Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A8 |
Análisis de las transformaciones y evolución de las sociedades contemporáneas. |
A15 |
Conocimientos y habilidades para plantear y desarrollar una investigación aplicada en las diferentes áreas de la sociedad. |
A16 |
Conocimientos y habilidades técnicas para la produción y el análisis de los datos cuantitativos y cualitativos. |
A24 |
Conocimientos y habilidades en transmitir los conceptos, problemáticas y perspectivas sociológicas. |
A26 |
Saber elegir las técnicas de investigación social (cuantitativas y cualitativas) pertinentes en cada momento. |
A35 |
Actitud crítica frente a las doctrinas y las prácticas sociales. |
B1 |
Capacidad de organización y planificación. |
B2 |
Toma de decisiones. |
B3 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B6 |
Comunicación oral y escrita en la lengua nativa. |
B12 |
Trabajo en equipo. |
B13 |
Razonamiento crítico. |
B18 |
Creatividad. |
B27 |
Capacidades en reconocer la complejidad de los fenómenos sociales. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Comprender o enfoque sociolóxico na investigación de mercados e desenrolar a capacidade de deseñar un proxecto de investigación de mercados |
A15 A16 A26
|
B1 B2 B3 B12 B27
|
C1 C4 C8
|
Analizar a construción do consumo en tanto que obxecto de estudo sociolóxico e comprender, dende o punto de vista histórico, as orixes da sociedade de consumo
|
A8 A24 A35
|
B6 B13 B27
|
C4
|
Estudar as principais correntes teóricas, dende o campo da socioloxía, ao estudo do consumo, desenrolando a análise crítica do consumo en tanto que fenómeno social.
|
A8 A24 A35
|
B3 B6 B13 B27
|
C1 C4
|
Adquirir habilidades para o deseño e execución dun traballo de investigación en grupo, e as súas diferentes fases: familiarizarse coa procura e traballo bibliográfico, e a delimitación das técnicas cualitativas. |
A15 A16 A26
|
B1 B2 B3 B6 B12 B18 B27
|
C1 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Theory |
Topic 1- Genesis and historical development of the consumer society
- The interest of the consumer as a social phenomenon
- The consumption from a historical perspective
- The development of mass consumer society
- From Fordism to post-Fordism
- Naomi Klein and the power of brands
Topic 2-Spain as consumer society
- The dual model of consumption in Spain in the early twentieth century
- The Spanish model of economic development and consumer society in Spain
- The values of Spanish society and consumption
Item 3-consumption, social distinction and the construction of social identities
- Veblen and the Theory of the Leisure Class
- The Social Distinction Bourdieu
- The consumption and the construction of social identities
- The postmodern society and consumption
Item 4: Introduction to marketing
- Concept and context of marketing
- Traditional-marketing: the importance of the product
- Contemporary-marketing: the importance of brand and customer |
Practice |
Practice 1: Design of a research project applied to market research.
- Field research
- Justification of research: interest, relevance, transfer of results
- Approach to the initial question and the hypothesis
- Definition of the general objective and specific objectives
Practice 2: Methodological Design (Ideal)
2.1. Depth interview
- Design typological box
- Design of the script interview
- Design Technical details of the interview
2.2. Discussion groups:
- Design the number and composition of groups (criteria of homogeneity and heterogeneity)
- Theme design script discussion group linking hypothesis, objectives and questions
- Overview of the focus group and the person who participates in the group
2.3. The participant and non participant
- Define the observation strategy (where make the observation, number of observations, days and times (all this based on the data that you consider relevant)
- Designing a form of observation with the variables to be analyzed (this information should be covered by the researcher / to the end of the observation as a diary of field)
2.4. Research budget
2.5 Work plan and schedule
Practice 3: DELIVERY OF THE FINAL REPORT (corrected practices and analysis of data collected in the field work).
- Treatment and presentation of information obtained in the interviews and in the focus groups
- Explanation on the analysis of the information obtained through the application of participant observation
- Instructions on how to style work of sociological research |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A8 A35 B13 B27 C1 C4 |
27 |
12 |
39 |
Research (Research project) |
A15 A16 A26 B1 B2 B3 B6 B12 B18 C8 |
47 |
32 |
79 |
Oral presentation |
A24 B6 C1 |
4 |
7 |
11 |
Objective test |
A8 A24 A35 B3 B6 B13 B27 C1 |
2 |
18 |
20 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Ao longo do curso as profesoras presentarán os diferentes temas teóricos do programa, que serán discutidos e analizados na clase. A participación dos/as alumnos/as, introducindo reflexións críticas e suscitando o debate, será fundamental para a dinámica do curso. |
Research (Research project) |
Para a realización da práctica formaranse grupos de traballo dun máximo de 4 persoas, a proposta dos/as alumnos/as. A principios de curso se lles pedirá aos/ás alumnos/as que entreguen un folio coa listaxe de nomes dos compoñentes do grupo de traballo.
Nas clases prácticas iranse explicando as diferentes prácticas e se levará a cabo un sistema de traballo en grupo, onde se porá en práctica o explicado, baixo a titoría personalizada das profesoras. As prácticas concretaranse na realización dun traballo de investigación durante o curso, que será en grupo, e consistirá basicamente en levar a cabo unha investigación (relacionada coa temática do consumo) sobre un tema relacionado co programa a elixir polos/as alumnos/as. Trátase de pór en práctica as técnicas de investigación de mercados e socioloxía do consumo que se explicarán en clase.
O informe final do estudo práctico será presentado a final de curso. Incluirá todas as prácticas realizadas ao longo do curso. As profesoras explicarán como deberán ordenarse as distintas prácticas realizadas durante o curso baixo esta estrutura de informe final. As prácticas serán as seguintes:
Práctica 1: Deseño do proxecto de investigación:
1.1. Titulo do proxecto
1.2. Entidade á cal sería presentado para o seu financiamento
1.3. Xustificación, interese da investigación e marco teórico
1.4. Pregunta inicial e hipótese
1.5. Obxectivo xeral e obxectivos concretos
Práctica 2. Deseño metodolóxico do proxecto de investigación:
2.1. Deseño de entrevistas en profundidade (marcadora tipolóxico, guión de entrevistas, mapa de contactos)
2.2. Deseño de observación (deseño da guía e da estratexia de observación)
2.3. Deseño de grupos de discusión (número de grupos de discusión, composición dos grupos de discusión, guión)
2.4. Plan de traballo e cronograma
Práctica 3: Realización do traballo de campo. Elixiranse dúas das tres técnicas de investigación deseñadas (entrevista, observación, grupo de discusión). Análise de contido dos resultados do traballo de campo.
Os grupos de traballo deberán DESEÑAR todas as técnicas de investigación explicadas. Con todo, SÓ deberanse realizar 2 das técnicas deseñadas (por exemplo e entrevista en profundidade). Os criterios mínimos esixidos de realización de traballo de campo, son os seguintes:
- Entrevista en profundidade: 2 entrevistas por persoa en cada grupo (polo menos 1 transcrición por persoa e entrega dos arquivos de audio da entrevista non transcrita)
- Observación: 5 Observacións por persoa en cada grupo coas fichas de observación cubertas
- Grupo focal: 1 grupo focal por grupo de traballo, trascrito.
As prácticas serán entregadas na data marcada polas profesoras, non se corrixirá ningunha práctica fóra de prazo. As prácticas corrixiranse unha vez polas profesoras: non hai segunda corrección. A avaliación farase sobre a base do informe final. As profesoras explicarán como deberán ordenarse as distintas prácticas realizadas durante o curso baixo a estrutura de informe final. |
Oral presentation |
O deseño do traballo de investigación, e eventualmente dous resultados preliminares do traballo de campo, serán expostos en clase ao resto dous compañeiros.
|
Objective test |
Exame con preguntas de carácter teórico e aberto. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Research (Research project) |
|
Description |
There will be personalized attention in the professor's office:
*Laura Oso Casas- Facultade de Socioloxía - Terceiro módulo. Rógase pedir cita previa por e-mail para acudir a titorías. E-mail: osofac@udc.es
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Research (Research project) |
A15 A16 A26 B1 B2 B3 B6 B12 B18 C8 |
O proxecto é o resultado final das prácticas realizadas durante o curso. Avaliarase sobre a base do informe final do traballo de investigación entregado. É imprescindible, no desenrolo da súa elaboración, cumplir as datas de entrega marcadas. |
50 |
Objective test |
A8 A24 A35 B3 B6 B13 B27 C1 |
O exame estará composto de preguntas de carácter aberto e teórico. Para a súa preparación é indispensable a asimilación comprensiva das leituras obrigatorias que se indicarán ao comezo do curso. O exame ten un valor do 40%.
A avaliación final do curso farase sobre a media das notas obtidas no exame (40%) e nas prácticas realizadas durante o curso (50%). Débense superar as dúas partes (lograr máis dun 5) para aprobar a materia.Tamén se considerará na avaliación final do curso a presentación oral do traballo (10%).
No caso de alumnos/as que superen só unha parte da materia (xa sexa teoría ou a práctica) e que teñan pendente la outra parte, só se lles gardará a nota correspondente á parte aprobada ata a convocatoria de Xullo do curso académico en vigor. Non caso de alumnos/as que non aproben a presentación oral do traballo deberán alcanzar polo menos un 5 entre a nota ponderada do traballo (50%) e do exame (40%) para poder aprobar a materia.
|
40 |
Oral presentation |
A24 B6 C1 |
A presentación oral do traballo de investigación suporá un 10% da nota final
|
10 |
|
Assessment comments |
A avaliación final do curso farase sobre a media das notas obtidas no exame (40%) e nas prácticas realizadas durante o curso (50%). Débense superar as dúas partes (lograr máis dun 5) para aprobar a materia.Tamén se considerará na avaliación final do curso a presentación oral do traballo (10%).
No caso de alumnos/as que superen só unha parte da materia (xa sexa teoría ou a práctica) e que teñan pendente a outra parte, só se lles gardará a nota correspondente á parte aprobada ata a convocatoria de Xullo do curso académico en vigor. No caso de alumnos/as que non aproben a presentación oral do traballo deberán alcanzar polo menos un 5 entre a nota ponderada do traballo (50%) e do exame (40%) para poder aprobar a materia.
|
Sources of information |
Basic
|
Lipovetsky, G. ((2007) ). La felicidad paradójica: ensayo sobre la sociedad de hiperconsumo,. Barcelona: Anagrama
Bauman, Z. ((2005) ). Amor Liquido. Acerca de la fragilidad de los vínculos humanos. Fondo de Cultura Ecomómica: Buenos Aires-México-Madrid
Brändle Señán, G. (2007)). Consumo y cambio social en España: evolución en el equipamiento doméstico (1983-2005). . REIS, n. 120
Gutiérrez Brito, J. ((2008) ). Dinámica del grupo de discusión. Cuaderno Metodologico. CIS. Madrid
Bocock, R. ((1995) ). El consumo. Madrid: Talasa
Borràs Català, V. ((1998) ). El consumo, un análisis sociológico. Barcelona: Cedecs Editorial
Alonso, L.E. y Conde, F. ((1994)). Historia del consumo en España: una aproximación a sus orígenes y primer desarrollo. Madrid: Debate
Fernández Nogales, A. ((2002) ). Investigación y técnicas de mercado. Madrid: ESIC
Bourdieu, P. ((1988) ). La Distinción. Madrid, Taurus
Alonso, L.E ((2005) ). La era del consumo. Madrid: Siglo XXI
Baudrillard, J. ((1974) ). La sociedad de consumo. Sus mitos, sus estructuras. Barcelona: Plaza y Janés
Bree, J. ((1995) ). Los niños, el consumo y el márketing. Barcelona: Paidós
Sarabia Sánchez, F.J. (coord.) ((1999) ). Metodología para la investigación en marketing y dirección de empresas,. Madrid: Ediciones Pirámide
Schor, J. B. ((2006) ). Nacidos para comprar. Los nuevos consumidores infantiles,. Barcelona: Paidós
Klein, N. ((2001) ). No Logo. El poder de las marcas. Barcelona: Paidós Contextos
((1994)). Política y Sociedad, nº16, mayo-agosto 1994. Número especial de la revista dedicado a la sociología del consumo. .
((2002)). Política y Sociedad, nº39, enero-abril 2002. Número especial de la revista dedicado a la sociología del consumo. .
Valles, M. ((1997)). Técnicas cualitativas de investigación social. Reflexión metodológica y práctica profesional. Madrid: Síntesis
Veblen, T. ((1974) ). Teoría de la clase ociosa. México: FCE
Bauman, Z. ((2007) ). Vida de consumo. Madrid: Fondo de Cultura Económica.
Alonso, L.E. ((2004)). “Las políticas del consumo: transformaciones en el proceso de trabajo y fragmentación de los estilos de vida”, . Revista Española de Sociología, 4: 7-50.
Durning, A. T. ((1994) ). ¿Cuánto es bastante. La sociedad de consumo y el futuro de la tierra?,. Barcelona: Apóstrofe Divulgación |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Social Research Methods and Techniques/615G01105 | Methodology of the Survey Research/615G01303 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|