Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan. |
A6 |
PROXECTO DE ESTRUTURAS: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar as solucións estruturais, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A9 |
CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais. |
A10 |
REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade. |
A13 |
IDEACIÓN GRÁFICA: aptitude ou capacidade para concibir e representar graficamente a figura, a cor, a textura e a luminosidade dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas de debuxo, incluídas as informáticas. |
A37 |
ANÁLISE DE FORMAS: comprensión ou coñecemento das leis da percepción visual e da proporción, as teorías da forma e da imaxe, as teorías estéticas da cor e os procedementos de estudo fenomenolóxico e analítico das formas arquitectónicas e urbanas. |
A38 |
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación espacial e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico e urbanístico. |
A40 |
XEOMETRÍA: comprensión ou coñecemento da xeometría métrica e proxectiva como fundamentos do trazado, deseño e composición arquitectónicos da comprensión dos sistemas de representación espacial. |
A43 |
HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos. |
A56 |
BASES DE MECÁNICA XERAL: comprensión ou coñecemento dos principios da mecánica básica e aplicada, a estática, a xeometría de masas e os campos vectoriais e tensoriais necesarios para entender as condicións de equilibrio dos edificios e obras civís e de urbanización. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B8 |
Visión espacial. |
B9 |
Creatividade. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B12 |
Toma de decisións. |
B13 |
Imaxinación. |
B14 |
Habilidade gráfica xeral. |
B15 |
Capacidade de organización e planificación. |
B17 |
Cultura histórica. |
B18 |
Razoamento crítico. |
B19 |
Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar. |
B21 |
Intuición mecánica. |
B23 |
Capacidade de xestión da información. |
B24 |
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo. |
B26 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B30 |
Comunicación oral e escrita na lingua nativa. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprensión da Xeometría subxacente na definición formal da arquitectura.
Traballo tutelado. |
A1 A9 A13
|
B1 B4 B5 B11 B14 B17 B18 B23
|
C1 C3 C6
|
Comprender a relación entre o emprego dun tipo de superficie concreto, o espazo xerado e o resultado formal último.
Practicas de laboratorio semanais. Proba obxectiva. |
A6 A10 A13 A37 A38 A40 A56
|
B1 B2 B4 B5 B8 B9 B12 B13 B14 B21 B24
|
C3 C6 C8
|
Adquirir destreza no manexo do debuxo asistido por ordenador en 3 D como ferramenta durante o proceso proxectual e como instrumento de comunicación e representación.
Prácticas de laboratorio semanais. |
A10 A38
|
B1 B4 B8 B12 B13 B14 B21
|
C3 C8
|
Coñecemento e análise de arquitecturas carismáticas, construídas ou simplemente proxectadas, utilizando o CAD-CAD-3D. Exposición ante compañeiros e profesores.
Traballo tutelado. |
A37 A43
|
B1 B3 B11 B12 B14 B15 B17 B19 B21 B26 B30
|
C1 C3 C4 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- DEBUXO EN CAD-3D
|
1.1.- Ordenes relacionadas con 3D
1.2. -Sólidos 3D e Superficies 3D
1.3. -Comandos de renderizado
1.4.- Presentacións |
2:-SUPERFICIES ARQUITECTÓNICAS DE BASE POLIEDRAL.
|
2.1 PLEGADURAS
Lineais. Radiais. So bre superficies curvas
Pregables. Exemplos arquitectónicos
2.2 REDES PLANAS E ESPACIAIS
Redes de base cuadrangular, triangular e hexagonal. De simple curvatura. De dobre curvatura. Cúpulas xeodésicas. Exemplos arquitectónicos. |
3. –SUPERFICIES ARQUITECTÓNICAS CURVAS
|
3.1. -SIMPLE CURVATURA
Radiais. Lineais. Exemplos arquitectónicos.
3.2.- REVOLUCIÓN e TRANSLACIÓN.
Tóricas. Esféricas. Outras superficies.
Exemplos arquitectónicos.
Representación en CAD-3D
3.3.- DOBRE CURVAT. (POST. e NEG.)
Cuádricas Reguladas: Hip.R. e Par.R. Conoides: xerais e de P.director
Cilindroides: capialzado e corno vaca
Exemplos arquitectónicos
Representación en CAD-3D |
4.- SUPERFICIES ARQUITECTÓNICAS DE DIFICIL DEFINICIÓN XEOMÉTRICA |
4.1. - SUPERFICIES TRACCIONADAS
Superficies alabeadas sinxelas. Onduladas.
Entibadas. Exemplos arquitectónicos
4.2.- SUPERFICIES PNEUMÁTICAS
Superficies inflables a baixa presión. Paneis inflables.
Exemplos arquitectónicos.
Representación en CAD-3D |
5.- APLICACIÓN Á REPRESENTACIÓN DE ARQUITECTURAS EMBLEMÁTICAS (CONSTRUIDAS OU SOLO DEBUXADAS). Representación en CAD-3D |
xx |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B3 B4 B15 B19 C4 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A9 A37 A38 A40 A43 A56 B17 B18 B21 C8 |
12 |
4 |
16 |
Prácticas de laboratorio |
A6 A10 A13 B1 B8 B13 B24 C3 |
20 |
10 |
30 |
Traballos tutelados |
A1 B5 B9 B23 |
6 |
40 |
46 |
Presentación oral |
B30 C1 |
3 |
3.5 |
6.5 |
Saídas de campo |
B26 C6 |
2 |
0 |
2 |
Proba obxectiva |
B2 B11 B12 B14 |
1 |
9 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da programación temporal |
Sesión maxistral |
Sesión Maxistral: Apoiándose na análise gráfica clasifícanse e representanse na pizarra a xeración xeométrica das diferentes superficies. Nunha segunda parte, con medios audiovisuais, expóñense exemplos construídos emblemáticos e representativos dos tipos de superficies abordadas na sesión. Analízanse estrutural, xeométrica e formalmente. |
Prácticas de laboratorio |
As prácticas de laboratorio realizanse de xeito individual no Laboratorio de Informática daETSA. Nas primeiras sesións explícase o manexo básico dos programas informáticos de deseño asistido por ordenador que se pretenden utilizar, sobre todo no respectivo a ordes 3D e renderizados. Posteriormente e ao longo de todo o curso, en cada sesión abordaranse as particularidades da representación de cada un das superficies cuxos contidos teóricos e conceptuais se van desenvolvendo nas clases maxistrais. Os alumnos que non consigan entregar na sesión de laboratorio, completarán practícaa con traballo autónomo e entregarana na sesión da boratorio da semana seguinte. |
Traballos tutelados |
Traballos tutelados: Realizaranse un traballo tutelado que implica un maior traballo autónomo non presencial nas que se realizará a representación e análise xeométrica de arquitecturas emblemáticas da historia da arquitectura, construídas ou tan só debuxadas. O traballo realizarase en grupos de 3 membros como máximo e será o grupo o que a principio de curso elixa a arquitectura emblemática, consensuado cos profesores. Ao longo do curso realizaranse turtorias de control do desenvolvemento do traballo. Lle entrega realizarase ao final do cuadrimestre. |
Presentación oral |
Presentación oral: Os alumnos en grupo de tres deberán expoñer o Traballo Tutelado inicial de análise e comprensión de arquitecturas emblemáticas.
Preténdese que todos os alumnos do curso sexan participes dos contidos dos exercicios dos outras compañeiros.
Valórase a capacidade de síntese e precisión da exposición, a calidade do material de apoio achegado e o grao de afondamento e coñecemento do tema tratado.
Estes contidos incorpóranse ao corpo teórico da materia sendo susceptibles de incluírse nas probas obxectivas a realizar. |
Saídas de campo |
Saídas de campo: Ao longo do curso de pretende realizar polo menos unha saída para visitaralgún edificio que exemplifique os contidos teóricos desenvolvidos. Tamén se realizarán visitas a empresas que utilizan as últimas tecnoloxías do debuxo asistido por ordenador para o cálculo, o deseño e a representación da arquitectura. |
Proba obxectiva |
Proba teórica: Realizaráse unha proba escrita dunha hora de duración, o final do curso,
sobre os contidos teóricos desenvolvidos nas sesións maxistrais e nas exposicións dos distintos grupos sobre a primeira práctica tutelada. Preténdese obter unha nota individualizada do alumno que se compoñerá co resto das notas dos traballos realizados individualmente ou en grupo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Realizaranse titorías individualizadas ou en grupos moi reducidos para resolver dúbidas sobre os contidos teóricos da materia e sobre as prácticas tuteladAs e en xeral sobre calquera outra circunstancia sobrre a materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 B5 B9 B23 |
O traballo realizarase en grupos de 3 membros como máximo e será o grupo o que a principio de curso elixa a arquitectura emblemática, consensuado cos profesores. Ao longo do curso realizaranse tutorias de control do desenvolvemento do traballo. A entrega realizarase ao final do cuadrimestre. |
25 |
Prácticas de laboratorio |
A6 A10 A13 B1 B8 B13 B24 C3 |
As Prácticas de Laboratorio realízanse de xeito individual no Laboratorio Informático da ETSA. Os alumnos que non consigan entregar na sesión de laboratorio correspondente, completarán practícaa con traballo autónomo e entregarana na sesión da boratorio da semana seguinte. |
40 |
Presentación oral |
B30 C1 |
Presentación oral: Os alumnos en grupo de tres deberán expoñer o Traballo Tutelado inicial de análise e comprensión de arquitecturas emblemáticas.
Todos os membros do grupo deberán intervir.
Valórase a capacidade de síntese e precisión da exposición, a corrección oratoria, a calidade do material audiovisual de apoio achegado e o grao de afondamento e coñecemento do tema tratado.
Estes contidos incorpóranse ao corpo teórico da materia sendo susceptibles de incluírse nas probas obxectivas a realizar. |
10 |
Proba obxectiva |
B2 B11 B12 B14 |
Realizásese unha proba escrita dunha hora de duración, ao final de curso sobre os contidos teóricos desenvolvidos nas sesións maxistrais e nas exposicións dos distintos grupos sobre a práctica tutelada. |
25 |
|
Observacións avaliación |
A cualificación se obterá fundamentalmente a partir da actitude e do traballo do estudante. Primeira oportunidade . Deberá ter entregado todas as prácticas propostas e terse presentado á proba obxectiva. Para superala materia debera acadar un mínimo de 4 puntos na proba obxetiva. As prácticas serán sobre as superficies expostas nos temas teóricos, nun número non menor de 4 prácticas. Segunda oportunidade: Para presentase deberá ter entregado o 80% das prácticas no seu momento. A segunda oportunidade poderá consistir nunha proba obxectiva e/ou a entrega dun traballo complementario. A docencia a alumnos de programas de mobilidade adaptarase a condicións pedagóxicas e traballos tutelados especiais, así como as probas e exámens de avaliación
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xeometría Descritiva/630G01003 | Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014 | Análise Arquitectónico 2/630G01017 | RepresentacIón avanzada en Arquitectura/630G01051 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
RepresentacIón avanzada en Arquitectura/630G01051 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase que o alumno teña superadas as materias afíns á área de ExpresiónGráfica. Igualmente recoméndase contar con coñecementos de ferramentas informáticas de aplicación aos contidos detallados na presente materia. |
|