Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A4 |
Investigar y analizar la comunicación audiovisual. |
A5 |
Conocer las teorías y la historia de la comunicación audiovisual. |
A11 |
Conocer las metodologías de investigación y análisis. |
B2 |
Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B5 |
Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B6 |
Expresarse correctamente tanto de forma oral como escrita en las lenguas oficiales de la comunidad autonoma. |
B9 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadania abierta, culta, critica, comprometida, democratica y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien comun. |
C1 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras |
C2 |
Valorar criticamente el conocimiento, la tecnologia y la informacion disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C3 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C4 |
Valorar la importancia que tiene la investigacion, la innovacion y el desarrollo tecnologico en el avance socioeconomico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Ser capaz de analiza-las obras audiovisuais desde a perspectiva da historia estética e tecnolóxica |
A4
|
|
|
Coñece-la evolución histórica do cine atendendendo ás principais obras cinematográficas |
A5
|
|
|
Ser capaz de expoñe-las conclusións e argumentacións dun estudio de forma clara, establecendo diálogo con argumentos que contradín os propios |
A4 A11
|
|
|
Ser capaz de escribir un estudio diacrónico comparativo das obras cinematográficas |
A4 A5 A11
|
|
|
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
|
B3
|
C2 C3
|
Mellorar a capacidade de análise. |
|
B2 B3
|
|
Habilidade para a organización e temporalización de tarefas |
|
B5 B9
|
|
Resolver problemas de forma efectiva. |
|
B9
|
|
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
|
B6
|
|
Traballar en equipo dun xeito colaborativo |
|
B5
|
C1 C4
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
O nacemento dun arte e dunha industria |
- A invención e os pioneiros
- O estatuto artístico
- As primeiras vangardas
|
Cine mudo e invención do sonoro |
- Expresionismo alemán
- O cinema europeo e norteamericano
- As vangardas soviéticas e o cinema ideolóxico
- O cinema español
|
Os anos 40 e 50 |
- A consolidación do sistema norteamericano
- O Neorrealismo italiano
- O realismo poético francés
- O cinema de postguerra española |
A revolución dos 60 |
- A Nouvelle Vague, o Free cinema e o Cinema Novo
- O novo cinema español
- O New American cinema
|
Dos anos 70 á actualidade
|
- Cinema comercial e cinema independente
- Grandes producións, novos formatos e efectos
- A posmodernidade
- O cinema español da democracia
|
Animación na historia do cinema |
- As primeiras longametraxes
- Walt Disney
- A animación e a televisión
- As novas formas de animación no cinema. A transformación tecnolóxica |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Sesión magistral |
A4 A5 A11 C3 C2 |
13 |
0 |
13 |
Análisis de fuentes documentales |
A4 A5 A11 B2 B3 B5 C3 C2 |
28 |
56 |
84 |
Presentación oral |
A5 A4 B6 B9 C1 C2 C4 |
7 |
7 |
14 |
Salida de campo |
A4 A5 |
5 |
0 |
5 |
Prueba objetiva |
A11 B2 B3 B6 |
3 |
30 |
33 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Sesión magistral |
A clase maxistral tamén é coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. O profesor exporá os aspectos máis relevantes que contextualizan cada etapa da historia do cine e amosará exemplos de filmes na aula. |
Análisis de fuentes documentales |
Na aula veránse películas ou fragmentos delas cada semana para que o alumno coñeza e analice o visto nas clases maxistrais. |
Presentación oral |
Presentación do traballo en grupos sobre algún filme. |
Salida de campo |
Visita a centros relacionados coa historia do audiovisual como o CGAI |
Prueba objetiva |
O alumno realizará un exame sobre o explicado nas sesións maxistrais, o material de estudio definido polo profesor e os traballos feitos sobre as películas. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Análisis de fuentes documentales |
|
Descripción |
Para a realización destes traballos o alumno contará coa atención do profesor. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Análisis de fuentes documentales |
A4 A5 A11 B2 B3 B5 C3 C2 |
Elaboración de traballos prácticos grupais e individuas sobre os contidos da materia |
40 |
Prueba objetiva |
A11 B2 B3 B6 |
Proba sobre os contidos das clases maxistrais e do visionado dos films. Para aprobar a materia é necesario ter superado estes exames. |
50 |
Presentación oral |
A5 A4 B6 B9 C1 C2 C4 |
Exposición oral de traballos prácticos.
Durante o curso, o docente darán máis indicacións sobre o calendario, estructura e forma desta tarefa. |
10 |
|
Observaciones evaluación |
Para aprobar a materia é necesario ter superadas as probas sobre os flimes e teoría. Os traballos deberán entregarse na data establecida. Se non se cumple esta condición, non se avaliarán. Valorarase a participación e rendemento do alumno na clase. Ortografía: unha falta de ortografía suporá o suspenso no traballo ou examen. Asemesmo, calquer fragmento copiado e detectado nos traballos entregados suporá a anulación dese traballo. Insístese no requisito imprescindible de que os alumnos vexan os filmes propostos. Para a oportunidade de xullo manterase a mesma porcentaxe de avaliación
que na de maio. Este apartado poderá sufrir modificacacións parciais debido a baixa médica da profesora.
|
Fuentes de información |
Básica
|
Chong, A (2010). Animación Digital. Barcelona: Blume
Martínez-Salanova Sánchez, Enrique (). El cine de animación. http://www.uhu.es/cine.educacion/cineyeducacion/historiacineanimacion.htm#E l_cine_de_animación_
Benet, Vicente J. (2012). El cine español. Una historia cultural. Barcelona. Paidós Comunicación
Barnouw, Erik (2005). El documental. Historia y estilo. Barcelona: Gedisa
Gubern, Román (2014). Historia del cine. Barcelona: Anagrama
VV.AA (2016). Historia del cine. Madrid: Fragua
Cousins, Mark (2011). Historia del cine. Barcelona: Blume
VV.AA (2009). Historia del cine español. Madrid: Cátedra
Memba, Javier (2008). Historia del Cine Universal. Madrid: T&B Editores
Sánchez Noriega, José Luis (2018). Historia del cine. Teoría, estéticas y géneros . Madrid: Alianza Editorial
Castro de Paz, J. L. (coord.) (1996). Historia do cine en Galicia. A Coruña: Vía Láctea Editoria
Cousins, Mark (2011-2014). The story of film. Una odisea. Inglaterra. Avalon/Cameo |
Caparrós Lera, J. M., Historia del cine europeo: de Lumière a Lars von Trier. Madrid: Rialp, 2007.
Caparrós Lera, J. M., Historia del cine mundial. Madrid: Rialp. 2009.
Castro de Paz, J. L. (coord.), Historia do cine en Galicia. Perillo: Vía Láctea, 1996.
Chong, A., Animación digital. Barcelona: Blume, 2010.
Costa, J., Películas clave del cine de animación. Robin Cook Press, 2010
Cousins, M., Historia del cine. Barcelona: Blume, 2005.
García Fernández, E.,Guía histórica del cine: 1895-2001. Madrid: UCM, 2002.
García Fernández, E., Historia del cine. Madrid: Fragua, 2011.
Gubern, R., Historia del cine. Lumen: Barcelona: 2000.
Kerlow, I., The Art of 3-D Computer Animation and Effects. Wiley, 2009.
Memba, J., Historia del cine universal. Madrid: T&B, 2008.
Sánchez Noriega, J. L., Historia del cine: teoría y géneros cinematográficos, fotografía y televisión. Madrid: Alianza, 2002.
VVAA., Historia del cine español. Madrid: Cátedra, 2009.
Zubiaur Carreño, F. J., Historia del cine y de otros medios audiovisuales. Pamplona: Eunsa, 2008. |
Complementária
|
Schenider, Steven Jay (2011). 1001 películas que ver antes de morir. Barcelona:Random House Mondadori
Sánchez Noriega, J. L. (2011). Historia del cine en películas 1970-1999. Bilbao: Mensajero
Sánchez Noriega, J. L. (2009). Historia del cine en películas 1980-1989. Bilbao: Mensajero
Sánchez Noriega, J. L. (2007). Historia del cine en películas 1990-1999. Bilbao: Mensajero
VV.AA (2011). Los grandes directores de la historia del cine. Barcelona: Manonotroppo |
Alberich, E., Películas clave del cine histórico. Barcelona: Robinbook, 2009. Allen, R.C., Teoría y práctica de la historia del cine. Barcelona: Paidós, 1995. Barroso, M. A., Las cien mejores películas del siglo XX. Madrid: Jaguar, 2010. Bello Cuevas, J. A., Cine mudo español 1896-1920: (Ficción, documental y reportaje). Barcelona: Laertes, 2010. Benet, V., La cultura del cine. Barcelona: Paidós, 2004. Beylie, C., Películas clave de la historia del cine. Barcelona: Robinbook, 2006. Bordwell, D., El cine clásico de Hollywood estilo cinematográfico y modo de producción hasta 196o. Barcelona: Paidos, 1997. Brunetta, G.P., Historia mundial del cine. Madrid: Akal, 2011. Carmona, R., Cómo se comenta un texto fílmico. Madrid: Cátedra, 1993. Casetti, F., Di Chio, F., Cómo analizar un film. Barcelona: Paidos, 1991. Costa, A., Saber ver el cine. Barcelona: Paidos: 1988. Deltell Escolar, L., Breve historia del cine. Madrid: Fragua, 2009. García Fernández, E.,Historia del cine en Galicia 1896-1984. Coruña: La Voz de Galicia, 1985. Kemp, P., Cine toda la historia. Barcelona: Blume, 2011. Lacolla, E., El cine en su época. Una historia política del filme. Córdoba: Comunic-Arte, 2008. Parkinson: D., Historia del cine. Barcelona: Destino, 1998. Sánchez Vidal, A., Historia del cine. Madrid: Historia 16, 1997. Talens, J., Zunzunegui, S. (eds.): Contracampo. Ensayos sobre teoría e historia del cine. Madrid: Cátedra, 2007. VVAA., Estéticas de la animación. Madrid: Maia, 2010. Wyver, J., La imagen en movimiento. Valencia: IVAECM, 1992. |
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
Historia de la Radio, la Televisión y la Multimedia/616G01002 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
Sector audiovisual/616G01007 |
|
Asignaturas que continúan el temario |
Ficción audiovisual/616G01014 | Guión/616G01018 | Análisis audiovisual/616G01021 | Dirección de Fotografía: Cámara e Iluminación/616G01022 | Teoría y práctica de la edición y el montaje/616G01023 | Diseño de Producción y Dirección Artística/616G01025 | Ambientación sonora e musical/616G01028 | Organización y producción audiovisual /616G01029 | Realización Audiovisual/616G01030 | Posproducción digital/616G01031 |
|
Otros comentarios |
Valorarase a participación e rendemento do alumno na clase.
Ortografía: unha falta de ortografía suporá o suspenso no traballo/examen. Insístese no requisito imprescindible de que os alumnos vexan os filmes propostos. Recoméndase o visionado das películas nas versións que ten a biblioteca e completalo co material adicional que inclúen. |
|