Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Determinar as dimensións e categorías axeitadas para o diagnóstico e a análise científica das situacións de exclusión social. |
A2 |
CE2 - Interpretar os feitos e as políticas sociais desde os distintos paradigmas teóricos vixentes na análise da exclusión. |
A3 |
CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social. |
A4 |
CE4 - Recompilar e interpretar a información suficiente para chegar a diagnósticos fiables sobre os riscos de exclusión e os factores de vulnerabilidade social. |
A5 |
CE5 - Interpretar as situacións e os procesos de marxinación social e económica de colectivos desde unha perspectiva histórica e macroestrutural. |
B3 |
CB3 - Seleccionar o marco científico adecuado para avaliar as evidencias dispoñibles e postular hipóteses razoadas sobre a avaliación previsible dos feitos sociais estudados. |
B5 |
CB5 - Comunicar con claridade os coñecementos e problemas científicos sobre os que se traballa tanto a un público non experto como de especialistas. |
B6 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B13 |
CX1 - Comprender e integrar coñecementos complexos para traducilos en propostas de investigación e programas de intervención en contextos sociais problemáticos. |
B15 |
CX3 - Deseñar, aplicar e avaliar proxectos de investigación en ciencias sociais relacionados cos procesos e as situacións de exclusión social. |
B17 |
CX5 - Elaborar e defender informes, proxectos e memorias no campo das ciencias sociais. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 -Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Formular un proxecto de investigación, cunha comprensión profunda da súa estrutura lóxica e metodolóxica |
AM1 AM3 AM4 AM5
|
BM3 BM6 BM13 BM15
|
CM3 CM5 CM7
|
Redactar informes de resultados de investigación cunha linguaxe axeitada e profesional |
AM1 AM2 AM4 AM5
|
BM5 BM6 BM17
|
CM5 CM6
|
Preparar unha presentación pública dos resultados da investigación |
AM1 AM2
|
BM5 BM17
|
CM6 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. A formulación da investigación e o seu proceso |
- Fases do proxecto de investigación
- Elaboración dun anteproxecto
- Elección e xustificación do tema de investigación ou obxecto de estudo
- Formulación de obxectivos e hipóteses
- Elaboración do marco teórico |
Tema 2. O deseño da investigación e as estratexias metodolóxicas |
- Metodoloxía e técnicas de investigación
- A elección metodolóxica
- O deseño metodolóxico |
Tema 3. A recollida de información e o tratamento dos datos |
- A preparación do traballo de campo
- A aplicación das técnicas de investigación cuantitativas e cualitativas
- A recollida da información/datos
- Rexistro e tratamento dos datos e información |
Tema 4. Análise dos resultados e redacción do informe |
- A análise e interpretación dos datos/información solicitada
- A comprobación das hipóteses
- As conclusións do estudo
- Estrutura do Informe Final
- O proceso de redacción
- A citación e referenciación segundo as normas académicas |
Tema 5. A presentación dos resultados |
- Recursos informáticos para a elaboración de presentacións
- Técnicas de exposición oral |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 B3 B6 B13 B15 B17 C3 C5 C6 C7 |
18 |
27 |
45 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A4 A5 B5 B17 C5 C6 C7 |
1 |
7 |
8 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 B3 B6 B13 B15 C3 C5 |
18 |
0 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Traballo individual que consiste no deseño dun proxecto de investigación social aplicada.
Cada alumno/a elixirá un tema monográfico sobre o que realizar o traballo sobre un tema relacionado coas especialidades do Máster. Para un maior aproveitamento da materia recoméndase que o tema coincida co TFM.
O traballo será explicado na aula e subiranse as instrucións concretas sobre a realización de leste a Moodle, para que teñan acceso a elas tanto o alumnado da modalidade presencial como o da modalidade en liña. Nalgunhas sesións de aula existirán breves espazos para a posta en común en relación ao desenvolvemento deste traballo. Para o alumnado en liña, establecerase un sistema de seguimento a través da plataforma Moodle, ou por correo electrónico.
|
Presentación oral |
Presentación oral do traballo tutelado, na aula.
A presentación non excederá os 20 minutos e é obrigatoria.
O alumnado en liña, disporá de dúas opcións para a súa presentación:
- Vía Skype na mesma data que os compañeiros/as con modalidade presencial.
- Mediante o envío dun vídeo da presentación, que será proxectado na aula, nas datas previstas para as presentacións. |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte do profesor dos aspectos fundamentais da materia. As exposicións complementaranse co uso de medios audiovisuais, lecturas e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes.
O material das sesións maxistrais, porase a disposición na plataforma Moodle, para o alumnado en liña e presencial.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
Levarase a cabo un seguimento personalizado dos traballos tutelados e a súa presentación oral, tanto nas sesións de traballo que se desenvolvan en clase, como en horario de titorías.
No caso de alumnado da modalidade en liña ou con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao comezo de curso un calendario específico de titorías compatibles coa súa dedicación e asistencia. As titorías poderán levar a cabo de maneira virtual (Skype ou correo electrónico). O material de traballo utilizado na clase, porase a disposición a través da plataforma virtual da materia (Moodle)
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 B3 B6 B13 B15 B17 C3 C5 C6 C7 |
Traballo individual que consiste no deseño dun proxecto de investigación social aplicada.
Cada alumno/a elixirá un tema monográfico sobre o que realizar o traballo sobre un tema relacionado coas especialidades do Máster.
Para a correcta realización do traballo é necesaria a participación activa: asistencia (alumnos/as presenciais) e seguimento continuado (alumnos/as en liña)
|
80 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A4 A5 B5 B17 C5 C6 C7 |
Presentación oral do traballo tutelado.
A presentación oral é obrigatoria para os/as alumnos das dúas modalidades
Valorarase o uso dos recursos aprendidos na materia.
O alumnado presencial, deberá presentala na aula.
O alumnado en liña, disporá de dúas opcións para a súa presentación:
- Vía Skype na mesma data que os compañeiros/as con modalidade presencial.
- Mediante o envío dun vídeo da presentación, que será proxectado na aula, nas datas previstas para as presentacións
|
20 |
|
Observacións avaliación |
É condición indispensable para superar a materia, obter como mínimo no traballo tutelado, a metade da máxima cualificación otorgable ( 4 de 8). A avaliación do alumnado da modalidade en liña ou con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e con dispensa académica de exención de asistencia será igual que a do alumnado con dedicación completa. Na 2ª oportunidade, os criterios de avaliación e traballos cualificables
serán iguais aos propostos para a 1ª convocatoria. Co fin de facilitar a participación a interacción entre o alumnado en liña
e presencial, abriranse foros virtuais. Os alumnos en modalidade en liña, poderán contar con titorías vía Skype
(previa cita) ou por correo electrónico.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
García Ferrando, M.; Ibáñez, J. y Alvira Martín, F. (1986,2000). El análisis de la realidad social. Métodos y tecnicas de investigación.. Madrid: Alianza
Nagy Hesse-Biber, Patricia Leavy (eds) (2006). Emergent methods in social research.. California: Thousand Oaks: Sage.
Hernández Sampieri, R.; Fernández Collado, C. y Baptista Lucio, M. P. (2010). Metodología de la investigación. Madrid: McGraw-Hill
Corbetta, P., & Fraile Maldonado, M. (2003). Metodología y técnicas de investigación social. . Madrid: McGraw-Hill.
Viedma, A. y Callejo, J. (2005). Proyectos y estrategias de investigación social: la perspectiva de la intervención . Madrid: McGraw-Hill
Creswell, John W. (1994). Research design: qualitative and quantitative approaches. Thousand Oaks: Sage. |
A bibliografía é orientativa. Detallarase o material de lectura obrigatorio correspondente a cada tema da materia, na plataforma Moodle |
Bibliografía complementaria
|
Warbuton, Nigel (2012). Cómo aprender a escribir. Barcelona: Paidós
Valles Martínez, M. (1997,2003). écnicas cualitativas de investigación social: reflexión metodológica y práctica profesional. Madrid: Síntesis
King, G., Verba, S., & Keohane, R. O. (2000). El diseño de la investigación social. La inferencia científica en los estudios cualitativos.. Madrid: Alianza
Lozares, C, Martín, A. López, P. (1998). El tratamiento multiestratégico en la investigación sociológica.. Papers, 55, 27-43.
Delgado, J.M y Gutiérrez, J (coord) (1994). étodos y técnicas cualitativas de investigación en Ciencias Sociales.. Madrid: Síntesis
Alvira Martín, F. (2011). La encuesta: Una perspectiva general metodológica. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.
Cea D´Ancona, M.A (2004). Métodos de encuesta: Teoría y práctica, errores y mejora.. Madrid: Síntesis
Jorge Sierra, E. (2003). Nuevos elementos para la reflexión metodológica en sociología. Del debate cuantitativo/cualitativo al dato complejo. Papers, 70, 57-81. |
As lecturas complementarias, adaptaranse durante o curso á metodoloxía e temática elixida por cada alumno/a para o desenvolvemento do seu traballo tutelado |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fontes de información e técnicas estatísticas para a análise das políticas sociais/615525007 | Técnicas cualitativas para a análise dos discursos e as realidades sociais/615525008 | Deseño, xestión e avaliación de políticas sociais/615525009 | Investigación-acción participativa, acción comunitaria e xestión das organizacións sociais/615525010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Traballo Final de Mestrado (TFM)/615525031 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para lograr un maior aproveitamento da materia, recoméndase elixir o tema do Traballo de Fin de Máster antes de cursala. O alumnado (independentemente da modalidade escollida) deberá revisar regularmente a plataforma Moodle e consultar os documentos. A vía de comunicación coa profesora, serán a institucional, é dicir o correo da udc e a plataforma virtual Moodle. |
|