Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Capacidade para a realización de inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade. |
A2 |
CE2 - Capacidade para a dirección, organización e operación das actividades obxecto das instalacións marítimas no ámbito da súa especialidade. |
A3 |
CE3 - Capacidade para o manexo de especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento. |
A4 |
CE4 - Capacidade de analizar e valorar o impacto social e ambiental das solucións técnicas, así como a prevención de riscos laborais no ámbito da súa especialidade. |
A7 |
CE7 - Capacidade para a operación e posta en marcha de novas instalacións ou que teñan por obxecto a construción, reforma, reparación, conservación, instalación, montaxe ou explotación, realización de medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, e outros traballos análogos de instalacións enerxéticas e industriais mariñas, nos seus respectivos casos, tanto con carácter principal como accesorio, sempre que quede comprendido pola súa natureza e característica na técnica propia da titulación, dentro do ámbito da súa especialidade, é dicir, operación e explotación. |
A13 |
CE13 - Levar a cabo automatizacións de procesos e instalacións marítimas. |
A15 |
CE15 - Manexar correctamente a información procedente da instrumentación e sintonizar controladores, no ámbito da súa especialidade. |
A18 |
CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica. |
A19 |
CE19 - Coñecer as características e limitacións dos materiais utilizados para a reparación de buques e equipos. |
A21 |
CE37 - Capacidad para ejercer como Oficial de Máquinas de la Marina Mercante, una vez superados los requisitos exigidos por la Administración Marítima. |
A22 |
CE38 - Capacidade para manter e reformar instalacións e reformas de equipos de cuberta, instalacións contra incendios, dispositivos e medios de salvamento e todos aqueles elementos relacionados coa seguridade da navegación, dentro do ámbito da súa especialidade, é dicir, operación e explotación. |
A23 |
CE39 - Capacidade para a realización das actividades inspectoras relacionadas co cumprimento dos convenios internacionais de obrigado cumprimento, en todo o referido a buques en servizo, sempre que se circunscriban ao ámbito Da súa especialidade. |
A30 |
CE42 - Operar, reparar, manter, reformar, optimizar a nivel operacional as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña, como motores alternativos de combustión interna e subsistemas; turbinas de vapor, caldeiras e subsistemas asociados; ciclos combinados; propulsión eléctrica e propulsión con turbinas de gas; equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control do buque; as instalacións auxiliares do buque, tales como instalacións frigoríficas, sistemas de goberno, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, separadores de sentinas, grupos electróxenos, etc. |
A31 |
CE43 - Operar, reparar, manter e optimizar as instalacións auxiliares dos buques que transportan cargas especiais, tales como quimiqueiros, LPG, LNG, petroleiros, cementeiros, Ro-Ro, Pasaxe, botes rápidos, etc. |
A40 |
CE47 - Operar a maquinaria principal e auxiliar e os sistemas de control correspondentes. |
A41 |
CE48 - Operar os sistemas de bombeo e de control correspondentes. |
A48 |
CE33 - Vigilar el cumplimiento de las prescripciones legislativas. |
B1 |
CT1 - Capacidad para gestionar los propios conocimientos y utilizar de forma eficiente técnicas de trabajo intelectual |
B2 |
CT2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
CT3 - Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B4 |
CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
CT5 - Traballar de forma colaboradora. |
B6 |
CT6 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
CT7 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B8 |
CT8 - Versatilidade. |
B9 |
CT9 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
B10 |
CT10 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
C3 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C7 |
C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo |
C10 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
C11 |
CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
C12 |
CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
C13 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Obter o coñecemento teórico e práctico do funcionamento e da aplicación dos distintos elementos hidráulicos e neumáticos en sistemas industriais. |
A1 A2 A3 A7 A13 A18 A21 A22 A30 A31
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B10 B11
|
C3 C7 C9 C10 C11 C12 C13
|
Cálculo, dimensionamiento y selección de los elementos hidráulicos y neumáticos. |
A1 A3 A7 A13 A18 A21 A31 A40 A41
|
B1 B6 B7 B8 B9 B11
|
C13
|
Desenvolvemento e interpretación analítica de esquemas e planos. |
A3 A18 A48
|
B1 B2 B4 B5
|
|
Capacidad de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividad, razonamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo das instalacións industriais. |
A1 A2 A3 A4 A7 A15 A18 A19 A21 A22 A23 A31 A40 A41
|
B1 B2 B4 B5 B9 B11
|
C7 C8 C10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución |
1.1 Breve reseña histórica
1.2 Principios básicos
1.3 Instalacións hidráulicas
1.4 Consideracións
1.5 Aplicacións
1.6 Comparación entre Neumática e Hidráulica
1.7 Comparativa entre Sistemas Neumático/Hidráulico e Eléctrico/Electrónico
|
2. Simboloxía: Consideracións xerais |
2.1 Introdución
2.2 Válvulas direccionais
2.3 Bombas e compresores
2.4 Conexións
2.5 Accionamentos
2.6 Instrumentos de medición e mantemento
2.7 Mecanismos (actuadores) |
3. Realización dunha instalación hidráulica e/ou neumática sinxela |
3.1 Exemplo dunha instalación sinxela |
4. Fluídos hidráulicos |
4.1 Introdución
4.2 Obxetivos
4.3 Tipos de fluídos hidráulicos
4.4 Esixencias dos fluídos hidráulicos
4.5 Fluídos hidráulicos de uso corrente
4.6 Selección de componentes hidráulicos |
5. Bombas hidráulicas |
5.1 Introdución
5.2 Principios constructivos
5.3 Execucións de bombas hidráulicas |
6. Morotes hidráulicos |
6.1 Introdución
6.2 Principios constructivos |
7. Cilindros hidráulicos |
7.1 Introdución
7.2 Cilindros de simple efecto
7.3 Cilindros de doble efecto
7.4 Formas especiais de cilindros de simple e doble efecto
7.5 Principios constructivos |
8. Accionamentos oscilantes |
8.1 Introdución
8.2 Principios constructivos |
9. Circuitos |
9.1 Métodos resolutivos |
STCW:
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Máquinas da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 kW. |
Cadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables aos Xefes de Máquinas e Primeiros Oficiais de Máquinas de buques cuxa máquina propulsora principal teña unha potencia igual ou superior aos 3000 kW. |
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A41 A31 A30 A22 A21 A18 A15 A13 A7 A2 A1 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C7 C9 C10 C11 C12 |
15 |
0 |
15 |
Sesión maxistral |
A48 A40 A31 A30 A23 A22 A21 A19 A18 A13 A7 A4 A3 A2 A1 B1 B2 B4 B7 B9 B10 B11 C3 C7 C8 C9 C10 C11 C13 |
90 |
0 |
90 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A7 A13 A18 A21 A22 A30 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B10 B11 C3 C9 C10 C11 C12 C13 |
40 |
0 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Realización de esquemas reais. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Interpretación de esquemas, dúbidas...
Inclúense tamén as revisións de exames. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A41 A31 A30 A22 A21 A18 A15 A13 A7 A2 A1 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C7 C9 C10 C11 C12 |
Examen presencial sobor da capacidade do estudante de realizar os correspondentes esquemas. Farase a elección do profesor segundo a marcha do grupo. |
15 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A7 A13 A18 A21 A22 A30 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B10 B11 C3 C9 C10 C11 C12 C13 |
Examen sobor da resolución de problemas relacionados coa materia. Farase a elección do profesor segundo a marcha do grupo. |
25 |
Sesión maxistral |
A48 A40 A31 A30 A23 A22 A21 A19 A18 A13 A7 A4 A3 A2 A1 B1 B2 B4 B7 B9 B10 B11 C3 C7 C8 C9 C10 C11 C13 |
Examen sobor do contenido teórico da materia. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-III/2 do Código STCW, e recollido no sistema de garantía de calidade, teránse en conta na hora de diseñar e realizar a avaliación. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017): - Asistencia/participación nas actividades de clase mínima: 50 %, quedando exenta a asistencia as clases maxistrales
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carnicer Royo, Enrique (1991). Aire comprimido. Madrid: Paraninfo
W. Deppert; Stoll, K. (1986). Aplicaciones de la neumática. Marcombo, D.L.
A. Serrano Nicolás (1996). Neumática. Paraninfo
A. Serrano Nicolás (1996). Neumática. Paraninfo
Serrano Nicolás, Antonio (2002). Oleohidráulica. Madrid: McGraw-Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Automatización con PLCs e Instrumentación Industrial/631G02509 | / |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Matemáticas 1/631G02151 | Física I/631G02153 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Aínda que se recomenda coñecer os contidos básicos de diversas asignaturas, non se considera indispensable terlas aprobadas. É
recomendable ter un nivel básico de matemáticas, física e informática. |
|