Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos, a nivel de xestión. |
A2 |
Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión. |
A5 |
Garantir que se observan as prácticas de seguridade no traballo, a nivel de xestión. |
A6 |
Facer arrancar e parar a máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, a nivel de xestión. |
A7 |
Facer funcionar o equipo eléctrico e electrónico, a nivel de xestión. |
A8 |
Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión. |
A9 |
Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión. |
A14 |
Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento o reparalo, a nivel de xestión. |
A15 |
Utilizar os sistemas de comunicación interna, a nivel de xestión. |
A17 |
Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños, prestando especial atención aos sistemas de seguridade abordo e á protección ambiental. |
A19 |
Regular, controlar, diagnosticar e supervisar sistemas, procesos e máquinas para a toma de decisións en condución e operación. |
A20 |
Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
A21 |
Operar, reparar, manter, reformar, deseñar e optimizar a nivel de xestión as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña. |
A23 |
Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico. |
A25 |
Correcta utilización do idioma Inglés na elaboración de informes técnicos e correspondencia comercial. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B8 |
Versatilidade. |
B10 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas. |
B12 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B13 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B14 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B15 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades |
B16 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Falar ben en público |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
|
AC1 AC2 AC5 AC7 AC9 AC14 AC15 AC17 AC20 AC23 AC25
|
BC1 BC2 BC3 BC5 BC8 BC10 BC11
|
CC1 CC2 CC7 CC9
|
|
AC6
|
BC1 BC5 BC8
|
CC7
|
|
AC8
|
BC1 BC2 BC3 BC5 BC10 BC11
|
|
Regular, controlar, diagnosticar y supervisar sistemas, procesos y máquinas para la toma de decisións en condución y operación |
AC19
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC8 BC10 BC11 BC12 BC13 BC14 BC15 BC16
|
|
|
|
BC1 BC2 BC8 BC11
|
CC7
|
|
AC21
|
BC1 BC2 BC5 BC10 BC11
|
CC1 CC2 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1: Arquitectura de automatización de plantas de propulsión y servicios de buques y artefactos mrinos.
|
Sensores,
Detectores,
Actuadores,
Hardware de control,
Software de control.
Ajustes y calibración.
|
Tema 2: Integración de diversas arquitecturads de control |
Tecnologías convencionales de adquisición de información y actuación (señales de tensión y coriente)
Tecnologúias digitales y sin cable
Redes de comunicación |
Tema 3: Software de control |
Los lenguajes del IEC-1131-3
Ladder,
bloques función
texto estructurado
SFC
Diagramas continuos de funciones CFC |
Tema 4: Implementación de proyecto de integración de sistemas aplicados a plantas propulsoras y equipos auxiliares. |
Aplicación a la automatización de:
Generadores de vapor.
Generadores de agua dulce.
Acondicionamiento de aire y climatización.
Refrigeración.
Servo-timones.
Control de paso sistemas de propulsión.
Control de la Generación de energía eléctrica
Transferencia de fluidos
Control de secuencias de marcha y paro de Motores propulsores, Morores Diesel-generadores, Turbo-generadores, turbinas, calderas y generadores de vapor, equipos auxiliares.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A1 A2 A5 A6 A19 A20 A21 A23 A25 B15 B16 C1 C2 C7 C8 |
10 |
10 |
20 |
Laboratory practice |
A7 A8 A9 A14 A15 A17 B2 B3 B5 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C7 C8 C9 |
20 |
20 |
40 |
Long answer / essay questions |
A17 A19 A20 A23 B1 B2 B3 B4 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C9 |
2 |
3 |
5 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
Aplicaciones a los casos de integración de sistemas para la automatización de plantas y equipos marinos mencionados en los contenidos |
Laboratory practice |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como configuración de PLCs e software de programación. |
Long answer / essay questions |
Prueba de validación de habilidades y destrezas para demostrar competencias y capacidades esperadas |
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
Laboratory practice |
Long answer / essay questions |
|
Description |
Tutorias para afuanzar conocimientos teóricos
Realización y repetición de casos para afianxar conocimiento
monitorización del comportamiento y actitudes sobre cpmpetencias y capacidades esperadas
Aclaraciones necesarias bajo demanda del alumnado |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A1 A2 A5 A6 A19 A20 A21 A23 A25 B15 B16 C1 C2 C7 C8 |
Exercicios de casos manexados durante o curso |
40 |
Laboratory practice |
A7 A8 A9 A14 A15 A17 B2 B3 B5 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C7 C8 C9 |
Configuración de PLCs e software de programación |
30 |
Long answer / essay questions |
A17 A19 A20 A23 B1 B2 B3 B4 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C9 |
Verificación de coñecementos sobre os temas de ensayos de laboratorio tratados durante o curso |
30 |
|
Assessment comments |
Competencias que se avalían con cada metodoloxía: - Estudo de casos: A1, A2, A5, A6, A19, A20, A21, A23, A25, B15, B16, C1, C2, C7, C8. - Prácticas de laboratorio: A7, A8, A9, A14, A15, A17, B2, B3, B5, B11, B12, B13, B14, B15, B16, C1, C2, C7, C8, C9. - Proba de ensaio: A17, A19, A20, A23, B1, B2, B3, B4, B8, B10, B11, B12, B13, B14, B15, B16, C1, C2, C9. Os criterios de avaliación contemplados no cuadroA-III/2 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidade, tendranse en conta a hora de deseñar e realizar a evaliación. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017): - Asistencia/participación nas actividades de clase mínima: 40% - Cualificación: a) Elaboración traballos: ata o 80% c) Solución de problemas: ata o 80% b) Exame escrito sobre os contidos da materia:ata o 100 % d) Outras metodoloxías que se consideren: ata o 100%
|
Sources of information |
Basic
|
|
1. Ferreiro Garc
ía. R. (1995). Nociones sobre aplicación de PLC’s al control de procesos
industriales. ed. Universidad de A Coruña
2. Piedrafita Moreno, Ramón. (1999). Ingeniería de la automatización industrial.
3. Schneider. (1999). Libros de Instrucciones y referencia sobre PLC’s TSX nano y TSX micro y TSX Premiun.
4. Siemens. (1998).Libros de Instrucciones y referencia sobre PLC Simatic S7
5. Fischer Rosemount (1998). Libros de Instrucciones y referencia |
Complementary
|
|
Bibliograf
ía de apoyo PLCs
[1] Balcells Sendra, Josep. (1997). Aut
ómatas programbles
[2] Berger, Hans.(19998). Automating with step 7 in STL: Simatic S7
[3] Cembranos Nistal. (1999). Automatismos eléctricos
[4] Ferreiro García. R. (1995). Nociones sobre aplicación de PLC’s al control de procesos
industriales. ed. Universidad de A Coruña
[5] Gato Balsa y Javier. (1999). Aplicación de un PLC para la maniobra y
[6] Lewis. R.W. (1997). Programming industrial control systems using PLC’s
[7] Martinez Sanchez.(1991). Auomatizar con autómatas programables..
[8] Michel, Gilles. D.L. (1990). Autómatas programables industriales
[9] Piedrafita Moreno, Ramón. (1999). Ingeniería de la automatización industrial
[10] Porras Criado, Alejandro.(1992).Autómatas programables. Fundamento...
[11] Simon, Andre.(1988). Autómatas programables: Programación.y..
[12] Rhoner Peter. (1996).Automation with programmable logic.
Manuales de instruciones
[13] Schneider. (1999). Libros de Instrucciones y referencia sobre PLC
’s TSX nano y TSX micro y TSX Premiun.
[14] Siemens. (1998).Libros de Instrucciones y referencia sobre PLC Simatic Sl
[15] Fischer Rosemount. Libros de Instrucciones y referencia |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Regulación e Control de Máquinas Navais/631311104 | Sistemas Eléctricos do Buque/631311105 | Sistemas Electrónicos do Buque/631311106 | Propulsion Systems/631480101 | Computational Methods Applied to Marine Engineering/631480201 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|