Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Construción 7 Código 630G01045
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Quinto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
Fernandez Madrid, Joaquin
Correo electrónico
joaquin.fernandez.madrid@udc.es
Profesorado
Carreira Montes, José Ángel
Fernandez Madrid, Joaquin
Pita Abad, Carlos Alberto
Quintáns Eiras, Carlos Luis
Seoane González, José Carlos
Correo electrónico
j.cmontes@udc.es
joaquin.fernandez.madrid@udc.es
c.pita@udc.es
carlos.quintans@udc.es
carlos.seoane@udc.es
Web
Descrición xeral 1.- Patoloxía dos materiais.
2.- Compatibilidade entre materiales e sistemas constructivos.
3.- Tipoloxías constructivas singulares.
4.- Coherencia entre construcción (materiais e sistemas) e arquitectura
5.- Construcción sustentable
6.- Desarrollo de detalles constructivos e documentos do proxecto de execución
7.- Aplicación de las normas técnicas y constructivas

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento dos factores físicos que producen movimentos e tensions que desencadenan procesos patolóxicos nos edificios. A1
A2
A3
A4
A5
A8
A10
A11
A13
A14
A15
A17
A19
A21
A22
A23
A24
A26
A27
A49
A50
A58
A59
A60
B3
B4
B8
B9
B10
B11
B12
Coñecemento da normativa técnica relativa a edificación A1
A2
A3
A4
A8
A11
B2
B3
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
Capacidade de diseño integrador para conseguir a coexistencia compatible de todos e cada un dos sistemas constructivos A15
A17
A19
A21
A23
A26
A27
A38
A49
A50
A58
A59
A60
B2
B3
B4
B8
B9
B10
B11
B12
C1
C3
C4
C5
C6
C7
Capacidade para analizar, individuar, valorar e xerarquizar situacions de índole física, psicológica e ambiental que deben de ser resoltas con diseño constructivo. A1
A2
A3
A4
A5
A8
A10
A11
A13
A14
A15
A17
A19
A21
A22
A23
A24
A26
A27
A38
A49
A50
A58
A59
A60
B2
B3
B4
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA O: INTRODUCIÓN
0.1.- Desenrolo global de contidos de Construcción
0.2.- Sistematización constructiva:
materiais, elementos, subsistemas e sistemas
0.3- Patoloxía dos materiais. Movimentos de orixen térmico, mecánico e por cambios de humedade. Compatibilidade de movimentos: xuntas de control e dilatación.
0.4.- Compatibilidade entre materiais. Compatibilidade de sistemas constructivos.
TEMA I I.1.- Tipoloxías constructivas singulares. O terreo, implicacions no proxecto. Relación cuberta fachada. Edificios en altura, grandes luces.
I.2.- Coherencia entre construcción (materiais e sistemas) e arquitectura . Relación entre cerramento e estructura; instalacions estructura; instalacions e revestimentos ou particions ; particions e estructura; cuberta e evacuación de pluviais
I.3.- Construcción sostible

TEMA 2 2.1.- Desenrolo de detalles constructivos e documentos do proxecto de execución
2.1.- Aplicación das normas técnicas e constructivas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A60 A59 A58 A49 A38 A27 A22 A21 A15 A14 A11 A10 A8 A5 A4 A3 A2 A1 B3 B4 B11 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 0 50 50
Lecturas A13 B10 B13 0 10 10
Obradoiro A17 A19 A23 A24 A26 A50 B2 B8 B9 B12 C6 0 10 10
Proba obxectiva A11 A13 A19 A49 A58 A59 A60 B3 B4 B12 C1 C3 C6 1 78 79
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explicación teórico-práctica dos conceptos básicos que inciden na coherencia dos materiais e sistemas usados, de adecuación a Normativa Tecnolóxica e que afectan o diseño constructivo, execución, manteñemento das construccions
Lecturas Os alumnos leerán libros, artículos e documentación que indiquen os profesores; pra que quede constancia da sua lectura, presentarán en tempo e forma os traballos oportunos
Obradoiro O obradoiro e un espacio de traballo e intercambio concebido para facilitar a confluencia dos contenidos das diferentes asignaturas en torno a arquitectura, garantindo a optimización dos recursos docentes e racionalizando o traballo do alumno. O obradoiro pretende establecer mecanismos de coordinación e transversalidad ao longo dos estudios, evitando duplicidades e reiteración nos contenidos. A realización de prácticas, como base da docencia, na cal o alumno atopa a identificación inmediata entre a concepción do proxecto e a sua materialización constructiva, aplicando os coñecementos das clases maxistrais e das lecturas realizadas.
Realizaránse entregas parciais obligatorias. Docencia individualizada en clases prácticas. O control das prácticas realizase de forma personal con correccions e mediante a exposición de exercicios de alumnos ante a clase, para xenerar o debate arredor das mesmas. Esta asignatura participa con 3 créditos no Taller do 10 cuatrimestre.
Proba obxectiva A proba obxetiva presencial na aula busca constatar a aplicación do coñecemento adquirido na materia e as competencias adquiridas polo dicente.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Sesión maxistral
Descrición
O obradoiro e os traballos tutelados contarán ca atención personalizada para o seu desenrolo por parte do alumno en sesions abertas coa presencia dos seus compañeiros. As sesions maxistrais e probas terán atención personalizada para a aclaración de conceptos e dudas en tutorías

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A17 A19 A23 A24 A26 A50 B2 B8 B9 B12 C6 Es un ejercicio decisivo para evaluar la capacidad del alumno para el diseño constructivo, con las consdiciones de idoneidad, adecuación, coherencia y globalidade necesarias.
El trabajo en Taller permitirá el contacto personal entre alumno y profesor, así como la tutela en el desarrollo del trabajo del alumno.
0
Proba obxectiva A11 A13 A19 A49 A58 A59 A60 B3 B4 B12 C1 C3 C6 Está previsto que el alumno realice una prueba teórica en forma de test que permita conocer el aprovechamiento del alumno de las clases magistrales y su dominio de la normativa.
Junto con la prueba teórica el alumno responderá una serie de preguntas acerca del contenido de su trabajo práctico. El alumno presentará al profesor, el dia día del examen, un Trabajo Práctico, a nivel de Proyecto Básico, con los documentos escritos y gráficos suficientes, como para definir espacios arquitectónicos, dimensiones, elementos estructurales, acabados, detalles constructivos, memorias de carpinteria, etc.
25
 
Observacións avaliación

Na evaluación final do estudiante  teráse en conta:

A proba escrita o dia do examen, que constarán de
preguntas relativas tanto a parte teórica como a os exercicios realizados.

O traballo práctico realizado polo alumno e titorizado polo profesor.

En calquera caso valoraráse ponderadamente o trabajo do alumno: os coñecementos teóricos suporán un 30% da calificación, en
tanto que a práctica realizada serán o 70 % restante. En todo caso a
calificación da parte práctica deberá alcanzar 5 puntos sobre 10 para poder
superar a asignatura

A evaluación do estudiante levaráse a cabo mediante a entrega da parte práctica e a
realización dun único examen, no que se valorarán os coñecementos
teóricos e prácticos.

 Criterios de evaluación de primeira e segunda oportunidade son
coincidentes, terán os mismos coeficientes de ponderación e idéntica
exixencia de calificación mínima que os señalados para a Primeira Oportunidade. O desensrolo de contidos mínimos,
datas de entrega, así como o resto de concrecions, realizaránse na  programación do curso que se entrega o comenzo do mesmo.

A docencia a alumnos de programas de movilidade adaptaráse a condicions pedagóxicas e de traballos tutelados especiais, así como as probas e exámenes de evaluación.

PRIMEIRA OPORTUNIDAD: E obligatorio a realización da proba presencial. Debese obter o menos a calificación de 5 puntos sobre
10.

SEGUNDA OPORTUNIDAD: Se o alumno non aproba a asignatura na primeira oportunidade, presentará na data fixada os mesmos traballos
exixidos  na primeira oportunidade realizando  as correccions señaladas polo profesor e realizando a proba presencial.

Valoraráse con mesmo coeficiente de ponderación na
nota final que a realizada na primeira oportunidade.


Fontes de información
Bibliografía básica

• Abalos y Herreros  - TÉCNICA Y ARQUITECTURA EN LA CIUDAD CONTEMPORÁNEA . Ed. Nerea

• Andrea Deplazes (2005) . CONSTRUIR LA ARQUITECTURA. Del material en bruto al edificio. Un manual. Ed. GG

• Araujo, Ramón. LA ARQUITECTURA COMO TÉCNICA (1). ATC ediciones

• Araujo, Ramón. CONSTRUIR EN ALTURA. Ed. Reverte

• Araujo y Seco  LA CASA EN SERIE (ETSAM).  Escuela Tecnica Superior Arquitectura Madrid

• Baixas, Juan Ignacio. Forma resistente. Ed. Arq. Santiago de Chile

• Bruce Martin. LAS JUNTAS EN LOS EDIFICIOS. GG

• Edward R. Ford. THE DETAILS OF MODERN ARCHITECTURE Vol 1/ 2 , MIT press

• Kenhet Frampton. ESTUDIOS DE UNA CULTURA TECTÓNICA- Akal

• M. Fengler . ESTRUCTURAS RESISTENTES Y ELEMENTOS DE FACHADA .  Gustavo Gili

• Paricio Ansuategui, I - (1984)  1.- LAS TECNICAS, 2.- LOS ELEMENTOS 3.- LA COMPOSICIÓN. . ITEC

• Paricio, I. LAS CUBIERTAS CON CHAOA.-   LAS CLARABOYAS, -   LA PROTECCIÓN SOLAR. -  LA FACHADA DE LADRILLO. ed Bisagra.

 •Stike, James. DE LA CONSTRUCCIÓN A LOS PROYECTOS.Ed Reverte

• Revista "TECTÓNICA" Nº 1 al 41 o bien en versión digital http://www.tectonica-online.com/

•. TECTONICABLOG  .http://tectonicablog.com/

• Ministerio de la Vivienda. CODIGO TECNICO DE LA EDIFICACION

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Construción 6/630G01037
Instalacións 2/630G01039
Proxectos 9/630G01041

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Proxectos 10/630G01044

Materias que continúan o temario

Observacións
Suponse que o alumno ten os coñecementos das anteriores asignaturas de Construcción, para poder abordar a superación de esta asignatura.
Según a documentación do Titulo de Arquitecto da ETSAC: “Os alumnos terán que cursar simultáneamente todalas asignaturas do Taller, polo que si e a primeira vez que se matriculan en asignaturas de un taller terán que facelo en todalas asignaturas do mesmo"
"Os alumnos terán que cursar previa ou simultáneamente a un taller todalas asignaturas vinculadas a talleres anteriores que no  superaran completamente"
ESTA ASIGNATURA TIENE EXTINGUIDA SU DOCENCIA PRESENCIAL DE ACUERDO CON EL CRONOGRAMADE IMPLANTACIÓN DE LA TITULACIÓN DEL GRADOEN ESTUDIOS DE ARQUITECTURA.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías