Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A14 |
Deseñar, planificar, avaliar técnico-cientificamente e desenvolver programas de exercicios orientados á prevención, a reeducación, a recuperación e readaptación funcional nos diferentes ámbitos de intervención: educativo, deportivo e de calidade de vida, considerando, cando fose necesario as diferenzas por idade, xénero, ou discapacidade. |
A22 |
Comprender os fundamentos neurofisiolóxicos e neuropsicolóxicos subxacentes ao control do movemento e, de ser o caso, ás diferenzas por xénero. Ser capaz de realizar a aplicación avanzada do control motor na actividade física e o deporte. |
A27 |
Aplicar os principios cinesiolóxicos, fisiolóxicos, biomecánicos, comportamentais e sociais nos contextos educativo, recreativo, da actividade física e saúde e do adestramento deportivo, recoñecendo as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero nos hábitos de vida dos participantes. |
A35 |
Coñecer e saber aplicar o método científico nos diferentes ámbitos da actividade física e o deporte, así como saber deseñar e executar as técnicas de investigación precisas, e a elección e aplicación dos estatísticos adecuados. |
B1 |
Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte. |
B2 |
Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte. |
B3 |
Traballar nos diferentes contextos da actividade física e o deporte, de forma autónoma e con iniciativa, aplicando o pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo. |
B5 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán. |
B7 |
Xestionar a información. |
B9 |
Comprender a literatura científica do ámbito da actividade física e o deporte en lingua inglesa e en outras linguas de presenza significativa no ámbito científico. |
B10 |
Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte. |
B11 |
Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma. |
B12 |
Coñecer os principios éticos necesarios para o correcto exercicio profesional e actuar de acordo con eles. |
B13 |
Coñecer e aplicar metodoloxías de investigación que faciliten a análise, a reflexión e cambio da súa práctica profesional, posibilitando a súa formación permanente. |
B16 |
Dominar habilidades de comunicación verbal e non verbal necesarias no contexto da actividade física e o deporte. |
B20 |
Coñecer, reflexionar e adquirir hábitos e destrezas para a aprendizaxe autónoma e o traballo en equipo a partir das prácticas externas en algún dos principais ámbitos de integración laboral, en relación ás competencias adquiridas no grao que se verán reflectidas no traballo fin de grao. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e comprender os fundamentos neurofisiológicos e neuropsicolóxicos subxacentes ao control do movemento humano e o seu desenvolvemento |
A22 A27
|
B2 B5 B10 B13
|
C1 C2 C6
|
Ser capaz de realizar a aplicación avanzada do control e aprendizaxe motora nos ámbitos de actuación da actividade física e do deporte, e , no seu caso, considerando as diferenzas por xénero |
A14 A27 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B16 B20
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1 Introducción o aprendizaxe e control motor |
Tema 1.1 Historia da aprendizaxe e o control motor
Tema 1.2 Conceptos, definicións e obxetivos
Tema 1.3 Instrumentos de medida |
Tema 2 Aproximación o control do movemento humán |
Tema 2.1 Modelo de procesamiento da información
Tema 2.2 Control feedforward e feedback
Tema 2.3 Predicción, copia eferente, atenuación sensorial |
Tema 3 Control xerárquico do movemento humán |
Tema 3.1 Control espinal do movimiento
Tema 3.2 Tractos ascendentes e descendentes
Tema 3.3 Contribución dos ganglios basais o movemento
Tema 3.4 O cerebelo
Tema 3.5 O control cortical do movemento
|
Tema 4 Aprendizaxe motor |
Tema 4.1 Definición de aprendizaxe e conceptos relacionados
Tema 4.2 Condicións da práctica |
Tema 5 Teorías do aprendizaxe e control motor |
Tema 5.1 Teorías do aprendizaxe e control motor |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B7 C6 |
1 |
0 |
1 |
Prácticas de laboratorio |
A22 A35 B4 B12 B20 C3 C6 C8 |
5 |
15 |
20 |
Sesión maxistral |
C4 C5 C7 |
32 |
70 |
102 |
Prácticas a través de TIC |
A22 B10 B13 C3 |
4 |
8 |
12 |
Proba mixta |
A14 A27 B1 B2 B9 B11 B13 B16 C2 C1 |
2 |
0 |
2 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B3 B5 B7 |
3 |
9 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
O primeiro día de clase realizarase unha completa explicación dos aspectos tratados na guía docente co fin de que os alumnos coñezan as competencias que se pretende que adquiran.
De igual forma previo á realización de calquera dos traballos e actividades propostos achegarase a información necesaria e procederase á organización dos alumnos para o seu óptimo desenvolvemento. |
Prácticas de laboratorio |
Realizaranse prácticas de laboratorio sobre os contidos teóricos impartidos na materia. En @dicha prácticas o alumno será activo participando como evaluador á vez que suxeito experimental. |
Sesión maxistral |
Se impartirán los contenidos fundamentales mediante sesión magistral aunque demandando una participación activa del alumnado presentándole problemas y cuestiones a resolver. |
Prácticas a través de TIC |
Empregarase unha aplicación como Kahoot ou similar, coa intención de estimular aos alumnos para estar ao corrente dos contidos expostos en sesións anteriores ou, mesmo, na propia sesión. Tamén servirá para determinar a participación do alumnado. Os alumnos con menor puntuación poderán ser encargados de elaborar cuestionarios a expor nunha próxima sesión onde se utilice Kahoot. |
Proba mixta |
Proba que pode integrar preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Participación como suxeito experimental en estudos desenvueltos nun grupo de investigación.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Resolverase de maneira individual as consultas ou dúbidas expostas polos alumnos realizará mediante titorías previamente acordadas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B3 B5 B7 |
O alumno pode obter un 15 % da nota mediante a asistencia a charlas, conferencias de carácter científico así como na participación activa en estudos realizados polo grupo de investigación que dirixe o profesor responsable e que versan sobre contidos da materia. |
15 |
Proba mixta |
A14 A27 B1 B2 B9 B11 B13 B16 C2 C1 |
Consiste na realización dun ou dous controis ao longo do curso académico. |
55 |
Prácticas a través de TIC |
A22 B10 B13 C3 |
Durante o curso presentarase a través de Tics (Moodle, Kahoot, Symbaloo) unha serie de controis relacionados coas prácticas, así como para motivar o estudo e a resolución de dúbidas. |
30 |
|
Observacións avaliación |
A proba mixta será obrigatorio superala para poder engadir a puntuación dos eventos científicos e da probas mixtas.
A nota de cada apartado gardarase para futuras oportunidades e convocatorias.
Tanto a proba mixta como a probas prácticas a través de Tics darase ao alumnos no idioma no que se imparte a materia (castelán). Aquel alumno que desexe as proba mixta noutro idioma oficial da UDC deberá solicitalo ao profesor como mínimo cunha semana de antelación.
Avaliación dos estudantes con matrícula parcial: a avaliación será o mesmo que para o resto dos alumnos con matrícula completa.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Fernández del Olmo, M. Á. (2012). Neurofisiología aplicada a la actividad física Madrid: Síntesis.
Kandel, J. H., & Schwartz, T. M. (Eds.). (2001). Principios de neurociencia (4ª ed.). Madrid: McGraw-Hill.
Mark, L., & Latash, S. (1998). Neurophysiological basis of movement. Champaign: Illinois: Human Kinetics.
Rothwell, J. C. (1994). Control of human voluntary movement (2ª ed.). London: Chapman & Hall.
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Anatomía e cinesioloxía do movemento humano/620G01002 | Psicoloxía da actividade física e do deporte/620G01011 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|