Identifying Data 2018/19
Subject (*) History of Art Code 630G02015
Study programme
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
Louzao Martinez, Francisco Xabier
E-mail
x.louzao@udc.es
Lecturers
López Salas, Estefanía
Louzao Martinez, Francisco Xabier
Pérez Sanchez, Yolanda
E-mail
estefania.lsalas@udc.es
x.louzao@udc.es
yolanda.perez@udc.es
Web http://http://udccom.blogspot.com.es/
General description A Historia da Arte en todos os estudos de Arquitectura, sempre foi un paréntesis e unha contribución complementaria ao exercicio de formación do proxecto do alumno.

A historiografía da arte é unha ciencia multidisciplinar que busca un estudo obxectivo da arte, a través da historia, clasifica as culturas, establece periodoloxías e observa as súas características e influencias distintivas.

Con iso, buscamos coñecer os aspectos básicos que caracterizan os diferentes períodos e manifestacións artísticas e poder valorar, con máis precisión, as obras que aínda se conservan hoxe en día. Apreciar mellor o seu valor artístico e sociocultural, a influencia que tiveron nas etapas posteriores da historia e na nosa visión do mundo actual.

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A16
A5
A9
BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas. A41
HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos. A43
BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. A44
BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. A45
SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos. A48
Aprender a aprender. B1
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. B3
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
Visión espacial. B8
Sensibilidade estética. B10
Capacidade de análise e síntese. B11
Cultura histórica. B17
Razoamento crítico. B18
Comunicación oral e escrita na lingua nativa. B30
Coñecemento doutras culturas e costumes. B31
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contents
Topic Sub-topic
Ancient Classical art:
1 - Greece
2 - Rome
Medieval art:

3 - Paleochristian and Byzantine
4 - Early Medieval Art (Pre-Romanesque)
5 - Romanesque
6 - Gothic
Modern and Contemporary art:
7 - Renaissance
8 - Baroque
9 - 18th century (Neoclassicism, Romanticism)
10 - 19th century (Realism, Pre-Raphaelites, Impressionism, Post-Impressionism)
11 - 20th-Century Art (1900 to 1945)
12 - 20th-Century Art (after 1945)

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A5 A9 A16 A41 A43 A44 A45 B3 B8 B17 B30 B31 52 42 94
Oral presentation B10 B11 B18 C3 20 0 20
Directed discussion B6 B1 C1 C4 C7 14 0 14
Workbook A41 A43 A44 B1 B3 B10 B11 B17 B18 B31 C3 C1 14 0 14
Objective test A48 C8 6 0 6
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech La metodología docente de la asignatura se combinará entre distintos tipos de actividades formativas: sesiones magistrales, trabajos tutelados, orientación personalizada y otras actividades fuera del horario académico con carácter voluntario.
Las sesiones magistrales consisten en clases teóricas de exposición oral complementadas con medios audiovisuales que faciliten la transmisión del conocimiento y faciliten su aprendizaje.
Oral presentation Los alumnos deberán exponer en el aula un trabajo de investigación relacionado con el temario de la asignatura que será acordado con el profesorado. Esta presentación se hará utilizando un Power Point, y tendrá una duración máxima de 15 minutos.
Directed discussion Se organizarán sesiones de debate sobre los textos de lectura obligatoria y sobre el contenido del temario de la asignatura
Workbook El alumno deberá leer una selección de textos escogidos por el profesorado
Objective test El estudiante se examinará de una prueba final, única para todos los alumnos. Consistente en una práctica de análisis y comentario de varias obras de arte y la realización de temas relativos a la materia expuesta durante el curso.
Para superar el examen el alumno deberá alcanzar un mínimo de 3 puntos en cada una de las partes en que se divide el examen.

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Guest lecture / keynote speech
Directed discussion
Description
There is a continuous assessment, which means practical work supervised by the teacher during the course

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation B10 B11 B18 C3 Os alumnos terán que expoñer na aula un traballo de investigación relacionado co programa da materia que se acordará co profesorado. Esta presentación farase mediante Power Point e terá unha duración máxima de 15 minutos. 20
Objective test A48 C8 O alumno será examinado para unha proba final, única para todos os alumnos. Consistindo nunha práctica de análise e comentario de varias obras de arte e realización de temas relacionados coa materia exposta durante o curso.
Para aprobar o exame o alumno deberá acadar un mínimo de 3 puntos en cada unha das partes nas que se reparte o exame.
80
 
Assessment comments

History of Art:


Continuous Assessment (40%): Work completed in class during lectures and independently. 

Continuous assessment exercises require demonstration of understanding of the relevant course contents and materials:

1 – A written exercise about the lectures and readings (1)

2 – An individual presentation (2)

3 – Class participation: students' active participation in class discussions (1)

4 - OPTIONAL:
A personal sketchbook (portfolio of individual learning) (1)


Final Exam (60%): A two hour written exam will assess knowledge and comprehension of theoretical content and its applications. In order to pass the course, the student must get at least the grade 3 in the exam.











Attendance will be valued positively in the final grade (students must normally attend a minimum of 80% of 56 hours: 45 h.) 


IMPORTANT: All
students must have been academically assessed in all of the examined elements (continuous assessment and final exam) to
pass
the
course.












Sources of information
Basic HONOUR, Hugh y FLEMING, John (1986). Historia del Arte. Barcelona: Reverté
DUROZOI, Gérard (1997). Diccionario de arte del siglo XX. Madrid: Akal
(2009). Diccionario de conceptos de arte contemporáneo. Madrid : Abada
REVILLA, Federico (2012). Diccionario de iconografía y simbología. Madrid: Cátedra
LUCIE-SMITH, Edward (1997). Diccionario de términos artísticos . Barcelona: Destino
GOMBRICH, Ernst Hans (1988). Historia del Arte. Madrid: Akal
RAMÍREZ, Juan Antonio (1996-1997). Historia del Arte. Madrid : Alianza
JANSON, Horst Waldemar y JANSON Anthony F. (1988). Historia del arte para jóvenes. Madrid: Akal

BIBLIOGRAPHY OF THE HISTORY OF ART

BRIGSTOCKE, H. (Ed.): The Oxford companion to western art. Oxford University Press, 2001.  

GOMBRICH, E.H.: The Story of Art (several editions)

HARRIS, J.: Art history : the key concepts. London: Routledge, 2006.

HONOUR H. & FLEMING, J.: A World History of Art. London: Laurence King, 2009.

JANSON, H. W. : Janson’s history of art : the western tradition. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, 2007.

LYMBEROPOLOU, A., BRACEWELL-HOMER, P. & ROBINSON, J. (eds): Art & Visual Culture A Reader. London: TatePublishing.

ONIANS, J. (Ed.): Atlas of world art. London: Laurence King, 2004.

STOKSTAD, M. & COTHREN, M.W. : Art history. Prentice Hall, 2011.

SILVER, L.: Art in history. New York: Abbeville Press, 1993

 

Dictionaries

CLARKE, M., CLARKE, D.: The Concise Oxford Dictionary of Art Terms (2 ed.). Oxford University Press, 2013.

CHILVERS, I.: The Oxford Dictionary of Art and Artists. Oxford University Press, 2014.

HALL, J.: Dictionary of Subjects and Symbols in Art. John Murray, 1974

MURRAY, P. & L.: Dictionary of Art & Artists. London: Penguin, 1996.

OnLine

The Getty Art and Architecture Thesaurus: http://www.getty.edu/research/tools/vocabularies/aat/

Glossary of art terms | Tate: http://www.tate.org.uk/learn/online-resources/glossary

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.