Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Historia da Arquitectura 2 Código 630G01040
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Alonso Pereira, Jose Ramon
Correo electrónico
jose.ramon.alonso.pereira@udc.es
Profesorado
Alonso Pereira, Jose Ramon
Correo electrónico
jose.ramon.alonso.pereira@udc.es
Web
Descrición xeral Inmediatamente anterior ao final de carreira, Cuarto curso exponse como obxectivo xeral integrar o corpo disciplinar dos estudos, así como cubrir o campo da especialización. Dentro de este curso, Historia da Arquitectura 2 ten como finalidade completar a secuencia dos estudos da área de Composición Arquitectónica, recollendo nunha visión xeral e unitaria o devir da arquitectura moderna e contemporánea, explicando o porqué das permanencias e das mudanzas e fundamentando o coñecemento dos problemas históricos, edificatorios e urbanísticos en sí propios e no seu proceso proxectivo.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender, cunha visión xeral e unitaria, o devir da arquitectura moderna e contemporánea. A1
A5
A9
A10
A18
A34
A41
A42
A43
A44
A45
A48
B1
B3
B4
B5
B6
B8
B9
B10
B11
B17
B18
B23
B24
B30
B31
C1
C4
C5
C6
C7
C8
Explicar o por qué das permanencias e das mudanzas da arquitectura e do urbanismo. A1
A5
A9
A16
A34
A36
A41
A42
A43
A44
A45
A48
B1
B3
B4
B6
B11
B17
B18
B23
B30
B31
C1
C4
C6
C7
C8
Fundamentar o coñecemento dos problemas históricos da arquitectura nas súas diversas escalas. A1
A5
A9
A16
A34
A36
A41
A42
A43
A44
A45
A48
B1
B3
B4
B6
B11
B17
B18
B23
B30
B31
C1
C4
C6
C7
C8
Comprender os problemas da historia da arquitectura moderna e contemporánea en sí mesma e no seu proceso proxectivo. A1
A5
A9
A34
A36
A41
A42
A43
A44
A45
B1
B3
B4
B5
B6
B8
B9
B10
B11
B17
B18
B24
B30
B31
C1
C4
C6
C7
C8
Comprender os problemas da historia do urbanismo moderno e contemporáneo, en sí mesmo e no seu proceso proxectivo. A1
A9
A18
A34
A36
A41
A42
A43
A44
A45
A48
B1
B3
B4
B5
B6
B8
B10
B11
B17
B18
B24
B30
B31
C1
C4
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. Fundamentos 1. Historia da arquitectura como historia da cidade.
2. Da cidade histórica á cidade contemporánea.
2. Arquitectura e cidade moderna. 3. Revolución científica e Revolución industrial.
4. A cidade do XIX.
5. Proxectos teóricos e históricos do Movemento Moderno.
6. Proxectos metodolóxicos do Movemento Moderno.
7. A cidade do Movemento Moderno.
8. Proxecto e construcción da cidade.
9. Os Mestres no Movemento Moderno.
3. Arquitectura e cidade contemporánea. 10. Metrópoli contemporánea e función capitalidade.
11. Esplendor e trivialización do Movemento Moderno.
12. Revisión e crítica do Movemento Moderno.
13. Os novos mexisterios.
14. Crisis Disciplinar.
15. Recuperación Disciplinar.
16. Quiebra e destrucción dos modelos universais.
17. Arquitectura e cidade contemporánea.
18. O noso presente.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A5 A9 A10 A16 A18 A34 A36 A41 A42 A43 A44 A45 A48 45 27 72
Saídas de campo A1 A5 A9 A10 A16 A18 A34 A36 A41 A42 A43 A44 A45 A48 2 2 4
Traballos tutelados A1 A5 A9 A10 A16 A18 A34 A36 A41 A42 A43 A44 A45 A48 B1 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B17 B18 B23 B24 B30 B31 C1 C4 C5 C6 C7 C8 5 25 30
Proba obxectiva A1 A5 A9 A10 A16 A18 A34 A36 A41 A43 A44 A45 A48 B1 B3 B4 B6 B8 B9 B10 B11 B17 B18 B23 B24 B30 B31 C1 C4 C5 C6 C7 C8 6 36 42
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Sesións maxistrais. Clases teóricas e exposicións orais complementadas co uso de medios audiovisuais, coa finalidade de transmitir ó aluno as bases fundamentais dos coñecementos e facilitar a sús aperndizaxe.
Saídas de campo Saídas guiadas por os profesores a obras de arquitectura relacionadas co temario.
Traballos tutelados Como complemento das clases expositivas e das interactivas, y oa finalidade de promover o aprendizaxe autónomo e grupal. Os estudantes desenvolverán continuadamente traballos prácticos de tipo analítico en diversos formatos baixo a tutela dos profesores.
Proba obxectiva Formularánse cuestións sobre o temario para ser respostadas en papel tanto de xeito escrito como gráfico.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Como complemento de las clases expositivas y de las interactivas, y con objeto de promover el aprendizaje autónomo y grupal. Los estudiantes desarrollarán continuadamente trabajos prácticos de tipo analítico en diversos formatos bajo la tutela de los profesores.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A5 A9 A10 A16 A18 A34 A36 A41 A42 A43 A44 A45 A48 B1 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B17 B18 B23 B24 B30 B31 C1 C4 C5 C6 C7 C8 Realización satisfactoria dos traballos tutelados correspondendo a unha axeitada progresión ó longo do curso. 40
Proba obxectiva A1 A5 A9 A10 A16 A18 A34 A36 A41 A43 A44 A45 A48 B1 B3 B4 B6 B8 B9 B10 B11 B17 B18 B23 B24 B30 B31 C1 C4 C5 C6 C7 C8 Configurada como:
1. Preguntas concretas sobre o conxunto das materias do programa.
2. Temas de reflexión e análise da arquitectura e o urbanismo nos distintos aspectos abordados no temario.
3. Análisis concretos individualizados ou comparativos de textos, obras ou fragmentos arquitectónicos e/ou urbanos, valorando a capacidade analítica da arquitectura nas súas diversas escalas e grados de profundidade.
60
 
Observacións avaliación

A avaliación do
curso configúrase como unha suma ponderada dos traballos tutelados e das probas
obxectivas.

Acudir e participar nas clases presenciais son necesarios para ser avaliado. O
traballo non-presencial é valorado a través de dous traballos tutelados cun peso
do 20% cada un deles na nota final.

A proba obxectiva constará
de tres partes cun peso do 20% cada unha na nota final. As primeiras dúas
partes pódense liberar durante o curso a través da realización de dúas probas
obxectivas parciais.

Cada unha das
partes que forman a cualificación (traballos tutelados e proba obxectiva) son valorados
de 0 a 10 puntos.

A nota final é a
media das cinco calificacións (dous de traballos tutelados e tres da proba obxectiva).

A superación da
asignatura debe atender ás seguintes condicións:

1. A puntuación
mínima en cada unha das cinco partes será de 3 puntos.

2. Alomenos nunha das tres
partes da proba obxectiva e nun dos dous traballos tutelados tense que obter unha
puntuación igual ou superior a 5 puntos.

  



Para ser avaliado
na primeira oportunidade (maio), o estudante debe satisfacer os seguintes
requisitos:

1. Asistir polo menos ó 80% das clases.

2. Entregarar os
dous traballos tutelados nas datas indicadas.

3. Realizar a proba
obxectiva, non deixando sen responder a ningunha das preguntas formuladas.

O incumprimento de
calquera dos dous primeiros puntos fará que o alumno obteña un "non presentado"
na convocatoria (oportunidades de maio e xullo).

Se o alumno non se presenta
á proba obxectiva na primeira oportunidade, cumprindo os outros requisitos, obterá
un "no presentado" en maio.

 

Na segunda oportunidade
(xullo) repetirase só a proba obxectiva, coas mesmas condicións que na primeira
oportunidade. Só podense presentar os alumnos que:

1. Ou ben cumpriron
os tres requisitos antes mencionados e non alcanzaron a puntuación suficiente
para aprobar.

2. Ou ben cumpriron
os dous primeiros, pero non se presentaron á proba obxectiva na primeira
oportunidade.

Aqueles
estudantes que se ncorporen co curso xa comenzaqdo terán que asistir a un mínimo dun 90% das clases presenciais
restantes dende a súa incorporación.

Aqueles
estudantes que participen programas de mobilidade saínte ou entrante
adaptaranse ás mesmas normas que o resto do estudantado.


Fontes de información
Bibliografía básica

Benevolo, L (1960). Historia de la arquitectura moderna. Barcelona. Biblioteca de arquitectura, Gustavo Gili.

Sica, P. (1980). Historia del urbanismo. El siglo XIX. Madrid: I.E.A.L.

Sica, P. (1980). Historia del urbanismo. El siglo XX. Madrid. I.E.A.L.

Alonso Pereira, J. R. (2012). Introducción a la historia de la arquitectura. Barcelona. Reverté.
Bibliografía complementaria

En paralelo a la realización de los trabajos tutelados, en cada curso académico se concretará la bibliografía específica para la realización de los mismos.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución á Arquitectura/630G01005
Historia da Arte/630G01015
Teoría da Arquitectura/630G01025
Historia da Arquitectura 1/630G01035

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías