Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
CE2 - Interpretar os feitos e as políticas sociais desde os distintos paradigmas teóricos vixentes na análise da exclusión. |
A9 |
CEM1 - Demostrar coñecementos avanzados sobre os principais movementos migratorios ao longo da historia e a súa relación con procesos de conflitividade e de cohesión social nas sociedades de orixe e destino |
A10 |
CEM2 - Dominar as principais ferramentas conceptuais e técnicas que permiten definir un colectivo e unha problemática migratoria como obxecto de estudo e análise. |
A11 |
CEM3 - Demostrar un coñecemento avanzado e crítico sobre as teorías e os debates académicos actuais de maior relevancia sobre as dinámicas migratorias e os procesos de integración dos colectivos migrantes. |
A14 |
CEM6 - Actuar como profesional competente e cualificado/a no ámbito da análise das migracións internacionais e do traballo con colectivos migrantes. |
B14 |
CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa. |
C1 |
CT1 - Adequate oral and written expression in the official languages. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
A2. CE2. Interpretar os feitos e as políticas sociais desde os distintos paradigmas teóricos vixentes na análise da exclusión. |
AC2
|
|
|
A.9. CEM1. Demostrar coñecementos avanzados sobre os principais movementos migratorios ao longo da historia e a súa relación con procesos de conflitividade e de cohesión social nas sociedades de orixe e destino |
AC9
|
|
|
A10.CEM2. Dominar as principais ferramentas conceptuais e técnicas que permiten definir un colectivo e unha problemática migratoria como obxecto de estudo e análise. |
AC10
|
|
|
A11.CEM3. Demostrar un coñecemento avanzado e crítico sobre as teorías e os debates académicos actuais de maior relevancia sobre as dinámicas migratorias e os procesos de integración dos colectivos migrantes. |
AC11
|
|
|
A14.CEM6.Actuar como profesional competente e cualificado/a no ámbito da análise das migracións internacionais e do traballo con colectivos migrantes. |
AC14
|
|
|
B14.CX2. Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa. |
|
BC14
|
|
C1.CT1.T1 - Reflexionar, chegar a conclusións e propoñer solucións a través do traballo en equipo. |
|
|
CC1
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1.-Emigration to America: pulling factors. |
1.1.- The construction of a global market
1.2.- The political construction of South America
1.3.- Capitalism, migration laws and labour market |
2.- The example of Galicia: pushing factors. |
2.1.-The changes in the Galician rural world
2.1.1. Spanish state framework’s conditioners: legal, political..
2.2.- Emigration as a dynamization process of the rural world |
3.- The memory of migration |
3.1.- Stories of migration and return
3.1.1.- Methodologies and techniques: oral history and life stories, genealogies and personal documents
3.2.- The places of memory
3.2.1.- Urban tours: the “Pasatiempo” Park |
4. A historical perspective of international migration theories |
4.1. Chicago School: Park and Thomas, and Znaniecki
4.2. Sociology of "Race and Ethnic relations"
4.3. North American contemporary sociology’s contribution to migration: Portes and Massey
4.4. French School and its theoretical contribution: Bourdieu and Sayad |
5. Explanatory theories of international migration processes
|
5.1. The push-pull economic model
5.2. Individual action theories
5.3. Social capital and networks theories
5.4. Social mobility theories
5.5. Core-periphery theories
5.6. Global cities model |
6. Novas teorías sobre as migracións internacionais. |
6.1. O transnacionalismo como paradigma emerxente
6.2. As migracións nun mundo globalizado.
6.4. O feminismo interseccional.
6.3. A teoría decolonial.
6.5. Estudos de fronteiras e mestizaxe |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A9 A10 A11 B14 |
42 |
42 |
84 |
Long answer / essay questions |
A2 A9 A10 A11 A14 B14 C1 |
0 |
58 |
58 |
Field trip |
A2 A9 A10 A11 C1 |
4 |
0 |
4 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Theoretical classes with the participation of students, around various content that compose the program |
Long answer / essay questions |
The test consists in choosing one of the topics related to the subject and making a reflection that involves reading of a minimum of 10 bibliographic references |
Field trip |
There will be a field trip to Betanzos where a class will be taught on migration history and its impact on the territory in Galicia, taking as a case study the Pastime Theme Park of Betanzos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Long answer / essay questions |
|
Description |
Students may consult with the professors in charge the doubts and questions they need in order the correct execution of the essay. To arrange a tutorial, it will be necessary to specify a day and time by email. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Long answer / essay questions |
A2 A9 A10 A11 A14 B14 C1 |
Students must complete a final essay, the evaluation corresponds to the value of 100% of the module. The contents given in the classroom, the readings, the depth in the analysis, the writing and the formal aspects of an essay will be taken into account. |
100 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
Cardesín, J.M. (2018). A Theme Park in Early 20th Century Galicia: a case study on the globalized visions of Indianos. R. de Palma & A. Pérez Caramés (coords.): Galician Migrations, New York, Springer, p. 63-79.
Houtum, H., Kramsch, O. y Zierhofer, W (eds.) (2005). B/ordering Space.. Londres: Ashgate Publishing.
Mezzadra, S.; Neilson, B. (2013). Border as method, or, the multiplication of labor.. Duke University Press
Anzaldua, G. (1987). Borderlands / La Frontera. The New Mestiza. . San Francisco: Aunt Lute Books.
Sennett, R. (2014). El extranjero: dos ensayos sobre el exilio. Barcelona: Anagrama
AA.VV. (2008). Estudios postcoloniales. Ensayos fundamentales. Madrid: Traficantes de Sueños
Sassen, S. (2013). Inmigrantes y ciudadanos: de las migraciones masivas a la Europa Fortaleza. Tres Cantos: Siglo XXI
Sayad, A. (2010). La doble ausencia: de las ilusiones del emigrado a los padecimientos del inmigrado. Rubí: Anthropos
Cardesín, J. M. (1999). La heterogeneidad de la reproducción social en una sociedad estratificada: la Galicia rural del S.XIX. F. Rodríguez Iglesias (dir.): Proyecto Galicia. Antropología, vol. XXVI, A Coruña, 1999, p. 396-437
Terrén, E. (2002). Razas en conflicto: perspectivas sociológicas. Barcelona: Anthropos
Portes, A.; DeWind, J. (2006). Repensando las migraciones internacionales. Nuevas perpectivas teóricas y empíricas. México: Miguel Ángel Porrúa
Zapata-Barrero, R. (ed.) (2010). Shaping the normative contours of the European Union: a Migration-Border framework.. Barcelona: CIDOB
Rea, A. (2009). Sociología de la inmigración. Barcelona: Hacer
Massey, D.; Arango, J; Graeme, H. ; Kouaocuci, A.; Pelegrino, A. (2000). Teorías de la Migración Internacional: Una reseña y una evaluación. Revista Trabajo, 3, pp. 5-50.
Messina, A. ; Lahav, G. (2006). The migration reader: exploring politics and policies. Boulder: Lynne Rienner
Ribas-Mateos, N. (2004). Una invitación a la sociología de las migraciones. Barcelona: Bellaterra.
Vázquez, A. (2008). Unha visión xeral da emigración galega contemporánea a América e a Europa. X.M. Cid et Alii, Migracións na Galicia contemporánea, Santiago, Sotelo Branco, p. 17-48 |
|
Complementary
|
|
Allegue, Gonzalo, 1992: Galegos, as mans de
América, Vigo, Nigra Barnett, Miguel, 2008: Galego, Xunta de
Galicia. Mezzadra, Sandro (2005) Derecho de fuga: migraciones, ciudadanía y globalización. Madrid:
Traficantes de Sueños. Houtum, H. (2005) “The Geopolitics of Borders
and Boundaries”. Geopolitics, 10(4):
672-679 Houtum, H. y T. V. Naerssen (2002) “Bordering,
Ordering and Othering”, Tijdschrift voor
Economische en Sociale Geografie, 93/2: 125-136 Houtum, H. y Pijpers, R. (2007) “The European
Union as a Gated Community: The Two-faced Border and Immigration Regime of the
EU”. Antipode, 39 (2): 291-309. Houtum, Henk (2010) “Human Blacklisting: The
Global Apartheid of the EU’s External Border Regime.” Environment and Planning D: Society and Space 28 (6): 957–976. Balibar, Étienne (2009) “Europe as
borderland”, Environment and Planning D:
Society and Space, 27(2): 190-215 Casas Cortés, M., Cobarrubias, S. y Pickles,
J. (2011) “Stretching Borders Beyond Sovereign Territories? Mapping EU and
Spain’s Border Externalization Policies” Geopolítica(s).
Revista de estudios sobre espacio y poder, 2(1): 71-90. Johnson, Corey; R. Jones; A. Paasi; L. Amoore;
A. Mountz; M. Salter ; y C. Rumford (2011) “Interventions on Rethinking ‘the
Border’ in Border Studies”. Political Geography 2011,vol. 30: 61-69. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Migration policies and migration law/615525012 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Identity, alterity. and intersectionality/615525006 |
|
Subjects that continue the syllabus |
The Spanish migration model/615525014 |
|
|