Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Desenvolver a capacidade de pensamento científico para a investigación no ámbito da actividade física, saúde e deporte |
A4 |
Mostrar as actitudes vinculadas cos hábitos de excelencia, compromiso ético e calidade no exercicio investigador no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte |
A5 |
Coñecer e dominar os procedementos e ferramentas de busca de información, tanto en fontes primarias como secundarias nas Ciencias da Actividade Física e o Deporte |
A6 |
Ser capaz de analizar, organizar, seleccionar, clasificar e compilar a información recollida no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte |
A7 |
Valorar, manexar e combinar as diferentes técnicas de investigación nas Ciencias da Actividade Física, o deporte e a saúde. |
A9 |
Ser capaz de deseñar e implementar un traballo de investigación nas Ciencias da Actividade Física e o Deporte |
A10 |
Manexar paquetes informáticos para a introdución e análise dos datos recollidos no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte |
A11 |
Ser capaz de seleccionar de forma correcta os modelos de análise de datos apropiados para os deseños de investigación máis utilizados no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte |
A13 |
Executar as técnicas de análise estatístico máis utilizadas na investigación no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte. |
A16 |
Ser capaz de incorporar novas tecnoloxías e integrar coñecementos doutros ámbitos profesionais e científicos. |
A17 |
Ser capaz de participar en proxectos de investigación no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte. |
A21 |
Desenvolver de maneira eficaz tarefas propias do deseño, implementación, análise e publicación de estudos realizados no ámbito da análise do rendemento nos deportes |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Saber aplicar os coñecementos adquiridos e ser capaz de resolver problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Integrar coñecementos e afrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B5 |
Desenvolver habilidades para a aprendizaxe autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Coñecer e comprender o campo de estudo da actividade física, saúde e deporte, adquirindo un suficiente de habilidades e métodos de investigación en dicha área. |
B7 |
Ser capaz de idear, deseñar, poñer en práctica e adoptar un proceso de investigación con rigor académico no ámbito de estudo da actividade física, saúde e deporte. |
B9 |
Analizar de forma crítica, avaliar e sintetizar ideas novas e complexas no ámbito de estudo da actividade física, da saúde e o deporte. |
C1 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para a resolución de problemas. |
C2 |
Comunicar eficazmente nos ámbitos académicos e divulgativos ideas e conceptos vinculados cos estudos da actividade física, a saúde e o deporte |
C3 |
Ser capaz de promover en contextos académicos e profesionais accións destinadas ó avance tecnolóxico, social ou cultural, no el ámbito das ciencias da actividade física, a saúde e o deporte. |
C4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e saber utilizar as técnicas de investigación investigación e análise dos deporte |
AI2 AI4 AI5 AI7 AI11 AI16
|
BI1 BI2 BI6 BI7 BI9
|
CI1 CI2 CI3 CI4
|
Saber realizar un deseño de investigación para a análise dos deporte |
AI9 AI17 AI21
|
BI2 BI3 BI5 BI6 BI7 BI9
|
CI1 CI2 CI3 CI4
|
Saber analizar os resultados e interpretalos |
AI4 AI6 AI10 AI13 AI16
|
BI3 BI5
|
CI4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O método científico na análise dos deporte
|
|
Deseños de investigación para a análise dos deporte |
|
Implementación dun deseño para a análise dos deporte |
|
Recollida e procesamento de datos correspondentes a un deseño para a análise dos deporte |
|
Comunicación oral e escrita dun deseño para a análise dos deporte |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A2 A4 A7 A9 A10 A16 A17 A21 B6 B7 C1 C4 |
60 |
50 |
110 |
Seminario |
A2 A4 A5 A6 A13 B2 B5 B9 C2 C3 |
15 |
15 |
30 |
Actividades iniciais |
A6 A11 A21 B2 B3 B6 B9 C1 |
15 |
0 |
15 |
Traballos tutelados |
A2 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A13 A16 A17 A21 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C3 C4 |
0 |
200 |
200 |
Presentación oral |
A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A21 B2 B3 B5 B9 C1 C2 C4 |
2 |
15 |
17 |
Análise de fontes documentais |
A2 A5 A6 B1 B3 B5 B6 B9 C1 C4 |
0 |
120 |
120 |
Sesión maxistral |
A4 A7 A11 B1 B3 B7 C2 C3 |
0 |
8 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Realización práctica de procedementos experimentais (recollida e xestión de datos) e formación no manexo de instrumentos de investigación |
Seminario |
Reunións e actividades de grupo de investigación para abordar os diferentes proxectos e iniciativas en marcha: seguimentos de experimentos, análises de artigos, exposición de de traballos (comunicacións en congresos, artigos en preparación etc.). |
Actividades iniciais |
Resolución de dúbidas e seguimento de traballos |
Traballos tutelados |
Consistirá na elaboración dunha memoria das actividades presenciais e non presenciais levadas a cabo. Das primeiras o alumno elaborará un diario pormenorizado e reflexivo das tarefas realizadas: sesións maxistrais, prácticas de laboratorio, reunións de grupo de investigación e titorías en grupo reducido. Respecto das segundas, o alumno deberá realizar unha descrición detallada do traballo non presencial requirido: procura bibliográfica levada a cabo, tratamento e xestión de datos, elaboración da memoria etc. O alumnos poderá incorporar as evidencias de cada unha das actividades que considere oportunas (documentos, diapositivas etc). A memoria conterá polo menos os seguintes apartados:
- Descrición/Diario das actividades presenciais con xustificación das horas de traballo cumprimentadas
- Descrición das actividades non presenciais desenvolvidas
- Resultados dunha revisión bibliográfica. Devandito procedemento sería encamiñado á preparación do traballo fin de máster e á elaboración do deseño de investigación que se incluirá na presente memoria. O alumno neste apartado simplemente presentará os resultados da procura: bases de datos consultadas, palabras craves empregadas, número de referencias iniciais, criterios dee inclusión/exclusión e listaxe de referencias finalmente seleccionadas
- Deseño de investigación. Debereise elaborar un proxecto de investigación no campo de estudo da materia
|
Presentación oral |
Análise do traballo tutelado, con especial énfase na exposición de deseño de investigación
|
Análise de fontes documentais |
Consistirá na análise de artigos referidos ao estudo da condición física nos ámbitos de rendemento de portivo e exercicio físico para a mellora da saúde. Poñerase especial énfase no estudo de traballos en lingua inglesa de publicacións incluídas en JCR. Compromete un importante traballo do alumno, quen analizará a documentación achegada polo profesor ou localizada polo propio estudante, para posteriormente proceder á súa discusión nas titoría e reunións de grupo. Así mesmo inclúense as tarefas de revisión bibliográfica requirida para a elaboración do aparatado correspondente do traballo tutelado
|
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos da materia, con soporte audiovisual. A pesar das características concretas desta metodoloxía, buscarase a implicación activa do alumno, así como a significación das aprendizaxes
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
Calquera das metodoloxías expostas requirirán no seu desenvolvemento de atención personalizada. Con todo, o traballo tutelado pola súa estrutura requirirá o desenvolvemento sistemática de titoría individuais co seguinte contido:
- Explicación da estrutura da memoria
- Selección da temática da procura bibliográfica e do deseño de investigación
- Estruturación da memoria nos seus apartados de actividades presenciais e non presenciais
- Supervisión dos resultados da procura bibliográfica
- Supervisión do deseño de investigación.
En canto á Presentación Oral, levarán a cabo unha primeira titoría para establecer a estrutura da presentación e unha segunda sesión de orientación para supervisar os aspectos formais da mesma
As actividades iniciais correspondes a titoría individuais ou en grupo reducido para aclarar e especificar aspectos ao comezo do desenvolvemento das diferentes tarefas da materia: incorporación ao grupo, tarefas nas prácticas de laboratorio, funcións nos seminario ou reunións de grupo e orientacións respecto ao traballo autónomo a desenvolver en cada caso
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A2 A4 A7 A9 A10 A16 A17 A21 B6 B7 C1 C4 |
O alumno deberá acumular polo menos o 70% da carga presencial para contabilizar este apartado
|
5 |
Seminario |
A2 A4 A5 A6 A13 B2 B5 B9 C2 C3 |
O alumno deberá acumular polo menos o 70% da carga presencial para contabilizar este apartado
|
5 |
Traballos tutelados |
A2 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A13 A16 A17 A21 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C3 C4 |
Valoraranse:
- Calidade da presentación formal
- Rigor e precisión no rexistro das actividades realizadas
- Procura bibligráfica sistematizada e axustada
- Calidade do deseño de investigación: orixinalidade, viabilidade e nivel de concreción
|
70 |
Presentación oral |
A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A21 B2 B3 B5 B9 C1 C2 C4 |
Valoraranse:
- Calidade da comunicación verbal
- Calidade no emprego de Tics
|
20 |
|
Observacións avaliación |
Para superar la asignatura será imprescindible lograr el apto e en
el trabajo tutelado. Salvo que tuviese lugar un cambio en el sistema de evaluación, la
calificación obtenida en los diferentes apartados se conservará en
posteriores oportunidades. En cada oportunidad, el no concurrir a alguno
de los apartados de la evaluación pendientes de superación, y que sean
requisito para poder obtener el apto en la asignatura (trabajo tutelado)
implicará la calificación del alumno como no presentado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
A bibliografía será
recomendada individualmente a cada alumno en función do proxecto para
desenvolver dentro do traballo tutelado |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
La bibliografía será
recomendada individualmente a cada alumno en función del proyecto a desarrollar
dentro del trabajo tutelado |
|