L., & y
Lorenzana, C. (2010). La democracia en acción: una visión desde las
metodologías participativas Kemmins S, McTaggart R (1988). Como planificar la
investigación-acción. Laertes ediciones, Barcelona Pérez Crego, M. C., DePalma, R., Serantes Pazos, A., Rodríguez
Romero, M., Zapico Barbeito, M.H., Pazos
Leis, V., Cotelo Guerra, M. D., Iglesias Salgado, J.L., y Lampón Gude, A.
(2016). Investigando colaborativamente en Educación para el desarrollo. Crónica
de una experiencia. Presentación en el III Congreso Internacional de Estudios
del Desarrollo, Zargaoza. Prego Vázquez, G. and Zas Varela, L. (2015).
Identidades en los márgenes de la superdiversidad: prácticas comunicativas y
escalas sociolingüísticas en los nuevos espacios educativos multilingües en
Galicia. Discurso and Sociedad, 9(1, 2), 165-196. Verdía Varela, V. (2017). Participatory citizenship
initiatives as a crucial factor for social cohesion. In DePalma, R. & Pérez
Caramés, A. (Eds). Beyond Global Cities:
A Case Study of Emerging Super-Diversity. NY: Springer. Zas Varela, L. & Prego Vázquez, G. (2017) A view
of Linguistic Landscapes for an Ethical and Critical Education. In DePalma, R.
& Pérez Caramés, A. (Eds). Beyond
Global Cities: A Case Study of Emerging Super-Diversity. NY: Springer. |