Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Desenvolver a capacidade de pensamento científico para a investigación no ámbito da actividade física, saúde e deporte |
A4 |
Mostrar as actitudes vinculadas cos hábitos de excelencia, compromiso ético e calidade no exercicio investigador no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte |
A5 |
Coñecer e dominar os procedementos e ferramentas de busca de información, tanto en fontes primarias como secundarias nas Ciencias da Actividade Física e o Deporte |
A6 |
Ser capaz de analizar, organizar, seleccionar, clasificar e compilar a información recollida no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte |
A7 |
Valorar, manexar e combinar as diferentes técnicas de investigación nas Ciencias da Actividade Física, o deporte e a saúde. |
A9 |
Ser capaz de deseñar e implementar un traballo de investigación nas Ciencias da Actividade Física e o Deporte |
A10 |
Manexar paquetes informáticos para a introdución e análise dos datos recollidos no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte |
A11 |
Ser capaz de seleccionar de forma correcta os modelos de análise de datos apropiados para os deseños de investigación máis utilizados no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte |
A13 |
Executar as técnicas de análise estatístico máis utilizadas na investigación no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte. |
A16 |
Ser capaz de incorporar novas tecnoloxías e integrar coñecementos doutros ámbitos profesionais e científicos. |
A17 |
Ser capaz de participar en proxectos de investigación no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte. |
A19 |
Desenvolver de maneira eficaz tarefas propias do deseño, implementación, análise e publicación de estudos realizados no ámbito da aprendizaxe e do control motor |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Saber aplicar os coñecementos adquiridos e ser capaz de resolver problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Integrar coñecementos e afrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B5 |
Desenvolver habilidades para a aprendizaxe autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Coñecer e comprender o campo de estudo da actividade física, saúde e deporte, adquirindo un suficiente de habilidades e métodos de investigación en dicha área. |
B7 |
Ser capaz de idear, deseñar, poñer en práctica e adoptar un proceso de investigación con rigor académico no ámbito de estudo da actividade física, saúde e deporte. |
B9 |
Analizar de forma crítica, avaliar e sintetizar ideas novas e complexas no ámbito de estudo da actividade física, da saúde e o deporte. |
C1 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para a resolución de problemas. |
C2 |
Comunicar eficazmente nos ámbitos académicos e divulgativos ideas e conceptos vinculados cos estudos da actividade física, a saúde e o deporte |
C3 |
Ser capaz de promover en contextos académicos e profesionais accións destinadas ó avance tecnolóxico, social ou cultural, no el ámbito das ciencias da actividade física, a saúde e o deporte. |
C4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e saber utilizar as técnicas de investigación no ámbito da aprendizaxe e control motor |
AI2 AI4 AI5 AI7 AI11 AI16
|
BI1 BI2 BI6 BI7 BI9
|
CI1 CI2 CI3 CI4
|
Saber realizar un deseño de investigación para a análise da aprendizaxe e control motor |
AI9 AI17 AI19
|
BI1 BI3 BI5 BI6 BI7 BI9
|
CI1 CI2 CI3 CI4
|
Saber analizar os resultados e interpretalos |
AI4 AI6 AI10 AI13 AI16
|
BI3 BI5
|
CI4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O método científico no estudo da aprendizaxe e do control motor |
|
Deseños de investigación para a análise da aprendizaxe e do control motor |
|
Implementación dun deseño para a análise da aprendizaxe e do control motor |
|
Recollida e procesamento de datos correspondentes a un deseño para a análise da aprendizaxe e do control motor |
|
Comunicación oral e escrita dun deseño para a análise da aprendizaxe e do control motor |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A2 A4 A7 A9 A10 A16 A17 A19 B6 B7 C1 C4 |
60 |
50 |
110 |
Seminario |
A2 A4 A5 A6 A13 B2 B5 B9 C2 C3 |
15 |
15 |
30 |
Actividades iniciais |
A6 A11 A19 B2 B3 B6 B9 C1 |
15 |
0 |
15 |
Traballos tutelados |
A2 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A13 A16 A17 A19 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C3 C4 |
0 |
200 |
200 |
Presentación oral |
A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A19 B2 B3 B5 B9 C1 C2 C4 |
2 |
15 |
17 |
Análise de fontes documentais |
A2 A5 A6 B1 B3 B5 B6 B9 C1 C4 |
0 |
120 |
120 |
Sesión maxistral |
A4 A7 A11 B1 B3 B7 C2 C3 |
8 |
0 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Realización práctica de procedementos experimentais (recollida e xestión de datos) e formación no manexo de instrumentos de investigación |
Seminario |
Reunións e actividades de grupo de investigación para abordar os diferentes proxectos e iniciativas en marcha: seguimentos de experimentos, análises de artigos, exposición de de traballos (comunicacións en congresos, artigos en preparación etc.). |
Actividades iniciais |
Resolución de dúbidas e seguimento de traballos |
Traballos tutelados |
Consistirá na elaboración dunha memoria das actividades presenciais e non presenciais levadas a cabo. Das primeiras o alumno elaborará un diario pormenorizado e reflexivo das tarefas realizadas: sesións maxistrais, prácticas de laboratorio, reunións de grupo de investigación e titorías en grupo reducido. Respecto das segundas, o alumno deberá realizar unha descrición detallada do traballo non presencial requirido: procura bibliográfica levada a cabo, tratamento e xestión de datos, elaboración da memoria etc. O alumnos poderá incorporar as evidencias de cada unha das actividades que considere oportunas (documentos, diapositivas etc). A memoria conterá polo menos os seguintes apartados:
- Descrición/Diario das actividades presenciais con xustificación das horas de traballo cumprimentadas
- Descrición das actividades non presenciais desenvolvidas
- Resultados dunha revisión bibliográfica. Devandito procedemento sería encamiñado á preparación do traballo fin de máster e á elaboración do deseño de investigación que se incluirá na presente memoria. O alumno neste apartado simplemente presentará os resultados da procura: bases de datos consultadas, palabras craves empregadas, número de referencias iniciais, criterios dee inclusión/exclusión e listaxe de referencias finalmente seleccionadas
- Deseño de investigación. Debereise elaborar un proxecto de investigación no campo de estudo da materia
|
Presentación oral |
Análise do traballo tutelado, con especial énfase na exposición de deseño de investigación |
Análise de fontes documentais |
Consistirá na análise de artigos referidos ao estudo da condición física nos ámbitos de rendemento de portivo e exercicio físico para a mellora da saúde. Poñerase especial énfase no estudo de traballos en lingua inglesa de publicacións incluídas en JCR. Compromete un importante traballo do alumno, quen analizará a documentación achegada polo profesor ou localizada polo propio estudante, para posteriormente proceder á súa discusión nas titoría e reunións de grupo. Así mesmo inclúense as tarefas de revisión bibliográfica requirida para a elaboración do aparatado correspondente do traballo tutelado |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos da materia, con soporte audiovisual. A pesar das características concretas desta metodoloxía, buscarase a implicación activa do alumno, así como a significación das aprendizaxes |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Calquera das metodoloxías expostas requirirán no seu desenvolvemento de atención personalizada. Con todo, o traballo tutelado pola súa estrutura requirirá o desenvolvemento sistemática de titoría individuais co seguinte contido:
- Explicación da estrutura da memoria
- Selección da temática da procura bibliográfica e do deseño de investigación
- Estruturación da memoria nos seus apartados de actividades presenciais e non presenciais
- Supervisión dos resultados da procura bibliográfica
- Supervisión do deseño de investigación.
En canto á Presentación Oral, levarán a cabo unha primeira titoría para establecer a estrutura da presentación e unha segunda sesión de orientación para supervisar os aspectos formais da mesma
As actividades iniciais correspondes a titoría individuais ou en grupo reducido para aclarar e especificar aspectos ao comezo do desenvolvemento das diferentes tarefas da materia: incorporación ao grupo, tarefas nas prácticas de laboratorio, funcións nos seminario ou reunións de grupo e orientacións respecto ao traballo autónomo a desenvolver en cada caso
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A2 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A13 A16 A17 A19 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C3 C4 |
Valoraranse:
- Calidade da presentación formal
- Rigor e precisión no rexistro das actividades realizadas
- Procura bibligráfica sistematizada e axustada
- Calidade do deseño de investigación: orixinalidade, viabilidade e nivel de concreción
|
70 |
Presentación oral |
A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A19 B2 B3 B5 B9 C1 C2 C4 |
Valoraranse:
- Calidade da comunicación verbal
- Calidade no emprego de Tics
|
20 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A4 A7 A9 A10 A16 A17 A19 B6 B7 C1 C4 |
O alumno deberá acumular polo menos o 70% da carga presencial para contabilizar este apartado |
5 |
Seminario |
A2 A4 A5 A6 A13 B2 B5 B9 C2 C3 |
O alumno deberá acumular polo menos o 70% da carga presencial para contabilizar este apartado |
5 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia será imprescindible lograr o apto e no traballo tutelado. Salvo que tivese lugar un cambio no sistema de avaliación, a cualificación obtida nos diferentes apartados conservarase en posteriores oportunidades. En cada oportunidade, o non concorrer a algún dos apartados da avaliación pendentes de superación, e que sexan requisito para poder obter o apto na materia (traballo tutelado) implicará a cualificación do alumno como non presentado. |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
A bibliografía será recomendada individualmente a cada alumno en función do proxecto para desenvolver dentro do traballo tutelado |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
La bibliografía será
recomendada individualmente a cada alumno en función del proyecto a desarrollar
dentro del trabajo tutelado |
|