Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A1 |
Aptitud para aplicar los procedimientos gráficos a la representación de espacios y objetos (T) |
A2 |
Aptitud para concebir y representar los atributos visuales de los objetos y dominar la proporción y las técnicas del dibujo, incluidas las informáticas. (T) |
A3 |
Conocimiento adecuado y aplicado a la arquitectura y al urbanismo de los sistemas de representación espacial. |
A4 |
Conocimiento adecuado y aplicado a la arquitectura y al urbanismo del análisis y teoría de la forma y las leyes de la percepción visual. |
A5 |
Conocimiento adecuado y aplicado a la arquitectura y al urbanismo de la geometría métrica y proyectiva. |
A34 |
Capacidad para la concepción, la práctica y desarrollo de proyectos básicos y de ejecución, croquis y anteproyectos. (T) |
A40 |
Capacidad para ejercer la crítica arquitectónica. |
A49 |
Conocimiento adecuado de la historia general de la arquitectura. |
A64 |
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Expresión Gráfica Arquitectónica no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010 |
B1 |
Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio |
B2 |
Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida |
C4 |
Desenvolverse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realizad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedores |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultura de la sociedad |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Comprensión da Xeometría subxacente na definición formal da arquitectura.
Traballo tutelado. |
A1
|
B2 B3 B4 B5
|
C3 C6
|
Comprender a relación entre o emprego dun tipo de superficie concreto, o espazo xerado e o resultado formal último.
Practicas de laboratorio semanais. Proba obxectiva. |
A3 A5
|
B1 B2 B4
|
C3 C6 C8
|
Adquirir destreza no manexo do debuxo asistido por ordenador en 3 D como ferramenta durante o proceso proxectual e como instrumento de comunicación e representación.
Prácticas de laboratorio semanais. |
A2 A34 A64
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C3 C4 C5 C8
|
Coñecemento e análise de arquitecturas carismáticas, construídas ou simplemente proxectadas, utilizando o CAD-CAD-3D. Exposición ante compañeiros e profesores.
Traballo tutelado. |
A4 A40 A49
|
B2 B3 B4
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
DEBUXO EN CAD-3D. HOMOXENEIZACIÓN DO NIVEL DO ALUMNADO
|
Ordenes relacionadas con 3D
Sólidos 3D e Superficies 3D
Comandos de renderizado
Presentacións |
1:-SUPERFICIES ARQUITECTÓNICAS DE BASE POLIEDRAL.
|
1.1 PLEGADURAS
Lineais. Radiais. So bre superficies curvas
Pregables. Exemplos arquitectónicos
1.2 REDES PLANAS E ESPACIAIS
Redes de base cuadrangular, triangular e hexagonal. De simple curvatura. De dobre curvatura. Cúpulas xeodésicas. Exemplos arquitectónicos. |
2. –SUPERFICIES ARQUITECTÓNICAS CURVAS
|
2.1. -SIMPLE CURVATURA
Radiais. Lineais. Exemplos arquitectónicos.
2.2.- REVOLUCIÓN e TRANSLACIÓN.
Tóricas. Esféricas. Outras superficies.
Exemplos arquitectónicos.
Representación en CAD-3D
2.3.- DOBRE CURVAT. (POST. e NEG.)
Cuádricas Reguladas: Hip.R. e Par.R. Conoides: xerais e de P.director
Cilindroides: capialzado e corno vaca
Exemplos arquitectónicos
Representación en CAD-3D |
3.- SUPERFICIES ARQUITECTÓNICAS DE DIFICIL DEFINICIÓN XEOMÉTRICA |
3.1. - SUPERFICIES TRACCIONADAS
Superficies alabeadas sinxelas. Onduladas.
Entibadas. Exemplos arquitectónicos
3.2.- SUPERFICIES PNEUMÁTICAS
Superficies inflables a baixa presión. Paneis inflables.
Exemplos arquitectónicos.
Representación en CAD-3D |
APLICACIÓN Á REPRESENTACIÓN DE ARQUITECTURAS EMBLEMÁTICAS (CONSTRUIDAS OU SOLO DEBUXADAS). Representación en CAD-3D |
. |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Actividades iniciales |
B1 B3 C1 C8 |
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A34 A40 A49 A64 B2 B4 C3 C5 C6 |
12 |
12 |
24 |
Prueba objetiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A34 A40 A49 A64 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C4 C5 C6 C8 |
2 |
18 |
20 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A64 B4 C1 C3 |
3 |
10 |
13 |
Estudio de casos |
A3 A64 B4 B5 C4 C5 |
1 |
5 |
6 |
Trabajos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A34 A40 B2 B3 C1 C3 C4 C5 C7 |
2 |
40 |
42 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A3 A5 A34 A64 B1 B3 B4 B5 C4 C8 |
20 |
17 |
37 |
Salida de campo |
B1 B3 C1 C4 C5 |
3 |
3 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Actividades iniciales |
Presentación da materia |
Sesión magistral |
Sesión Maxistral: Apoiándose na análise gráfica clasifícanse e representanse na pizarra a xeración xeométrica das diferentes superficies. Nunha segunda parte, con medios audiovisuais, expóñense exemplos construídos emblemáticos e representativos dos tipos de superficies abordadas na sesión. Analízanse estrutural, xeométrica e formalmente. |
Prueba objetiva |
Proba teórica: Realizaráse unha proba escrita dunha hora de duración, o final do curso,
sobre os contidos teóricos desenvolvidos nas sesións maxistrais e nas exposicións dos distintos grupos sobre a primeira práctica tutelada. Preténdese obter unha nota individualizada do alumno que se compoñerá co resto das notas dos traballos realizados individualmente ou en grupo. |
Presentación oral |
Presentación oral: Os alumnos en grupo de tres deberán expoñer o Traballo Tutelado inicial de análise e comprensión de arquitecturas emblemáticas.
Preténdese que todos os alumnos do curso sexan participes dos contidos dos exercicios dos outras compañeiros.
Valórase a capacidade de síntese e precisión da exposición, a calidade do material de apoio achegado e o grao de afondamento e coñecemento do tema tratado.
Estes contidos incorpóranse ao corpo teórico da materia sendo susceptibles de incluírse nas probas obxectivas a realizar. |
Estudio de casos |
Elixiranse edificios emblemáticos para ilustrar os contidos teóricos desenvolvidos. |
Trabajos tutelados |
Traballos tutelados: Realizaranse un traballo tutelado que implica un maior traballo autónomo non presencial nas que se realizará a representación e análise xeométrica de arquitecturas emblemáticas da historia da arquitectura, construídas ou tan só debuxadas. O traballo realizarase en grupos de 3 membros como máximo e será o grupo o que a principio de curso elixa a arquitectura emblemática, consensuado cos profesores. Ao longo do curso realizaranse turtorias de control do desenvolvemento do traballo. Lle entrega realizarase ao final do cuadrimestre. |
Prácticas de laboratorio |
Case todas as semanas que se explique un tema teórico sobre un tipo de superficies, farase unha practica de curta duración no laboratorio de informática donde se implemente o debuxo por computador desas superficies. A practica se entrregará ó ramate da clase. |
Salida de campo |
Saídas de campo: Ao longo do curso de pretende realizar polo menos unha saída para visitar algún edificio que exemplifique os contidos teóricos desenvolvidos. Tamén se realizarán visitas a empresas que utilizan as últimas tecnoloxías do debuxo asistido por ordenador para o cálculo, o deseño e a representación da arquitectura. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Trabajos tutelados |
|
Descripción |
Realizaranse titorías individualizadas ou en grupos moi reducidos para resolver dúbidas sobre os contidos teóricos da materia e sobre as prácticas tuteladAs e en xeral sobre calquera outra circunstancia sobrre a materia. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Prueba objetiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A34 A40 A49 A64 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C4 C5 C6 C8 |
Realizásese unha proba escrita dunha hora de duración, ao final de curso sobre os contidos teóricos desenvolvidos nas sesións maxistrais e nas exposicións dos distintos grupos sobre a práctica tutelada. Para superar a materia é necesario conquerir unha claificación mínima de 3,5 ptos sobre 10 da proba obxetiva. |
30 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A64 B4 C1 C3 |
Presentación oral: Os alumnos en grupo de tres deberán expoñer o Traballo Tutelado inicial de análise e comprensión de arquitecturas emblemáticas.
Todos os membros do grupo deberán intervir.
Valórase a capacidade de síntese e precisión da exposición, a corrección oratoria, a calidade do material audiovisual de apoio achegado e o grao de afondamento e coñecemento do tema tratado.
Estes contidos incorpóranse ao corpo teórico da materia sendo susceptibles de incluírse nas probas obxectivas a realizar. |
10 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A3 A5 A34 A64 B1 B3 B4 B5 C4 C8 |
As Prácticas de Laboratorio realízanse de xeito individual no Laboratorio Informático da ETSA. Os alumnos que non consigan entregar na sesión de laboratorio correspondente, completarán practíca con traballo autónomo e entregarana na sesión da boratorio da semana seguinte. |
40 |
Trabajos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A34 A40 B2 B3 C1 C3 C4 C5 C7 |
O traballo realizarase en grupos de 3 membros como máximo e será o grupo o que a principio de curso elixa a arquitectura emblemática, consensuado cos profesores. Ao longo do curso realizaranse tutorias de control do desenvolvemento do traballo. A entrega realizarase ao final do cuadrimestre. |
25 |
|
Observaciones evaluación |
Utilizarase o método de Avaliación Continua, o que supón que se controlará a asistencia a clase e que a cualificación se obterá fundamentalmente a partir da actitude e do traballo do estudante ao longo do cuadrimestre. O alumno deberá asistir polo menos ao 80% das sesións maxistrais e tamén ao 80% das clases de prácticas de laboratorio. Deberá ter entregado todas as prácticas propostas e terse presentado á proba obxectiva.
Para superar a materia é necesario conquerir unha claificación mínima de 4 ptos sobre 10 da proba obxetiva.
Segunda oportunidade:Para presentase deberá ter cumprida co 80% da asistencia esixida e ter entregado o 80% das prácticas no seu momento. A segunda oportunidade poderá consistir nunha proba obxectiva e/ou a entrega dun traballo complementario. A docencia a alumnos de programas de mobilidade adaptarase a condicións pedagóxicas e traballos tutelados especiais, así como as probas e examens de avaliación.
|
Fuentes de información |
Básica
|
OTTO, Frey (1979). Arquitectura adaptable. G.G.
JOEDICKE, Jürgen. (1967 ). Estructuras en voladizos y cubiertas.. México D.F.:Hermes
FRANCO TABOADA, J.A. (2012). Geometría descriptiva para la representación arquitecónica.. Andavira
ATERINI, A. y otros (1990). Geometria e Structure. Aliena
ENGEL, HEINO (2001). Sistemas de Estructuras. G.G.
SCHOCK, Hans-Joachim (1997). SOFT SHELLS. Desing and Technology of Tensile Arquitecture . Birkhäser |
|
Complementária
|
|
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
Geometría Descriptiva/630G02003 | Análisis Arquitectónico 1/630G02012 | Geometría de la Forma Arquitectónica/630G02014 | Análisis Arquitectónico 2/630G02017 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
Estructuras singulares/630G02049 |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
|