Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A19 |
Planificar, desenvolver, controlar e avaliar técnica e cientificamente o proceso de adestramento deportivo nos seus distintos niveis e nas diferentes etapas da vida deportiva, de equipos con miras á competición, tendo en conta as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero na actuación do adestrador e nos deportistas. |
A27 |
Aplicar os principios cinesiolóxicos, fisiolóxicos, biomecánicos, comportamentais e sociais nos contextos educativo, recreativo, da actividade física e saúde e do adestramento deportivo, recoñecendo as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero nos hábitos de vida dos participantes. |
A31 |
Realizar a análise funcional da conduta nos contextos deportivos, educativos ou de exercicio físico para a saúde, como paso previo á intervención psicolóxica. |
B1 |
Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte. |
B2 |
Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte. |
B3 |
Traballar nos diferentes contextos da actividade física e o deporte, de forma autónoma e con iniciativa, aplicando o pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo. |
B5 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán. |
B6 |
Dinamizar grupos nos diferentes ámbitos do exercicio profesional. |
B7 |
Xestionar a información. |
B8 |
Desenvolver hábitos de excelencia e calidade nos diferentes ámbitos do exercicio profesional. |
B9 |
Comprender a literatura científica do ámbito da actividade física e o deporte en lingua inglesa e en outras linguas de presenza significativa no ámbito científico. |
B10 |
Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte. |
B11 |
Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma. |
B12 |
Coñecer os principios éticos necesarios para o correcto exercicio profesional e actuar de acordo con eles. |
B13 |
Coñecer e aplicar metodoloxías de investigación que faciliten a análise, a reflexión e cambio da súa práctica profesional, posibilitando a súa formación permanente. |
B15 |
Comprender e saber utilizar as importantes posibilidades que a educación física e o deporte teñen para xerar hábitos sociais e valores democráticos (coeducación de xéneros, respecto á diversidade social e cultural, cooperación, competición respectuosa, compromiso co contorno…). |
B16 |
Dominar habilidades de comunicación verbal e non verbal necesarias no contexto da actividade física e o deporte. |
B18 |
Comprometerse e involucrarse socialmente coa súa profesión e en concreto, coa situación actual da actividade física e o deporte na educación formal; coa xestión do centro educativo; cos seus compañeiros (traballo cooperativo) e con aqueles aos que educa. |
B19 |
Exercer a profesión con responsabilidade, respecto e compromiso. |
B20 |
Coñecer, reflexionar e adquirir hábitos e destrezas para a aprendizaxe autónoma e o traballo en equipo a partir das prácticas externas en algún dos principais ámbitos de integración laboral, en relación ás competencias adquiridas no grao que se verán reflectidas no traballo fin de grao. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender e identificar os principios pedagóxicos do adestramento deportivo e a súa aplicación ás especialidades deportivas psicomotrices e sociomotrices. |
A19 A27 A31
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 B16 B18 B19
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer, comprender dun modo crítico o obxecto de estudo da Metodoloxía do Rendemento Deportivo e as súas influencias na construción do coñecemento aplicado na práctica do adestramento deportivo |
A19 A27
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B15 B16 B18 B19
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Comprender, saber identificar, deseñar e realizar a correcta e avanzada administración dos principios do adestramento, das unidades sistémicas e dos instrumentos multidisciplinares de planificación, programación, avaliación e control para xestionar e tomar decisións en proxectos complexos con equipos ou deportistas de niveis de especialización profunda e rendemento. |
A19 A27 A31
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 B16 B18 B19 B20
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Metodoloxía do Rendemento Deportivo: Epistemoloxía, obxecto de estudo. Reconceptualización sistémica. Investigación-Acción |
SUBTEMA 1. Epistemoloxía e obxecto de estudo.
1.1.Sentido restrinxido e amplo do adestramento.
1.2.Objeto de estudo
SUBTEMA 2. Reconceptualización sistémica e Investigación
2.1. Reconceptualización Sistémica: Sistema de Adestramento, Sistema Deportista, Sistema Adestrador/Deportista
2.2. A Metodoloxía do Rendemento Deportivo como Investigación- Acción (I.A). |
TEMA 2. Principios do adestramento e da competición deportiva. |
SUBTEMA 1. Principios biolóxicos do adestramento, e Principios metódico-didácticos do adestramento
SUBTEMA 2. Lei Xeral de Adaptación e Principios Biolóxicos
2.1. Teoría do Estrés
2.1.Modelos de adaptación: carga, resposta, fatiga, recuperación completa ou incompleta.
2.3. Curvas/tipo de adaptación |
TEMA 3. Aplicación sistémica dos principios metódico-didácticos do adestramento e da competición |
SUBTEMA 1. Clasificacións organicistas de Principios do Adestramento
1.1. Principios xerais e específicos
1.2. Principios básicos e complementarios
1.3. Principios biolóxicos e pedagóxicos
SUBTEMA 2. Clasificacións organizacionistas de Principios do adestramento
2.1. Segundo causas, efectos, ou transcurso do tempo
2.2. Segundo os Sistemas obxectivos: Actividade de Competición (SAC); Deportista (SD); de Adestramento da Especialidade (SE); da relación adestrador/deportistas (SE/D); etc. |
TEMA 4. Comprender, saber identificar, deseñar e realizar a correcta e avanzada administración das unidades sistémicas e dos instrumentos multidisciplinares de planificación, programación, avaliación e control |
SUBTEMA 1. Causas e condicións de cambios periódicos no proceso de adestramento.
1.1. O carácter obxectivo da periodización.
1.2. Periodización e condicións climáticas.
1.3. Periodización e calendario de competicións.
1.4. O concepto de forma deportiva: As fases da forma, e os períodos de adestramento.
1.5. Avaliación da forma.
1.6. A Mestría deportiva.
SUBTEMA 2. Os principios xerais da estrutura do adestramento.
2.1. Unidade da formación especial e xeral do deportista.
2.2. Carácter continuo do proceso de adestramento
2.3. Dinámicas ondulatorias das cargas.
SUBTEMA 3. Bases dos elementos de organización do adestramento.
3.1. Microestrutura: Os exercicios, os métodos, as sesións, as unidades diarias, e os microciclos
3.2. Mesoestructura: Mesociclos. Bloques.
3.3. Macroestrutura na tempada: Períodos (Estudo de Matveev)
3.4. Macroestrutura en vida do deportista. Etapas: de especialización inicial, de especialización profunda, de alto rendemento. |
TEMA 5- Coñocer a toma de decisións en proxectos complexos con equipos ou deportistas de niveis de especialización profunda e de alto rendemento |
SUBTEMA 1. Deportes Psicomotores: Etapa de Especialización profunda e Alto Rendemento.
1.1. Modelos: carga diluída (Matveev); alternancia e oscilación (Arosejev), resistente ó choque e volume de intensidade (Vorobjev)
1.2. Modelos de individualización e concentración de cargas (Verchosanskij); Acumulación, Transformación, Realización (Issurin, Kaverin); ciclização individualizada (Bondarciuk)
SUBTEMA 2. Deportes Sociomotrices, curto e longo período de competición.
3.1. Modelos Estigmáticos: microestrutura de Seirul-lo; Morfociclo de Frade.
3.2.Vantaxes e limitacions:facer adestramento completo
3.3. Composición do Plan Competicions. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A19 A27 A31 |
2 |
5 |
7 |
Traballos tutelados |
A27 A31 |
6 |
21 |
27 |
Traballos tutelados |
B3 B4 B6 |
3 |
10 |
13 |
Traballos tutelados |
B8 B10 |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
A27 B15 B18 |
30 |
28 |
58 |
Sesión maxistral |
A19 B16 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
6 |
33 |
39 |
Proba práctica |
A19 A31 B1 B2 B4 C1 C3 C4 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas, que permiten avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. Aplicarase tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. Pode combinar distintos tipos de preguntas, o so uno: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
|
Traballos tutelados |
|
Traballos tutelados |
|
Traballos tutelados |
En grupos medianos e pequenos. E individual. Formación en grupos medianos na ferramenta Conceptual Map, e traballos elaborados a través da construción de Mapas Conceptuais: 2 de microgrupo e 2 individuais. |
Sesión maxistral |
|
Sesión maxistral |
Impartición, análise de documentos, repostas a preguntas, presentacions, etc. |
Proba práctica |
Realización de varios mapas conceptuais re-ordenando funcional e xerarquicamente coñecementos sobre o sistema de actividade de competición dun deporte e o seu contexto, e dos principios fundamentais para adestrar ese deporte, no contexto elixido. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba práctica |
|
Descrición |
A atención personalizada (AP) adquire relevancia especial nunha materia metodolóxica como esta. A (AP) está concibida para o encontro directo entre estudante e profesor. A AP desenvolverase ao longo da impartición da materia, indicándose axeitadamente a relación con cada metodoloxía.
Nas actividades iniciais establecerase a primeira quenda e calendario de (AP), posteriormente establecerase para os traballos tutelados, e os mapas conceptuais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba práctica |
A19 A31 B1 B2 B4 C1 C3 C4 |
Realización de varios mapas conceptuales re-ordenando funcional y jerárquicamente conocimientos sobre el sistema de actividad de competición de un deporte y su contexto, y de los principios fundamentales para entrenar ese deporte, en el contexto elegido. |
50 |
Proba obxectiva |
A19 A27 A31 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe dos contidos e competencias da materia (saber, saber hacer, saber decir) cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. |
50 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación continua
(traballos tutelados, mapas conceptuais, atención personalizada), contempla: - A función diagnóstica, formativa e sumativa. - Se realizan en diferentes momentos: no inicio, durante e
finalizar o proceso de adestramento. - Utilízanse diversos procedementos e instrumentos para a
recollida de información. A proba obxectiva é un
instrumento de medición, debidamente desenvolvido, que permite avaliar
coñecementos, habilidades, habilidades, rendemento, aptitudes, actitudes, etc.
e de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa e sumativa, e
pode combinar diferentes tipos de preguntas: preguntas de elección múltiple,
orde, resposta curta, discriminación, conclusión e / ou asociación. Tamén pode
construír con só un tipo de unha destas preguntas. Nos Mapas Conceptuais, o
traballo individual será avaliado no grupo, tanto para a avaliación
diagnóstica, formativa e sumativa. A atención personalizada (AP) será avaliada
a partir da participación, tanto para a avaliación diagnóstica, formativa e
sumativa. Anotacións: 1- Na primeira e segunda oportunidades, os traballos tutelados e
na proba práctica deben acadar polo menos o 60% da súa cualificación para obter
unha cualificación igual ou superior á aprobada. 2- As obras supervisadas e / ou as probas obxectivas aprobadas só
teñen validez en cada unha das chamadas. 3- Na primeira e segunda oportunidade, o alumno que alcanzou o
mínimo de asistencia ás clases establecidas na Memoria do Titulado sempre terá
dereito a unha avaliación final. 4- Os alumnos matriculados en segunda convocatoria ou máis,
optarán polo sistema de avaliación continua ou por unha única proba final
obxectiva que terá un valor do 100% da nota. 5- Os alumnos con expectativa de Rexistro de Honor deberán
entregar no ficheiro de texto (rafael.martin@udc.es), antes da data do exame do
seu semestre. O traballo será unha extensión, profundización ou aplicación de calquera
dos temas da axenda da Guía. Este traballo pode ser consultado e seguido en
titorías co profesor. 6- O alumno responderá a proba escrita na lingua que elixan:
galego ou español. O profesor dará as preguntas de proba escritas en español.
Se calquera estudante desexa obtela en galego, deberá solicitalo do profesor
sete días naturais antes da data oficial establecida para a proba escrita.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
TEMA 1. Metodoloxía doRendimento Deportivo: Epistemoloxía, obxeto de estudo. Reconceptualización sistémica.
Investigación. - LIBROS: o Matveev, L.P. (1965)
Periodización del Entrenamiento Deportivo, Edt. INEF de Madrid, Madrid, 1977. o González-Ravé,
Pablos Abella, y Navarro Valdivielso (2014), Entrenamiento Deportivo: Teoría y
prácticas, Edt. Médica Panamericana, Madrid - ARTÍCULOS. o Martín Acero, R.,
Vittori, C. (1997a). Metodología del Rendimiento Deportivo (I): Sentido,
definición y objeto de estudio. Revista de Entrenamiento Deportivo/RED, XI(1),
5-10. o Martín Acero, R.,
Vittori, C. (1997b). Metodología del Rendimiento Deportivo (II):
Reconceptualización sistémica. Revista de Entrenamiento Deportivo/RED, XI(2),
35-40. o Martín Acero, R.,
Vittori, C. (1997c). Metodología del Rendimiento Deportivo (y III): Formación y
entrenamiento, Investigación-Acción. Revista de Entrenamiento Deportivo/RED,
XI(4), 37-43. TEMA 2. Principios do adestramento e da competición deportiva - LIBROS: o Matveev, L.P. (1965)
Periodización del Entrenamiento Deportivo, Edt. INEF de Madrid, Madrid, 1977. o González-Ravé,
Pablos Abella, y Navarro Valdivielso (2014), Entrenamiento Deportivo: Teoría y
prácticas, Edt. Médica Panamericana, Madrid o Manno R. (1991)
Fundamentos del entrenamiento deportivo. Ed. Paidotribo, Barcelona TEMA 3. Aplicación sistemática dos principios metódicos-didáctico de adestramento e competición - LIBROS: o Grosser, Starischka
y Zimmermann., Principios del entrenamiento deportivo. Ed. Martínez Roca,
Barcelona, 1988. o González-Ravé,
Pablos Abella, y Navarro Valdivielso (2014), Entrenamiento Deportivo: Teoría y
prácticas, Edt. Médica Panamericana, Madrid TEMA 4. Comprender, saber como identificar, deseñar e facer a correcta e avanzada xestión das unidades sistémicas e das ferramentas multidisciplinars de planificación, programación, avaliación e control - LIBROS: o González-Ravé,
Pablos Abella, y Navarro Valdivielso (2014), Entrenamiento Deportivo: Teoría y
prácticas, Edt. Médica Panamericana, Madrid o Matveev, L.P. (1965)
Periodización del Entrenamiento Deportivo, Edt. INEF de Madrid, Madrid, 1977 - ARTÍCULOS. o Seirul-lo, F. (1987)
Opción de planificación en los deportes de largo periodo de competición RED
Revista de Entrenamiento Deportivo, Vol 1, nº 3 o Tschiene P. (1985)
La estrategia dellállenamento giovanile. Ed. Atleticastudi 3-4, Roma TEMA 5- Coñocer como xestionar e tomar decisións en proxectos complexos con equipos ou deportistas niveis profunda expertise e alto rendemento - LIBROS: o González-Ravé,
Pablos Abella, y Navarro Valdivielso (2014), Entrenamiento Deportivo: Teoría y
prácticas, Edt. Médica Panamericana, Madrid o Matveev, L.P. (1965)
Periodización del Entrenamiento Deportivo, Edt. INEF de Madrid, Madrid, 1977 - ARTÍCULOS. o Seirul-lo, F. (1987)
Opción de planificación en los deportes de largo periodo de
competición" RED, Vol 1, nº 3 o Tschiene P. (1985)
La estrategia dellállenamento giovanile. Ed. Atleticastudi 3-4, Roma |
Bibliografía complementaria
|
|
Bosco, C. Aspectos
fisiológicos de la preparación física del futbolista. Editorial Paidotribo
(1991) De Mata, F. Control del
entrenamiento y la competición en fútbol. Edit. Gymnos (1982). Ehlenz, Grosser y
Zimmermann, Entrenamiento de la fuerza. Ed Martínez Roca, Barcelona (1990) Martin, N.; Lizaur, P.;
Padial, P . La formación y desarrollo de las cualidades físicas. En:
Entrenamiento deportivo en edad escolar (pp.59-88). Unisport. Málaga (1989) Mcardle,
W, et al. Fisiología
del ejercicio: Energía, nutrición y rendimiento humano. Alianza Deporte.
Madrid. (1990). Seirul-lo, F. La
Preparación Física del Balonmano. (Cuadernos Técnico/Pedagógicos de INEFG. A
Coruña (1992). Verchosanskij J.V. Lo
sviluppo della forza specifica nello sport. Ed. Atletica Leggera, Vigevano
(1984). |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Pedagoxía da actividade física e do deporte/620G01001 | Aprendizaxe e control motor/620G01012 | Fisioloxía do exercicio I/620G01013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Teoría e práctica do adestramento deportivo/620G01037 | Avances no adestramento de forza e resistencia (optativa)/620G01043 |
|
|