Study programme competencies |
Code
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Study programme competences / results
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A5 |
Aprendizaje de los conceptos y de las técnicas estadísticas aplicadas a la sociedad humana. |
A7 |
Conocimiento y dominio de la metodología de las ciencias sociales y de sus técnicas básicas y avanzadas (cuantitativas y cualitativas) de investigación social; con especial atención a los aspectos de muestreo y de los programas informáticos de aplicación. |
A8 |
Análisis de las transformaciones y evolución de las sociedades contemporáneas. |
A9 |
Análisis de los principales conceptos y generalizaciones sobre la sociedad humana y sus procesos. |
A13 |
Habilidades para la evaluación y realización de estudios de calidad y satisfacción. |
A14 |
Capacidades en elaborar, utilizar, e interpretar indicadores sociales e instrumentos de medición social. |
A15 |
Conocimientos y habilidades para plantear y desarrollar una investigación aplicada en las diferentes áreas de la sociedad. |
A16 |
Conocimientos y habilidades técnicas para la produción y el análisis de los datos cuantitativos y cualitativos. |
A17 |
Conocimientos y habilidades en la búsqueda de información secundaria en las diferentes fuentes (instituciones oficiales, bibliotecas, internet, etc.). |
A18 |
Capacidades en evaluar los proyectos de políticas públicas y de intervención social, así como sus resultados. |
A19 |
Capacidades para definir, localizar y contactar la población objeto de integración social. |
A26 |
Saber elegir las técnicas de investigación social (cuantitativas y cualitativas) pertinentes en cada momento. |
A27 |
Conocimientos y habilidades de las técnicas de muestreo y de trabajo de campo. |
B1 |
Capacidad de organización y planificación. |
B3 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B4 |
Resolución de problemas. |
B5 |
Capacidad de gestión de la información. |
B13 |
Razonamiento crítico. |
B25 |
Capacidades para relacionar los conocimientos de la sociología y de otras disciplinas afines. |
B26 |
Capacidades en reconocer el carácter global y local de los fenómenos sociales. |
B27 |
Capacidades en reconocer la complejidad de los fenómenos sociales. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Ser capaz de deseñar un proxecto completo de investigación, dende o principio ao final. |
A5 A7 A14 A16 A17 A26 A27
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B3 B5
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C3 C8
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A27 Coñecementos e habilidades das técnicas de muestreo e de traballo de campo. |
A13 A15
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B1
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C8
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A26 Saber escoller as técnicas de investigación social (cuantitativas e cualitativas) pertinentes en cada momento. |
A15 A18
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B3 B4 B13
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C8
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A17 Coñecementos e habilidades na procura de información secundaria nas diferentes fontes (institucións oficiais, bibliotecas, internet, etc.). |
A8 A9 A26
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C8
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A16 Coñecementos e habilidades técnicas para a produción e a análise dos datos cuantitativos e cualitativos. |
A16
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B26 B27
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C6
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A15 Coñecementos e habilidades para suscitar e desenvolver unha investigación aplicada nas diferentes áreas da sociedade. |
A9 A13 A16
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B3 B4 B5
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C6 C8
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A7 Coñecemento e dominio da metodoloxía das ciencias sociais e das súas técnicas básicas e avanzadas (cuantitativas e cualitativas) de investigación social; con especial atención aos aspectos de muestreo e dos programas informáticos de aplicación.
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A5 A7 A14 A15 A16 A19 A26 A27
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B3 B4 B5 B25 B27
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C3 C6 C8
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Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introducción |
a) Orixe das enquisas.
b) Razons para realizar unha enquisa.
c) Temas posibles.
d) Expectativas e roles.
e) Cuestions éticas.
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2. Deseño e planificación da enquisa |
a) Deseño do proxecto.
b) Adecuación do deseño aos obxetivos.
c) Do modelo de análise á operativización dos conceptos
d)A medida e tipos de medida
e) Fases dunha investigación mediante enquisas.
f) O valor e a prioridade da información.
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3.Características xerais da investigación por enquisas |
a)Definición e rasgos característicos da enquisa
b) Tipos de enquisa
c) O deseño da mostra |
4. Desenvolvimento dos instrumentos para a enquisa II: a estructura do cuestionario e as preguntas:
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a) Partes o secciones dun cuestionario.
b) O fluxo das preguntas.
c) As preguntas e os seus tipos.
d) A redacción das preguntas.
e) Fontes do sesgo nas preguntas.
f) Formato e lonxitude do cuestionario.
g) As instruccions para a cumprimentación do cuestionario.
h) A validez das preguntas.
i) A validación do cuestionario: o pre-test.
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5. O deseño da mostra
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a) Teoría do muestreo.
b) Estadísticas frente a palabras.
c) A inferencia estadística.
d) O deseño da mostra .
e) Tipos de muestreo.
f) O tamaño da mostra.
g) Estimación de errores de muestreo.
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6. A recollida de datos |
a. A entrevista: tipos e técnicas,o papel do entrevistador/a, errores e sesgos do entrevistador, briefing.
b. O cuestionario por correo.
c. A entrevista telefónica: vellos e novos métodos.
d. A enquisa vía web: posibilidades, límites e práctica.
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7. O traballo de campo |
a) O contacto inicial coa persoa/unidade seleccionada e o seu calendario.
b) Procedementos de seguimento dos contactos.
c) Incentivos ós entrevistados/as.
d) As sustitucións.
e) Documentación do traballo de campo, coas seus procedementos e manuais.
f) La supervisión del trabajo de campo. |
8. O rexistro da información |
a) O dato e a matriz de datos. Unidade e variables.
b)A codificación e o rexistro dos datos
c)Identificación dos datos en soporte informático
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9. Análise de datos da enquisa: estratexias |
9. O análisis de datos da enquisa: estratexias analíticas
a) A elección da ferramenta estadística axeitada.
b) As relacions entre variables.
c) O uso de modelos na análise de enquisas.
d) Análise frente a interpretación.
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10. A interpretación dos resultados da enquisa e o informe de investigación |
a) Os resultados: guía para a súa interpretación.
b) A elaboración do informe final.
c) A preparación dos datos para a súa utilización pública.
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Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A8 A9 A14 A15 A16 A17 A26 A27 B25 B26 B27 |
20 |
0 |
20 |
ICT practicals |
A5 A7 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A26 A27 B1 B3 B4 B5 B13 B25 B26 B27 C3 C6 C8 |
20 |
20 |
40 |
Collaborative learning |
A9 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A26 A27 B4 B5 B13 B25 C3 C6 C8 |
28 |
0 |
28 |
Research (Research project) |
A5 A7 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A26 A27 B1 B3 B4 B5 B13 B25 C3 C6 C8 |
20 |
20 |
40 |
Objective test |
A5 A7 A13 A14 A15 A16 A26 A27 B3 B13 C3 C8 |
2 |
10 |
12 |
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Personalized attention |
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10 |
0 |
10 |
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(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Na sesión magistral explicaranse por parte do profesor os temas do programa. Poderá establecerse debate sobre diferentes aspectos dos temas que se están explicando. Os alumnos deberán, baseándose nas notas que tomen en clase, elaborar a súa propia asignatura, complementando as explicacións do profesor coas referencias bibliográficas do programa e coas que para cada tema vaia suxerindo o profesor. É obrigada a asistencia e participación en clase. |
ICT practicals |
Dependendo da natureza da práctica, esta realizarase ou ben no laboratorio de informática ou ben en seminarios, ou ben individualmente en casa. |
Collaborative learning |
Organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Research (Research project) |
Trátase de realizar un proxecto completo de deseño dunha investigación por enquisas. |
Objective test |
O alumno presentarase a unha proba obxectiva sobre os conceptos básicos da materia |
Personalized attention |
Methodologies
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ICT practicals |
Research (Research project) |
Collaborative learning |
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Description |
Titorías personalizadas. Se poden programar as titorías que os alumnos consideren necesarias. Dispoñibilidade virtual vía correo electrónico.
Nas titorías e nas sesións de aprendizaxe colaborativo supervisarase por parte do profesor o avance do deseño do proxecto.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.
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Assessment |
Methodologies
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Competencies / Results |
Description
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Qualification
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ICT practicals |
A5 A7 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A26 A27 B1 B3 B4 B5 B13 B25 B26 B27 C3 C6 C8 |
Para cada tema do programa o alumno/a terá que realizar unha práctica, co fin de conseguir as habilidades e destezas necesarias. |
20 |
Research (Research project) |
A5 A7 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A26 A27 B1 B3 B4 B5 B13 B25 C3 C6 C8 |
Realizarase en grupo un proxecto completo do deseño dunha investigación por enquisas. |
30 |
Objective test |
A5 A7 A13 A14 A15 A16 A26 A27 B3 B13 C3 C8 |
O alumno ten que superar unha proba obxectiva sobre os conceptos básicos da materia. |
50 |
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Assessment comments |
Sistema de avaliación: a nota final da materia é a media entre a parte
práctica (Prácticas e investigación) e a Proba obxectiva (exame). Para a correcta
realización de ambas é necesaria a asistencia a clase. Estas partes apróbanse
cun 5, sendo esta a nota mínima en cada unha para a realización da media. A nota das prácticas calcularase facendo a media aritmética dos exercicios
prácticos realizados (30% da nota). Cada práctica non entregada no tempo e
forma indicado valorarase cun cero e como tal computará na media. O traballo de
investigación en grupo suporá o 20% da nota. En caso de suspender unha das partes o alumno/a poderá recuperala na
segunda oportunidade, mantendo a nota da parte aprobada. O sistema de avaliación para o
alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial ou dispensa
académica de exención de asistencia: consistirá na realización dun exame final
(50% da nota) sobre os contidos do programa impartido en clase e na realización
dun traballo de curso individual (50% da nota) a entregar no momento sinalado
pola profesora na clase. Para a realización da media, ambas as partes debense superar cunha nota mínima de 5. En caso de suspender unha das partes o/a alumno/a
poderá recuperala na segunda oportunidade, mantendo a nota da parte aprobada.
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Sources of information |
Basic
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Complementary
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Couper, M.P. (2000). Web Surveys: A Review of Issues and Approaches. Public Opinion Quarterly, 64: 464-494 |
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Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Statistics Applied to the social sciences 1/615G01101 | Social Research Methods and Techniques/615G01105 | Statistics Applied to the social sciences 2/615G01201 | Multivariate Analysis of Social Data/615G01206 |
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Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
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Subjects that continue the syllabus |
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