Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
CE2 - Interpretar os feitos e as políticas sociais desde os distintos paradigmas teóricos vixentes na análise da exclusión. |
A5 |
CE5 - Interpretar as situacións e os procesos de marxinación social e económica de colectivos desde unha perspectiva histórica e macroestrutural. |
A6 |
CE6 - Avaliar a capacidade e eficacia das medidas de intervención para corrixir ou previr situacións e procesos de exclusión social. |
B1 |
CB1 - Demostrar coñecementos avanzados, de carácter multidisciplinar, para a investigación e o exercicio profesional no ámbito da exclusión social. |
B6 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B9 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B10 |
CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B11 |
CB11 - Participar en proxectos de investigación e colaboracións científicas no ámbito da exclusión social, en contextos interdisciplinares e de transferencia de coñecementos. |
B15 |
CX3 - Deseñar, aplicar e avaliar proxectos de investigación en ciencias sociais relacionados cos procesos e as situacións de exclusión social. |
B19 |
CX7 - Dar respostas innovadoras e orixinais ante situacións problemáticas emerxentes relacionadas coa exclusión social. |
B21 |
CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 – Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
CT9 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Formación complementaria en materia de políticas sociais e específicas (xénero, migración e avellentamento). |
AM2 AM5 AM6
|
BM1 BM6 BM19 BM21
|
CM2 CM3 CM4 CM5 CM7
|
2. Aprendizaxe na elaboración dunha proposta de investigación para o TFM |
AM2
|
BM1 BM9 BM10 BM11 BM15
|
CM1 CM8 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Asistencia a conferencias, seminarios o congresos relacionados coas políticas públicas. Libre elección por parte do alumnado. |
1.1. Asistencia a conferencias, seminarios o congresos sobre políticas públicas en xeral, ou sobre políticas específicas (igualdade de xénero, inmigración e avellentamento). |
2. Presentación de coñecementos adquiridos en formación de libre configuración en conferencias, seminarios e congresos relacionados coas materias do mestrado. |
2.1. Presentación de coñecementos adquiridos en formación de libre configuración ao conxunto de alumnado do MOPS. 15 min. máximo. Formato póster. |
3. Presentación pública de proxecto de TFM. Previas pautas xerais indicadas polo profesorado responsable da materia. |
3.1. Presentación pública de proxecto de TFM. Formación de tribunais entre o alumnado do mestrado. Realización de póster e informe dos membros do tribunais. |
4. Asistencia a formación en temáticas específicas deseñada desde o profesorado do MOPS. Transferencia de conocimiento. |
4.1. Asistencia e participación en xornadas específicas deseñadas polo profesorado do MOPS, con motivo de la transferencia de conocimiento. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A2 A5 A6 B1 B21 C2 C3 C4 C7 |
30 |
7 |
37 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A2 A5 B9 B1 |
9 |
0 |
9 |
Presentación oral |
B6 B9 C1 C2 C3 C7 |
8 |
8 |
16 |
Proba de ensaio |
B19 B6 C5 C4 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
O alumnado acudirá a actividades académicas vinculadas coas temáticas abordadas no mestrado, concretamente, por un valor de 20 horas de duración. Deberá presentar certificados de asistencia a ditas actividades. Esto formará parte da parte obrigatoria da materia. A selección será libre por parte do alumnado.
O profesorado do mestrado deseñará unha xornadas de formación de aproximadamente 10 horas de duración para o alumnado no seu conxunto para lograr transferencia de coñecementos. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
O alumnado realizará un primeiro avance do proxecto de TFM que será presentado ao conxunto do alumnado, e será avaliado por un tribunal do que formará parte o propio alumnado do mestrado. |
Presentación oral |
O alumnado realizará unha presentación oral do seu TFM, á que terá que asistir o grupo no seu conxunto, e do que formarán parte membros do alumnado coma tribunal (tendo que realizar un informe de avaliación do traballo presentado polos seus compañeiros/as). |
Proba de ensaio |
O alumnado poderá realizar de forma opcional un ensaio sobre a temática e debates que teñan relación coas conferencias, seminarios ou congresos ao que se asistiu. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba de ensaio |
|
Descrición |
En caso de existir dúbidas sobre a realización opcional do ensaio o alumnado poderá pedir unha titoría (previa concertación por e-mail). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A2 A5 A6 B1 B21 C2 C3 C4 C7 |
O alumnado acudirá a actividades académicas vinculadas coas temáticas abordadas no mestrado, concretamente, por un valor de 20 horas de duración. Deberá presentar certificados de asistencia a ditas actividades. Esto formará parte da parte obrigatoria da materia. A selección será libre por parte do alumnado.
O profesorado do mestrado poderá deseñar unha xornadas de formación de aproximadamente 10 horas de duración para o alumnado no seu conxunto para lograr transferencia de coñecementos. Esta asistencia terá unha valoración dun 30% na nota global. |
30 |
Proba de ensaio |
B19 B6 C5 C4 |
O alumno/a poderá optar ao outro 10% da nota final realizando un póster sobre o propio TFM, que servirá de apoio visual á presentación oral pública. |
10 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A2 A5 B9 B1 |
O alumnado realizará un primeiro avance do proxecto de TFM que será presentado ao conxunto do alumnado, e será avaliado por un tribunal do que formará parte o propio alumnado do mestrado. Esto terá un valor do 30 por cento da nota final. |
30 |
Presentación oral |
B6 B9 C1 C2 C3 C7 |
O alumnado realizará unha presentación oral do seu TFM ao igual que unha presentación da súa formación libre, á que terá que asistir o grupo no seu conxunto.
A presentación do seu proxecto de TFM será avaliado por membros do alumnado coma tribunal (tendo que realizar un informe de avaliación do traballo presentado polos seus compañeiros/as).
|
30 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Alguacil Gómez, J. (2011). Cómo se hace un trabajo de investigación en sociología. Madrid: Ediciones La Catarata
Baelo Álvarez, Manuel (2017). El arte de presentar trabajos académicos ante un tribunal: TFG, TFM y tesis doctoral: guía práctica para estudiantes universitarios. El Ejido: Círculo Rojo
Guinea-Martín, D. (2012). Trucos del oficio del investigador. Madrid: Gedisa
Caicedo, Claudia (2016). ¿Cómo elaborar un trabajo final de máster?. Barcelona: UOC |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Modelos de provisión do benestar/615525003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Historia e teorías dos movementos migratorios/615525013 | Historia das teorías feministas/615525017 |
|
Materias que continúan o temario |
Prácticas externas/615525028 |
|
|