Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Historia da Arte Código 630G02015
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Louzao Martinez, Francisco Xabier
Correo electrónico
x.louzao@udc.es
Profesorado
López Salas, Estefanía
Louzao Martinez, Francisco Xabier
Pérez Sanchez, Yolanda
Correo electrónico
estefania.lsalas@udc.es
x.louzao@udc.es
yolanda.perez@udc.es
Web http://http://udccom.blogspot.com.es/
Descrición xeral A Historia da Arte en todos os estudos de Arquitectura, sempre foi un paréntesis e unha contribución complementaria ao exercicio de formación do proxecto do alumno.

A historiografía da arte é unha ciencia multidisciplinar que busca un estudo obxectivo da arte, a través da historia, clasifica as culturas, establece periodoloxías e observa as súas características e influencias distintivas.

Con iso, buscamos coñecer os aspectos básicos que caracterizan os diferentes períodos e manifestacións artísticas e poder valorar, con máis precisión, as obras que aínda se conservan hoxe en día. Apreciar mellor o seu valor artístico e sociocultural, a influencia que tiveron nas etapas posteriores da historia e na nosa visión do mundo actual.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A16
A5
A9
BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas. A41
HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos. A43
BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. A44
BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. A45
SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos. A48
Aprender a aprender. B1
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. B3
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
Visión espacial. B8
Sensibilidade estética. B10
Capacidade de análise e síntese. B11
Cultura histórica. B17
Razoamento crítico. B18
Comunicación oral e escrita na lingua nativa. B30
Coñecemento doutras culturas e costumes. B31
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contidos
Temas Subtemas
1.- Idade Antiga 1. Historia da arte grega
2. Historia da arte romana
3. Historia da arte cristiá temperá
4. Historia da arte bizantina
2.- Idade Media 5. Historia da arte prerrománica
6. Historia da arte románica
7. Historia da arte gótica
8. Historia da arte renacentista
3.- Idade Moderna e Contemporánea
9. Historia da arte barroca
10. Historia da arte neoclásica
11. Historia da arte romántica e realista
12. Historia da arte ecléctica e historicista
13. Historia da arquitectura en ferro
14. Historia da Escola de Chicago
15. Historia do Modernismo
16. Historia da arte no século XX

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A5 A9 A16 A41 A43 A44 A45 B3 B8 B17 B30 B31 52 42 94
Presentación oral B10 B11 B18 C3 20 0 20
Discusión dirixida B6 B1 C1 C4 C7 14 0 14
Lecturas A41 A43 A44 B1 B3 B10 B11 B17 B18 B31 C3 C1 14 0 14
Proba obxectiva A48 C8 6 0 6
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral La metodología docente de la asignatura se combinará entre distintos tipos de actividades formativas: sesiones magistrales, trabajos tutelados, orientación personalizada y otras actividades fuera del horario académico con carácter voluntario.
Las sesiones magistrales consisten en clases teóricas de exposición oral complementadas con medios audiovisuales que faciliten la transmisión del conocimiento y faciliten su aprendizaje.
Presentación oral Los alumnos deberán exponer en el aula un trabajo de investigación relacionado con el temario de la asignatura que será acordado con el profesorado. Esta presentación se hará utilizando un Power Point, y tendrá una duración máxima de 15 minutos.
Discusión dirixida Se organizarán sesiones de debate sobre los textos de lectura obligatoria y sobre el contenido del temario de la asignatura
Lecturas El alumno deberá leer una selección de textos escogidos por el profesorado
Proba obxectiva El estudiante se examinará de una prueba final, única para todos los alumnos. Consistente en una práctica de análisis y comentario de varias obras de arte y la realización de temas relativos a la materia expuesta durante el curso.
Para superar el examen el alumno deberá alcanzar un mínimo de 3 puntos en cada una de las partes en que se divide el examen.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Sesión maxistral
Discusión dirixida
Descrición
La atención personalizada de esta asignatura se realizará a través de su seguimiento en clase, de asistencia obligatoria, y de las presentaciones orales, además de la orientación sobre las lecturas obligatorias

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral B10 B11 B18 C3 Os alumnos terán que expoñer na aula un traballo de investigación relacionado co programa da materia que se acordará co profesorado. Esta presentación farase mediante Power Point e terá unha duración máxima de 15 minutos. 20
Proba obxectiva A48 C8 O alumno será examinado para unha proba final, única para todos os alumnos. Consistindo nunha práctica de análise e comentario de varias obras de arte e realización de temas relacionados coa materia exposta durante o curso.
Para aprobar o exame o alumno deberá acadar un mínimo de 3 puntos en cada unha das partes nas que se reparte o exame.
80
 
Observacións avaliación

Docencia en History of Art:


Continuous Assessment (40%): Work completed in class during lectures and independently. 

Continuous assessment exercises require demonstration of understanding of the relevant course contents and materials:

1 – A written exercise about the lectures and readings

2 – An individual presentation. The presentation is MANDATORY.

3 – Class participation: students' active participation in class discussions

4 – OPTIONAL: A personal notebook (portfolio of individual learning)

Final Exam (60%): A two hour written exam will assess knowledge and comprehension of theoretical content and its applications. In order to pass the course, the student must get at least the grade 3 in the exam.











Attendance will be valued positively in the final grade (students must normally attend a minimum of 80% of 56 hours: 45 h.)


Fontes de información
Bibliografía básica HONOUR, Hugh y FLEMING, John (1986). Historia del Arte. Barcelona: Reverté
DUROZOI, Gérard (1997). Diccionario de arte del siglo XX. Madrid: Akal
(2009). Diccionario de conceptos de arte contemporáneo. Madrid : Abada
REVILLA, Federico (2012). Diccionario de iconografía y simbología. Madrid: Cátedra
LUCIE-SMITH, Edward (1997). Diccionario de términos artísticos . Barcelona: Destino
GOMBRICH, Ernst Hans (1988). Historia del Arte. Madrid: Akal
RAMÍREZ, Juan Antonio (1996-1997). Historia del Arte. Madrid : Alianza
JANSON, Horst Waldemar y JANSON Anthony F. (1988). Historia del arte para jóvenes. Madrid: Akal

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías