Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Comunicar mensaxes audiovisuais. |
A2 |
Crear productos audiovisuais. |
A7 |
Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual. |
A10 |
Coñecelo marco legal e deontolóxico. |
A12 |
Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual. |
B6 |
Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma |
B9 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C1 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C2 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C3 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C4 |
Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Conocer los principales códigos del mensaje audiovisual
Aplicar los códigos y procedimientos de elaboración del mensaje audiovisual |
A1 A2 A7 A10 A12
|
B6 B9
|
C1 C2 C3 C4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
0. Los inicios del periodismo audiovisual |
0.1.Aparición de los primeros reporteros
0.2. Creación de los primeros informativos
0.3. Principales referencias históricas |
1.- La noticia |
1.1 Qué es noticia
1.2 Géneros, formatos y rutinas informativas
1.3 Fuentes y documentación
1.4 Redacción, locución y puesta en escena |
2. Entrevistas y tertulias: los géneros interpersonales |
2.1 La entrevista de declaraciones
2.2 La entrevista de personalidad o profundidad
2.3 El debate, la mesa redonda
2.4 La tertulia |
3. El reportaje y el documental |
3.1 Elección de temas y tratamiento
3.2 El periodista en la preproducción, producción y realización
3.3 Estilos informativos
3.4 La película documental y el documental de autor |
4. Dirección y edición de informativos |
4.1 El equipo de informativos y su ubicación en el organigrama
4.2 Clases de informativos y criterios para su diseño
4.3 La escaleta
4.4 Proceso de dirección y edición
|
5. Organización de la Redacción |
5.1 Producción, realización y Redacción: funciones
5.2 Estructura de la Redacción: secciones
5.3 Categorías profesionales
5.4 Rutina diaria en la Redacción
|
6. Ética periodística |
6.1 Ética y deontología: definiciones
6.2 Contrato con la audiencia
6.3 Principales teorías y corrientes
6.4 Códigos de la FIP y de la FAPE |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A7 A10 A12 B6 B9 C1 C2 C3 C4 |
26 |
0 |
26 |
Laboratory practice |
A1 A2 A7 A10 A12 B6 B9 C1 C2 C3 C4 |
30 |
60 |
90 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A7 A10 A12 B6 B9 C1 C2 C3 C4 |
4 |
12 |
16 |
|
Personalized attention |
|
18 |
0 |
18 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. |
Laboratory practice |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico. |
Mixed objective/subjective test |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
|
Description |
El profesor tutelará el trabajo de los alumnos a través de las sesiones destinadas a la atención personalizada de cada uno de ellos, así como en el seguimiento y corrección de los trabajos tutelados y de las prácticas en el laboratorio. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A1 A2 A7 A10 A12 B6 B9 C1 C2 C3 C4 |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. Os alumnos deberán realizar todas e cada unha das prácticas sinaladas mas condicións que se especifiquen helas.
|
60 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A7 A10 A12 B6 B9 C1 C2 C3 C4 |
Examen tipo test. Contido: temario teórico exposto nas sesións maxistrais e actualidade xeral informativa. |
40 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
Videla Rodríguez, José Juan (2004). La ética como fundamento de la actividad periodística. Madrid, Fragua
Mas Manchón, Luis (2014). Discurso informativo 2.0. La estructura forma, textual y oral de la noticia. Editorial UOC
García de Castro, Mario (2014). Información Audiovisual en el entorno digital. Tecnos
Resano, Helena (2016). La trastienda de un informativo. Alienta Editorial
Poveda Criado, Miguel Ángel (2014). Periodismo televisivo. Ediciones CEF
Mayoral, Javier; Sapo, Pablo; Huerta, Armando; Díez, Francisco Javier (2008). Redacción Periodística en Televisión. Editorial Síntesis
Larrañaga, J. (2006). Redacción y locución de la información audiovisual, escribir noticias para la radio y la televisión. Universidad del País Vasco, Bilbao.
Peralta, Miquel (2012). Teleinformativos. La noticia digital en televisión. Editorial UOC
Castillo, José María (2011). Teleperiodismo en la era digital. IORTV, Madrid |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
History of radio, televisión and multi-media/616G01002 | Law/616G01005 | The Audiovisual Sector/616G01007 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Audiovisual Advertising/616G01012 | Corporate Communication/616G01013 | Viewing Figures/616G01020 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|