Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A13 |
CE13 - Levar a cabo automatizacións de procesos e instalacións marítimas. |
A15 |
CE15 - Manexar correctamente a información procedente da instrumentación e sintonizar controladores, no ámbito da súa especialidade. |
A18 |
CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica. |
A38 |
CE45 - Manter os sistemas de maquinaria naval, incluídos os sistemas de control. |
A40 |
CE47 - Operar a maquinaria principal e auxiliar e os sistemas de control correspondentes. |
A41 |
CE48 - Operar os sistemas de bombeo e de control correspondentes. |
A54 |
Operar, reparar, manter e optimizar a nivel operacional as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña, como motores alternativos de combustión interna e subsistemas; turbinas de vapor e de gas, caldeiras e subsistemas asociados; ciclos combinados; equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control; as instalacións auxiliares, tales como instalacións frigoríficas, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, grupos electróxenos, etc. |
A56 |
Saber especificar os parámetros de operación dos sistemas de seguridade e os relacionados coa protección ambiental. |
B1 |
CT1 - Capacidad para gestionar los propios conocimientos y utilizar de forma eficiente técnicas de trabajo intelectual |
B2 |
CT2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B4 |
CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B10 |
CT10 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
C3 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C9 |
CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo |
C10 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
C11 |
CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
C12 |
CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
C13 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Saber especificar os parámetros de operación dos sistemas de seguridade e os relacionados coa protección ambiental. |
A13 A56
|
|
C9 C10
|
Aprender a aprender. |
|
B1
|
C11 C12 C13
|
Resolver problemas de forma efectiva. |
A15 A38 A40 A41 A54
|
B2
|
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
|
B4
|
|
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
A18
|
B10
|
|
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
|
B11
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Ferramentas de Simulación |
1.1 Linguaxes de programación
1.2 Follas de Cálculo
1.3 Aplicacións orientadas aos modelos matemáticos
1.4 Simuladores |
2. Elementos Finais de Control
|
2.1 Válvula de Control
2.2 Cálculo da válvula de control. Líquidos
2.3 Cálculo da válvula de control. Gases |
3. Elementos de medida
|
3.1 Cálculo de elementos de medida de caudal
3.2 Selección de elementos de medida de temperatura
3.3 Outras variables |
4. Tipos de control
|
4.1 Control en cascada
4.2 Control de relación
4.3 Control de gama partida
4.4 Control selectivo
4.5 Control anticipativo
4.6 Control de procesos discontinuos
4.7 Control adaptativo
4.8 Control distribuido |
5. Control de procesos unitarios |
5.1 Control de bombas de proceso
5.2 Control de intercambio de calor
5.3 Control de calderas para producción de vapor
5.4 Control de hornos
5.5 Control de compresores alternativos
5.6 Control de una columna de destilación binaria
|
6. Automatismos y equipos para la regulación de motores
|
6.1 Automatismos cableados
6.2 Regulación de máquinas eléctricas |
7. Autómatas programables |
7.1 Estructura
7.2 Programación |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A13 A15 A38 A40 A56 B2 B10 C6 |
22 |
33 |
55 |
Laboratory practice |
A18 A41 A54 B1 B4 B11 |
14 |
10 |
24 |
Seminar |
B2 B10 C3 C6 |
16 |
32 |
48 |
Supervised projects |
A56 B1 B2 B4 B10 B11 C3 C6 C9 C10 C11 C12 C13 |
3 |
10 |
13 |
Objective test |
B1 B2 B4 B10 B11 C6 |
3 |
0 |
3 |
|
Personalized attention |
|
7 |
0 |
7 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Consistirá na exposición por parte do profesor da materia obxecto de estudo, nestas sesións e recomendable a intervención do alumno, no plantexamento de cuestións para ir clarexando as dúbidas que poidan surxir sobre a marcha. |
Laboratory practice |
Consistirá na realización das mismas que se iran propoñendo conforme o desenvolvemento do curso académico |
Seminar |
Abordaran temas específicos e poderan ser desenvolvidos tanto polo profesor, como polos alumnos de xeito individual ou en pequenos grupos |
Supervised projects |
Serán encargados polo profesor según o desenvolvemento do curso, e poderán levarse a cabo de xeito individual ou en pequeno grupo |
Objective test |
Terá caracter obrigatorio para aqueles alumnos que non participen da avaliación continua da materia ao longo do curso.
A opción de exame final, global como avaliación única, consistirá nunha proba con tres partes:
a) Teórica (45%) B) Práctica (45%) C) Laboratorio (10%). Na que será obrigado alcanzar alomenos o 40% da puntuación en cada unha das partes para superar a materia |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Seminar |
Supervised projects |
|
Description |
Na aplicación de cada unha destas metodoloxías o diálogo profesor alumno é obrigado. Nas prácticas de Laboratorio para comprobar o seguimento das mesmas e clarexar dúbidas. Nos seminarios como valoración da comprensión dos temas. E nos traballos tutelados como orientación e consulta do desenvolvemento dos mesmos. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A18 A41 A54 B1 B4 B11 |
A presenza nas prácticas e a súa correcta realización e controlada e valorada polo profesor no propio Laboratorio, sendo esixible ao alumno que en todo momento conte cun guión de prácticas sen o cal pode non permitírselle o aceso ao laboratorio, e que finalmente redacte unha memoria ou informe de prácticas.
Competencias avaliadas:
A15 Manexar correctamente a información procedente da instrumentación e sintonizar controladores, no ámbito da súa especialidade.
A17 Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A18 Redacción e interpretación de documentación técnica.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
|
10 |
Supervised projects |
A56 B1 B2 B4 B10 B11 C3 C6 C9 C10 C11 C12 C13 |
O correcto desenvolvemento e presentación, deste tipo de traballo deberá axustarse as indicaciones dadas polo profesor na clase ou nunha sesión específica de atención persoalizada.
Competencias avaliadas:
A18 Redacción e interpretación de documentación técnica.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
|
20 |
Objective test |
B1 B2 B4 B10 B11 C6 |
O número de probas obxectivas a realizar ao longo do curso, poderá ser variable. Sendo unha práctica común a realización de 2 probas parciais.
Ademáis existirá a posiblidade de concurrir a unha proba obxectiva de conxunto única, fixada no calendario de exames antes do comezo do curso.
Competencias avaliadas:
A17 Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A18 Redacción e interpretación de documentación técnica.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
|
70 |
|
Assessment comments |
Con obxecto de respetar o dereito a unha avaliación xusta, ademáis do indicado arriba, en casos particulares e cando sexa procedente, será posible pactar entre profesor e alumno calquera outra vía de avaliación que permita ao alumno demostrar os seus coñecementos, habilidades e en xeral competencia en relación aos contidos desta materia.
|
Sources of information |
Basic
|
Trigo, V. et al (2004). Automatismos y Cuadros Eléctricos. Madrid: Editex
Piedrafita Moreno, Ramón (1999). Ingeniería de la automatización industrial. Madrid: Ra-Ma
Acedo Sánchez, J. (2006). Instrumentación y Control Básico de Procesos. Madrid: Díaz de Santos
Creus Solé, Antonio (2007). Simulación y control de procesos por ordenador. Barcelona: Marcombo |
|
Complementary
|
Acedo Sánchez, J. (2002). Control Avanzado de Procesos. Madrid: Díaz de Santos |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Mathematics I/631G02151 | Physics I/631G02153 | Informatics/631G02154 | Mathematics II/631G02156 | Physics II/631G02158 | Mathematics III/631G02260 | Regulation and Control Fundamentals/631G02257 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Automation with PLCs and Industrial Instrumentation/631G02509 |
|
Other comments |
Aínda que non se esixe como condición indispensable ter aprobadas outras materias, e importante contar cunha boa base de matemáticas, física e informática, así como ter adquirido previamente os conceptos básicos da materia Fundamentos de Regulación e Control |
|