Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Capacitar o estudante para enfrentarse o análise e o deseño urbano, así como os problemas asociados o marco legal urbanístico que plantexa cualquer proxecto de arquitectura. Familiarizarse coa redacción de instrumentos de desenvolvemento urbanístico e cos problemas de implantación e de inserción na ciudade das novas edificacións o urbanizacións.
Por último concienciar o estudante das implicacións sociais, económicas, medioambientais e paisaxísticas que conleva una intervención arquitectónica o urbanística. |
|
|
|
Capacitar o estudante para enfrentarse o análise e o deseño urbano, así como os problemas asociados o marco legal urbanístico que plantexa cualquer proxecto de arquitectura. Familiarizarse coa redacción de instrumentos de desenvolvemento urbanístico e cos problemas de implantación e de inserción na ciudade das novas edificacións o urbanizacións.
Por último concienciar o estudante das implicacións sociais, económicas, medioambientais e paisaxísticas que conleva una intervención arquitectónica o urbanística. |
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
MANEXO DAS ESCALAS DA PLANIFICACIÓN E DO PROXECTO URBANO |
1.- DESDE AS ESTRATEXIAS ATA A MATERIALIZACIÓN DAS PROPOSTAS.
2.- ESCALA E ANÁLISE |
O ENCAIXE URBANÍSTICO DO PROXECTO |
1.- CONTEXTO URBANO
2.- CONTEXTO LEGAL
3.- INSTRUMENTOS DE DESENVOLVEMENTO URBANÍSTICO |
NORMATIVA |
1.- SECTORIAL CON IMPLICACIÓNS SOBRE A ORDENACIÓN DO TERRITORIO
2.- URBANÍSTICA |
CRITERIOS E CONDICIÓNS DE URBANIZACIÓN E TRANSFORMACIÓN |
1.- REDES E SERVIZOS
2.- O PROXECTO DE URBANIZACIÓN |
PRINCIPIOS E PAUTAS DE IMPLANTACIÓN AMBIENTAL E PAISAXÍSTICA |
1.- ECOLOXÍA
2.- PAISAXE
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Field trip |
|
3 |
1 |
4 |
Workshop |
|
18 |
18 |
36 |
Document analysis |
|
3 |
3 |
6 |
Diagramming |
|
2 |
2 |
4 |
Student portfolio |
|
5 |
5 |
10 |
ICT practicals |
|
1 |
5 |
6 |
Mixed objective/subjective test |
|
2 |
2 |
4 |
Guest lecture / keynote speech |
|
3 |
0 |
3 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Field trip |
Actividades desenvoltas nun contexto externo o entorno académico universitario relacionadas co ámbito de estudo da materia, vinculadas principalmente o entendemento do "lugar" onde se plantexa o traballo do taller. Estas actividades se centran no desenrolo das capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, a execución de croquis, fotografías, bosquexos, deseños, e o análise dos lugares obxeto de proxecto. |
Workshop |
Encaminada o desenvolvemento de traballos prácticos, ben vinculados a outras asignaturas,no contexto da realización dun proxecto concreto (taller de arquitectura); ben resolvendo exercicios prácticos, propios dos instrumentos de intervención urbanística (taller da asignatura). Se abordarán os aspectos urbanísticos, tanto analíticos e proxectuais como instrumentais, relacionados co proxecto en redacción. |
Document analysis |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuales y/o bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais o películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, revistas, planos históricos e actuais, textos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades específicamente deseñadas para o análise dos mesmos. Se pode emplear como introducción xeral a un tema, como instrumento de aplicación de estudo de casos, para a explicación de procesos que no se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas o como síntese. Encaminada fundamentalmente a familiarizar o alumno coas fontes propias da información urbanística. |
Diagramming |
Consiste nunha síntese dos principais contidos traballados. E un recurso óptimo para facilitar a comprensión da realidade y/o texto y a concentración persoal sobre o material obxeto de estudo. Análise, síntesis e diagnóstico dos problemas que plantexa o caso práctico proposto. E tamén unha axuda importante para o repaso e a preparación de exames. |
Student portfolio |
Esta composto polos bocetos, esquemas, reflexións que o alumno vai acumulando o longo do desenvolvemento da práctica e a presentación final da documentación elaborada polo alumno no transcurso dos talleres. |
ICT practicals |
Metodoloxía que permite o alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenrolo do alumnado. Facilita o acceso a información urbanística, así como o seu análise posterior. |
Mixed objective/subjective test |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxetivas.
En cuanto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademáis, en canto preguntas obxetivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/o de asociación. A proba tamén estará vinculada aos traballos específicos desenvoltos durante o curso. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe sobre temas específicos que se consideran imprescindibles para o desenvolvemento dos traballos prácticos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
ICT practicals |
Student portfolio |
Diagramming |
Document analysis |
Workshop |
|
Description |
Tempo que cada profesor ten reservado para atender e resolver dudas aos alumnos individualmente, para asesorar a cada un sobre o desenvolvemento do seu traballo concreto. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
ICT practicals |
|
Cada ano valórase o uso de novas tecnoloxías no desenvolvemento dos talleres. Na marcha da materia se fará especial referencia aos SIG. |
10 |
Student portfolio |
|
Trátase da presentación en formato adecuado dos traballos desenvoltos nos talleres. Así como da valoración do conxunto de esquemas , bocetos, análises que o alumno fai o longo do curso. |
10 |
Workshop |
|
Trátase do desenvolvemento de exercicios prácticos. No caso do taller de arquitectura está vinculado a un proxecto de arquitectura concreto que se planteará cada curso. No caso do taller de asignatura podrán ser uno o mais pequenos exercicios encamiñados a fixar conceptos clave. No caso do taller de arquitectura es obrigatorio cursar todas as signaturas que o compoñen |
40 |
Mixed objective/subjective test |
|
A proba mixta trata de valorar a asimilación por parte do alumno dos coñecementos expostos durante o curso. |
40 |
|
Assessment comments |
<p>As porcentaxes que se refllicten son aproximadas, para poder aprobar a materia haberá que aprobar tanto as partes prácticas como as partes teóricas, de manera independente, si ben a nota final se compoñe de ambas. </p>
|
Sources of information |
Basic
|
|
Información urbanística dispoñible a través de distintas administracións públicas e institucións: Plans territoriais Plans de ordenación de recursos naturais Plans xerales de ordenación municipal Normas subsidiarias Catálogos ................................ |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Advanced Architectural Design/630519005 | Master Thesis/630519007 | Construction Design/630519001 | Structural Design/630519002 | Systems Design/630519003 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|